24.929
netweters
|
153.517
antwoorden
|
20.828
vragen
|
Vandaag ontving ik volgende mail van Telenet. (in mijn netwerk is er niets aangepast of veranderd, wel werd er vorige week een nieuwe modem geplaatst)
Wat moet ik hiermee doen ?
We willen u informeren dat uw apparaat momenteel mogelijkse een openbaar toegankelijke SSDP-service (Simple Service Discovery Protocol) draait. Dit brengt aanzienlijke beveiligingsrisico's met zich mee, waaronder:
Wat kunt u doen om uzelf te beveiligen?
Door deze stappen te volgen, kunt u de beveiliging van uw netwerk aanzienlijk verbeteren en de risico's van een openbaar toegankelijke SSDP-service minimaliseren.
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Simple Service Discovery Protocol
@flip1953 schreef:
Als de TS het advies van ChatGPT wilt, of Gemini, of gelijk welke andere AI Chatbot, dan kan jij/zij de vraag direct daar stellen.
Bedoeling van Netweters is dat gebruikers mekaar helpen vanuit hun eigen ervaringen ...
Hier zomaar een AI antwoord posten alsof je het zelf schreef zou verboden moeten worden, tenzij bronvermelding (vind ik).
@flip1953 @kristofDW Er bestaan al heel wat interessante toepassingen met AI. Het heeft absoluut voordelen, maar er zijn ook nadelen mee gemoeid. Hoe dat wij op De Netweters naar AI kijken? Wij willen vooral ervoor zorgen dat de content die geschreven is door onze leden primeert, dat is namelijk de sterkte van een peer-to-peer community waar ieder helpt vanuit eigen ervaring en kennis. Maar dat betekent niet dat je AI niet kan gebruiken om jouw eigen content bijvoorbeeld wat beter te structureren, of te laten controleren op gebied van grammatica of spelling. Wij zien AI op De Netweters eerder als een hulpmiddel om eigen gecreëerde content te verbeteren.
Deelt iemand content dat volledig door AI werd gegenereerd? Dan zouden wij het fijn vinden dat de Netweter in kwestie dit transparant deelt in zijn post.
Het community team bekijkt momenteel intern wat ons standpunt is ten opzichte van AI en of we volledig AI-gegenereerde content überhaupt moeten toestaan. We realiseren ons allemaal dat AI deel uitmaakt van de maatschappij en in een razendsnel tempo evolueert. Maar AI zit helaas ook in een groot grijs gebied, waardoor het helaas niet zwart-wit te benaderen is. Wij moeten (net zoals andere platformen) hier een weg in zoeken, een weg die werkt voor onze community en voor onze leden. Binnenkort zullen we daarom ook een toevoeging doen in onze community spelregels en gebruiksvoorwaarden over het gebruik van AI. Alleen moeten we eerst nog enkele zaken afstemmen met onze collega's van andere departementen, voor we dit kunnen publiceren.
Ik heb alvast in de modem DMZ uitgeschakeld en alles lijkt nog te werken.
Betreft de mail, die heb ik doorgestuurd naar het Telenet adres dat er bij vermeldt stond.