Beantwoorden
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Melding: De Netweters onveilig (Norton 360)

Eerste bericht op Netweters,


Ik heb me net aangesloten bij Netweters maar krijg via Norton 360 telkens de melding “Onveilige Website” als ik de  site van Netweters bezoek en raad me aan om deze niet te bezoeken. Wat is hier van aan?

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Beveiliging

0 Likes
14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding: De Netweters onveilig (Norton 360)

@GADS-GS 

Denk dat je beveiliging iets te hoog ingesteld is. Persoonlijk krijg ik noot een melding dat de Netweters een onveilige site is. En zolang ik hier al ben heb ik het altijd als veilig ervaren. Dus je kan je beveiliging iets lager zetten en anders kan je het als veilig beschouwen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Melding: De Netweters onveilig (Norton 360)

De beveiliging betreft standaard Norton 360 beveiliging en ik kan daar niets bij instellen. Misschien moet ik contact opnemen met Norton zelf.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding: De Netweters onveilig (Norton 360)

@GADS-GS 

Kun je niets aanklikken bij die opmerking in de trant van "het is OK" of "niet meer tonen" ...?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Melding: De Netweters onveilig (Norton 360)

Neen, zoals op de opgestuurde foto (nog niet vrijgegeven) kan ik de beveiliging enkel aan en uitzetten. Hieronder een foto van een melding maar komt telkens terug.

 

49D0A08B-C450-439E-9440-A1ECE020F0B6.png

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Melding: De Netweters onveilig (Norton 360)

gebruikt ge   https://www  ipv http://www zonder s


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Melding: De Netweters onveilig (Norton 360)

Ik gebruik wel degelijk de beveiligde link https://    Vermoedelijk zijn het de mails die van komen die onveilig zijn. Heb onderstaande melding van Norton 360 bij elke ontvangen mail van Netweters.

 

 

360:B51088E6-EAF0-46A3-AAF9-F22372408E79.png Netweters

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding: De Netweters onveilig (Norton 360)

@GADS-GS 

Zou het niet aan de configuratie van uw VPN kunnen liggen?

 

Kunt het het eens testen gewoon, rechtstreeks op internet, zonder VPN?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Melding: De Netweters onveilig (Norton 360)

Zal ik doen maar toch twee bedenkingen:

 

1. Mijn VPN staat altijd op en nog nooit problemen gehad buiten Netweters

2. Is het normaal dat we bij Netweters inloggen met ons Telenet account?

0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Melding: De Netweters onveilig (Norton 360)

Heb ik ondertussen gedaan en blijkbaar verdwijnen de meldingen maar het kan toch niet de bedoeling zijn om zonder VPN te werken. Voor de VPN gebruik ik ook Norton 360 en daar niets aan regelen. Heb voorlopig de mails van Netweters geblokkeerd.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding: De Netweters onveilig (Norton 360)

Ja, het is normaal om met uw Telenet account in te loggen.

 

Ik persoonlijk gebruik geen VPN. Waarom zou ik dat moeten doen? Ik zie de meerwaarde er niet van in. Voor gewoon, normaal gebruik thuis in BE toch niet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding: De Netweters onveilig (Norton 360)

Wat die mails betreft: ge kun ook in de settings van de Netweters gaan (uw profiel) en daar aanpassen van wat/welke gebeurtenis je wel of niet een mail wil krijgen. Als je daar alles afvinkt krijg je ook geen mails.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Melding: De Netweters onveilig (Norton 360)

Misschien begrijp ik niet alles goed als nieuwe gebruiker bij Netweters maar Netweters zou dus een onderdeel van Telenet zijn. Met onze opmerkingen over Telenet zitten we dus rechtstreeks bij Telenet.

 

Voor mij is VPN wel een meerwaarde. Alles wat via het net verstuurd gaat wordt versleuteld en kan dus niet onderschept worden, dus ook mails, sociaal media, … en zorgt dus wel voor een veiliger gevoel.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding: De Netweters onveilig (Norton 360)

@GADS-GS 

Eigenlijk kan je de Netweters zien als een soort van 'helpdesk'. Het is een forum gemaakt voor en door klanten gelijk als je zelf ook klant bent en hier je hulp zoekt. Dus moesten er dingen zijn waar de echte klantendienst je niet mee kan helpen kan je hier die vraag stellen. 

 

Elke opmerking die je maakt hier zal Telenet zelf niet lezen want hier zijn geen medewerkers van Telenet zelf actief. We hebben enkel de moderatoren en die lezen wel de opmerkingen en proberen ons te helpen daar waar mogelijk. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding: De Netweters onveilig (Norton 360)

@GADS-GS 

Ik gebruik ook Norton 360 en heb dit nog nooit voorgehad.

Uw schermafdruk is van een e-mail programma of app.

De foutmelding "Onveilig" verwijst eveneens naar e-mail.

Ik vermoed dus dat je de foutmelding krijgt als je vanuit je e-mail klikt naar de netweters site.

Ik doe dat ook soms.

Ik heb de link eens bekeken die in een mail van de Netweters staat. Deze gaat rechtstreeks naar de site van de Netweters. Het enige verschil dat ik zie tussen uw manier van werken en de mijne is dat ik mijn e-mail programma's nooit automatisch externe inhoud toon.

Dit zijn de opties van mijn e-mail programma (Thunderbird):

janne_man_0-1637738675113.png

 

Ik heb het sterke vermoeden dat als je de externe inhoud van Khronos uit zet, je probleem opgelost zal zijn.

 

In webmail van Telenet krijg ik dit te zien:

janne_man_1-1637738961715.png

 

want mijn mailinstellingen staan zo:

janne_man_2-1637739158543.png

 

Als je niet weet hoe je dat kan afzetten, meld dan wat je gebruikt om je e-mail te bekijken.

 

Voor de kijkers van Klopjacht: een mail bekijken zal op deze manier nooit een pixel automatisch downloaden. Dat zal pas gebeuren als ik de externe inhoud toelaat. In webmail zal ik geen verschil zien tussen extern van de verzender en extern van een derde. In Thunderbird zie ik het verschil.