Beantwoorden
Stefkee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

Sinds enige tijd merk ik dat ik problemen met mijn internet snelheid. Youtube, Netflix, Twitch streamen is beduidend minden van kwaliteit. Soms bufferproblemen, maar vooral de kwaliteit van video is niet meer die 100% heldere HD kwaliteit.

 

Na wat testen en zoeken het ik gemerkt dat ik:

 

- In Mijn Telenet voortdurend de melding krijg dat ik niet verbonden ben met mijn eigen modem, maar via een hotspot

- Als ik regelmatig mijn connectie snelheid test via testmy.net , dan merk ik dat ik totaal niet aan mijn vooropgestelde snelheid kom volgens abonnement. 

 

De situatie:

 

Ik heb een desktop die bekabeld verbonden is rechtstreeks aan de modem. Hij is wel degelijk verbonden via mijn eigen netwerk. Ik heb een tablet en twee smartphones, allemaal wel degelijk verbonden via mijn eigen SSID 5ghz netwerk.

 

Op alle toestellen krijg ik de melding in Mijn Telenet dat ik niet verbonden ben met mijn eigen modem.

In Mijn Telenet is de setting voor homespot uitgeschakeld. 

 

Ik ben nu al een tijdje bezig via Twitter conversaties met de helpdesk, maar er komt niet er veel schot in de zaak. Men stelt geen probleem vast. En het feit dat ik steeds alles moet herhalen omdat mijn dossier door de hele dienst geroteerd wordt helpt ook niet echt.

 

Dus ik zou graag weten, of er iemand een technische uitleg kan geven waarom dat mijn telenet steeds zegt dat ik niet verbinding maak via mijn eigen verbinding/modem maar via een homespot (op mijn eigen modem?).

0 Likes
18 reacties
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

als je desktop met de kabel aan de telenetmodem hangt ben je natuurlijk met het juiste netwerk verbonden 🙂

Vraag : via je wifi, werk je over een accespoint? wat is je ipadres op de laptop die niet snel genoeg gaat? (cmd => ipconfig => 192.168.0.xxx of een andere range?)

Indien andere cijfertjes zit je waarschijnlijk op een andere range. Is je accespoint nog in orde? STaat het eventuele accespoint na een vertragende of defecte hub/switch? Zit je na een powerline?

0 Likes
Stefkee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

Ik weet het, maar die vraag heb ik onlangs via Twitter moeten bevestigen met screenshot. "Bent U zeker dat U verbonden bent met uw  eigen netwerk op de desktop?" Dus daarom dacht ik, maar even de vraag voor zijn ...

 

Ik heb geen AP, geen powerline, geen hub of switch.

 

Gewoon telenet modem, bekabeld een desktop en PS4.

En via WiFi eigen beveiligd 5ghz SSID kanaal een laptop, tablet en smartphones.

 

IP adres op alles toestellen zit in de 192.168.0.xxx

0 Likes
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

ok

wil je via de mijntelenet even de naam van je 2.4 ghz wijzigen in iets wat een klein verschil geeft tov je 5ghz?

vb netwerk 5ghz : jantje

maak van de 2.4 ghz even jantje001 met een ander paswoord.

Als dit stabiel ingesteld is, zet even je modem uit (3min). Herstart.

MAak verbinding met jantje001, wat is de snelheid?

Maak verbinding met jantje, wat is de snelheid?

 

Als je met je laptop surft op de kabel, wat is het resultaat van de speedtest?

 

Kan je de test ook even met een andere laptop doen op de wifi? kwestie van een netwerkkaartprobleem op je device uit te sluiten.

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

Ik meen dat dit al eens een oplossing is gebleken ergens. Laat in een center of bij de klantendienst eens de geregistreerde mac adressen van je modem nakijken of die wel kloppen. Op een HGW staan er normaal 3 mac adressen met telkens 1 eenheid verschil. Dus dat wil zeggen dat enkel de laatste 1 of 2 cijfers verschillen.

Of ze zijn omgewisseld van plaats in de registratie.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

Ik heb identiek het zelfde probleem, laptop rechtstreeks bekabeld met de modem verbonden, en als ik via “ mijn Telenet” kijk geeft hij aan dat ik niet verbonden ben met mijn modern maar bv via mijn homespot .

Ik heb dan via Twitter contact genomen met hun helpdesk en het probleem voorgelegd, op verschillende vragen moeten antwoorden, modem herstarten etc, het blijft hetzelfde . Ze gingen mij feedback geven, maar heb nog geen antwoord gehad. 

Maar het bizarre in dit verhaal, ik heb hier een digicorder & digibox, en dat werkt allemaal normaal, ze zien elkaar, kan op de digibox mijn opnames zien van de digirecorder. 

Denk dat ik nog maar eens contact ga opnemen met Telenet. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

Noteer de mac adressen die op je modem vermeld zijn. En vraag aan de helpdesk / Center om die na te zien in c@fé ( zo noemt het programma waar ze mee werken).

Het gaat over HFC Mac, MTA Mac, Gateway Mac. Het is nu eenmaal zo dat een modem blijft werken als homespot , zelfs als er geen abonnement is, zolang het signaal op straat niet is afgekoppeld. Heb het meegemaakt bij mijn ouders tot 6 maanden na stopzetting van het abonnement kon ik het homespot signaal gebruiken.

Laat eens weten of ik juist zit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stefkee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

test-telenet-weeral.PNGTest gedaan met tablet (android) op de twee wifi frequenties, en daarna op de desktop een auto test laten lopen. Ik heb een basic abonnement.

0 Likes
Stefkee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

Wat is een HGW?

 

Ik heb het aangevraagd of ze dit even nakijken. Ik laat weten wat de uitkomst ervan is. Fingers crossed 🙂

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem


@Stefkee@  schreef:

Wat is een HGW?

 

Ik heb het aangevraagd of ze dit even nakijken. Ik laat weten wat de uitkomst ervan is. Fingers crossed 🙂



HGW of Home Gateway is de modem router van Telenet dit in tegenstelling tot een modem only.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

@Stefkee@icymichel

 

Ze zijn er aan bezig 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

Dat heb ik gisteren ook al vernomen van de Telenet helpdesk.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

@icymichel

Wist ik niet, ik werk niet bij Telenet 😉

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

@Arthur2 helemaal correct! Ik volg dit zelf ook op. Zodra er nieuws is, zal ik jullie op de hoogte brengen via deze thread.

 

@Stefkee @icymichel

Kunnen jullie mij via DM even jullie klantennummer bezorgen?
Dan kan ik deze laten toevoegen in het dossier. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

@SuzyIk daarjuist via DM mijn klant nummer verstuurd