Beantwoorden
JVanAcker
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Minecraft Server 1.17 Port Forwarding

problemen met de portforwarding via telenet website:

portforward.png

het lijkt redelijk onordelijk maar dat is omdat ik ongeveer alles zit te proberen hier

ik had een extern ip (een vriend in bulgarije) pingen naar poort 25565 en mijn public IP hij zag dat de service aanwezig was en kreeg een positieve ping maar wanneer we willen verbinden geeft het deze bekende error

error time.PNG

stopt iets van telenet? een interne firewall? extra permissies? de router past settings maar om de 24 uur aan?ik probeer alle mogelijke problemen te testen maar tot nu toe consistent hetzelfde teleurstellende resultaat.

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Minecraft Server 1.17 Port Forwarding

@JVanAcker 

 

Om na te gaan of wijzigingen soms niet meteen van kracht zijn kun je na afloop van uw verwerkingen (niet vergeten te saven) beste eens uw modem/router herstarten.

Dan heb je daar tenminste al zekerheid over.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JVanAcker
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Minecraft Server 1.17 Port Forwarding

elke keer dat ik het aanpas check ik of de instellingen correct zijn en reset ik de modem en router
dit verandert niks

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Minecraft Server 1.17 Port Forwarding

De laatste port-forwarding regel 25564-25566 overlapt met de tweede, en is eigenlijk overbodig.

Eén enkele portforwarding regel, enkel voor 25565 en enkel TCP zou voldoende moeten zijn. Zo werkt het bij mij ook.

 

Kun je vanaf een extra PC op je eigen netwerk de server op 192.168.0.135 bereiken?

Bij port-forwarding is dat eigenlijk de eerste trouble-shooting stap; kun je lokaal connecteren, vanaf een andere PC op hetzelfde netwerk. Als dat lukt kun je daarna via port-forwarding van buitenaf testen.

 

PS. Je kunt regel 1 en 3 combineren tot één, indien je beide protocollen kiest, ipv aparte regels voor UDP en TCP. Heb je beide protocollen overigens wel nodig? De meeste applicaties gerbuiken één van beiden.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JVanAcker
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Minecraft Server 1.17 Port Forwarding

mijn probleem was dat de telenet port forwarding website volledig kapot is,
wij hebben 2 routers onder dit account op 2 verschillende locaties, voordat we die twee routers had probeerde ik het portforwarding jaren geleden nog eens met een andere local IP

ik kon het oplossen door te veranderen van router heen en weer pagina refreshen etc. Ttot het me uiteindelijk settings gaf van jaren geleden dat blijkbaar de echte settings waren, including alle poorten die ik jaren geleden opende diegene dat ik nu probeerde aan te passen waren iets anders??
(ja ik zat op de juiste router de settings aan te passen)
de naam van de router is zelfs een of andere error
!productlabels.internet.lin.fmx.wigo35gb! <<de naam
in de plaats van iets normaal zoals

>Basic Internet

 

0 Likes