Beantwoorden
thijsver
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Minecraft server traffic dropped door firewall

Hallo,

 

Ik heb sinds half 2020 een computer met een minecraft server staan. Dit heeft altijd goed gewerkt tot ik vandaag minecraft met een vriend wou spelen en hij niet kon verbinden. Na te checken of mijn settings en port forwarding nog ok waren heb ik geprobeerd om de ipv4 firewall-bescherming setting op niet-actief te zetten en dit werkte.

 

Ik ga er dus vanuit dat er een firewall rule is die de minecraft traffic heeft gedropt. Mijn vriend zit ook bij telenet dus het is niet dat het een louche ip van China of Rusland of dergelijke was. Ik vraag me dus af: is er een manier om deze firewall rules te bekijken/aan te passen of is dit een "AI" black box? Als ik er zelf niet aankan, is er dan een manier om iemand van telenet ernaar te laten kijken?

0 Likes
5 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Minecraft server traffic dropped door firewall

Het is helaas niet mogelijk zelf aanpassingen te maken aan de firewall settings, of zelfs maar de rules te bekijken, behalve dan natuurlijk het stukje mbt port-forwarding.

 

Zoals je het probleem beschrijft lijkt het inderdaad door de firewall te komen, een probleem wat hier volgens mij nog niet eerder gemeld is. Port-forwarding op zich werkt schijnbaar goed.

Als het een dynamisch (AI) geleerde rule is, zou je eens kunnen proberen het IP adres van je minecraft-server te veranderen, en dit dan natuurlijk ook aan te passen in de port-forwarding. Wellicht werkt dat. Meer controle heb je niet.

Het beste er dan ook voor kiezen een statisch IP adres te gebruiken < 192.168.0.100, zodat er geen conflict met de DHCP range (100-254) kan ontstaan. Maar dat terzijde, mocht het al niet het geval zijn.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Minecraft server traffic dropped door firewall

@thijsver ,

 

Ik begrijp het niet, je zegt dat die server altijd goed gewerkt heeft en dan zouden jullie willen spelen maar je vriend geen verbinding kon maken, waarschijnlijk een domme vraag maar hoe weet je dat je server goed werkt, is er onlangs iets veranderd aan je netwerk configuratie, werk je met third-party VPN's?

 

Grtz


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
thijsver
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Minecraft server traffic dropped door firewall


is er onlangs iets veranderd aan je netwerk configuratie

Neen, dat is het merkwaardige juist: het heeft een half jaar gewerkt en dan ineens niet meer. Ik gebruik gewoon port forwarding zonder third-party services dus ik neem aan dat het probleem veroorzaakt is door een router update/herstart.

 

Dat gezegd zijnde: ik heb de firewall terug aangezet en het blijft werken. Dus het was misschien eerder een probleem bij het opstarten of dergelijke dan echt een faulty firewall rule.

0 Likes
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Minecraft server traffic dropped door firewall

@thijsver ,

 

Dus jou probleem is "opgelost", neem ik aan?!

 

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes
thijsver
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Minecraft server traffic dropped door firewall

Voorlopig lijkt het erop, ja