Beantwoorden
WhiteSasch
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Jij bent af!

Modem verplaatsen onmogelijk?

Beste Netweters,

Ik zit met een (complex) vraagje; ik zou graag mijn modem verplaatsen van mijn initiële basisopstelling naar mijn klein home DC (15m verderop). Waarom? Simpel; in dat home DC staat een UPS, en zo zou ik de modem ook kunnen beveiligen tegen overspanning/stroomuitval. Nu zit ik met het grote probleem dat er in dat DC'tje een coax ligt voor TV (en die TV wordt gebruikt...). Ik zou dus graag het coax signaal daar splitsen in data/TV, maar die coax vertrekt de andere kant (in de woonkamer, naast de modem) op de NIU aan de aansluiting TV. Ik weet niet of het dan nog mogelijk is om in het DC het TV/coax signaal te splitten.

Iemand die me kan helpen? Of andere oplossingen kan voorstellen? Een Modem Battery Pack of tweede UPS is te duur, ik zou graag voor de goedkoopste oplossing gaan.

Alvast bedankt!

8 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem verplaatsen onmogelijk?

@WhiteSasch

 

Zou je eens een schema kunnen maken van de huidige en eentje van de gewenste situatie? DAt maakt het bestuderen iets eenvoudiger.

Dus goed vermelden WAT (TV, internet, digicorder, ...) je nu WAAR hebt en WAT je nadien WAAR wil hebben.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WhiteSasch
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Jij bent af!

Modem verplaatsen onmogelijk?

Naamloos.pngHeb snel even bovenstaande tekening in Paint gemaakt. Ik zou dus graag de modem en router verhuizen en naar het DC verplaatsen, achter de UPS.

0 Likes
Gregory1
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Modem verplaatsen onmogelijk?

Als ik goed uw schema kan lezen is er een tv aansluiting in de DC. Dan kan je eventueel de inkomende coax verbinden met de kabel die gaat naar de digicorder in die ruimte, daar kan je dan uw niu plaatsen samen met de modem. Nadeel is wel dat je dan nieuwe kabels zou moeten plaatsen van uw serverrack naar de woonkamer en slaapkamer 1. Ongelooflijk veel werk voor iets wat eigenlijk redelijk nutteloos lijkt volgens mij.

Het heeft geen zin om een modem op een ups te plaatsen zodat die zou blijven werken bij elektriciteitspanne want meestal werkt het netwerk dan ook niet.

 

Zowiezo een splitter voor de niu is not done, dit geeft enkel maar miserie.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Modem verplaatsen onmogelijk?

Die modem is in principe niet van jou, dus wat maakt het jou uit als die niet beschermd is tegen overspanning/stroomuitval? Als dat ding beschadigd is, dan haal je gewoon een ander bij het dichtstbijzijnde Telenet Center. Of mis ik hier iets?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WhiteSasch
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Jij bent af!

Modem verplaatsen onmogelijk?

Dat klopt inderdaad, de bedoeling was gewoon om alle servers en vooral het netwerk kunnen draaiende te houden tijdens een stroomstoring. Dus zowel de NUI, als de modem, als de router, als de switchen, als de servers kunnen draaiende te houden...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem verplaatsen onmogelijk?

Het is moeilijk om je internet en netwerk draaiende te houden. Bij mij is dit beperkt tot Modem, Niu, NAS en 1 POE switch die mijn (3) camera's draaiende houdt. Dus kunnen mijn camera's nog een aantal minuten opnames op mijn NAS zetten als de stroom moedwillig zou uitgeschakeld worden. Wil je ook een PC draaiende houdendan moet je deze ook op de UPC aansluiten (deze of een andere).

Hoe je een en ander berekent zie je hier: http://ipathome.be/Technisch/UPS_beveiliging.pdf



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WhiteSasch
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Jij bent af!

Modem verplaatsen onmogelijk?

Dus in principe bij een panne bij Eandis, is er ook geen Telenet-verbinding mogelijk (omdat die verdeelkastjes op straat aan de lantaarnpalen dan geen stroom krijgen)?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem verplaatsen onmogelijk?


@WhiteSasch  schreef:

Dus in principe bij een panne bij Eandis, is er ook geen Telenet-verbinding mogelijk (omdat die verdeelkastjes op straat aan de lantaarnpalen dan geen stroom krijgen)?


Die verdeelkastjes zijn niet echt een probleem. Wel is er een probleem als er juist een Eandis Panne is waar een Node op is aangesloten. Maar dat probleem hebben ze bij Proximus ook. Die verdeelkasten moeten ook stroom krijgen en dat lukt vermoedelijk niet met die paar Volt die op een telefoonleiding zitten. Er is geen aparte stroomvoorziening, voor hen ook niet.

En als er panne is in de straat bij jouw werkt je TV en computer ook niet, dus heb je niet veel aan internet. Maar dan heb je nog altijd je mobieltje.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.