Beantwoorden
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Hallo,

Ik zie in mijn telenet dat ik mijn tariefplan ook langs daar kan veranderen, maar ik kan enkel kiezen voor one of oneup en dat is niet zo interessant omdat je met deze formules altijd betaald voor minstens 1 mobiel nummer.Op de telenet website staat bij "veelgestelde vragen" dat je via de webshop gewoon mag bestellen wat je wilt maar ik stel vast dat mijn huidige modem CH7465LG-TN ongeschikt is voor het abonnement dat ik wil nemen je moet een CH8568LG of CV8560E of die laatste nieuwe f@ast modem hebben.

Dat lelijke hoge ding met zijn hinderlijke licht (CH8568LG) dat komt mijn kot niet binnen 😒 maar de vraag is of de webshop van telenet dat aangeeft dat je een nieuwe modem nodig hebt of dat je zelf nog naar een winkelpunt moet gaan ? ik denk dat het op deze manier werkt maar ben er niet zeker van

  1. Je doet je bestelling op de webshop
  2. De webshop geeft netjes aan dat je huidige modem ongeschikt is en je krijgt een link om een geschikte modem te bestellen die ook netjes afgeleverd wordt waar de klant woont.
  3. Vervolgens heeft de klant x aantal tijd om oude toestellen (modem , decoder enz) binnen te brengen in een telenet winkelpunt naar keuze.
  4. Wanneer ontvangen kan je de nieuwe toestellen aansluiten en activeren (zie 5 hieronder)
  5. Is het dat risico waard ? ik heb geen zin om weken zonder internet of tv te zitten door telenet diensten die niet geactiveerd geraken door de gekende problemen .
  6. Tijdens het bestelproces wordt er gevraagd naar je Easy Switch ID  dat kan je terug vinden op je telenet aanrekening of in mijn telenet maar ik snap niet goed waarom dat gevraagd wordt is dit om de oude telenet diensten op te zeggen zodat je niet dubbel betaald of ..... ?.

Denk ik verkeerd ? .Die laaste nieuwe f@ast modem valt al weg sinds ik niet van plan ben om pods te nemen blijft nog over CV8560E maar deze modem is precies verdwenen van de telenet website voor particulieren ? ik weet dat ik in dat geval geen wifi heb maar dat valt op te lossen met een router of een AP.

 

nogmaals is het dat risico waard of best nog wat wachten ? aan de klantendienst ook al gevraagd maar die zijn precies in een vroege vakantie modus .....

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: overstap naar nieuw abonnement

0 Likes
83 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2273
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Voor zover ik begrepen heb moet je geen pods nemen bij de F@st modem.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 259
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

@Rik12 

Toch opletten met de nog huidige activatieproblemen.

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Ja dat is de vraag de klantendienst heeft mij eens letterlijk dit als antwoord gegeven :

 

"Activatieproblemen zijn er niet.De activatie duurt langer omdat de achterliggende dienst dit inorde dient te maken en ze het enorm druk hebben,hierdoor loopt de wachttijd op"

 

@Janneke_Dustdie f@ast modem kan je niet bridgen maar ik vraag mij af wat er gebeurd is met die CV8560E hij is verdwenen op de telenet website voor particulieren  hij staat er niet langer tussen https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over...

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 259
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

@Rik12 

Ge kent dat eh "Veel beloven en weinig geven, doet de .... in vreugde leven"

De vraag is "Wat is langer?"

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

vroeger was dat activeren iets wat de klant zelf kon uitvoeren helaas kan je tegenwoordig pech hebben maar mocht dat gebeuren mag ik voorkruipen in de rij sinds geen enkele dienst gaat werken maar ik weet niet of dat goed nieuws is.

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Ondertussen is de klantendienst wakker geworden mocht de activatie verkeerd lopen en er dus een tussenkomst van de achterliggende dienst nodig zijn kan je je oude modem terug aansluiten heb ik als antwoord gekregen dat is goed genoeg voor mij

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2800
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Ja de oude modem hou je even bij  zo lang de andere niet geactiveerd is

Nu zijn er veel mensen op vakantie vertrokken en hebben ze vlug de nieuwe modem aangesloten voor dat vertrokken

als ze terug zijn zou het in orde moeten zijn  en sturen ze de oude modem op

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/toestellen...

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7399
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement


@Rik12  schreef:

....

@Janneke_Dustdie f@ast modem kan je niet bridgen maar ik vraag mij af wat er gebeurd is met die CV8560E hij is verdwenen op de telenet website voor particulieren  hij staat er niet langer tussen https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over...


@Rik12 dat lijkt me niet correct te zijn. Want de CV8560E staat er wel nog altijd tussen met de foto's (3e foto). Er staat nu alleen een andere naam onder (die volgens mij niet klopt). Hebben het intern doorgegeven om na te kijken. 

En klopt als je nieuwe modem niet geactiveerd geraakt, zal je oude modem nog altijd blijven werken. Dus dan kan je deze best bijhouden en gebruiken tot de activatie van de nieuwe in orde is.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2273
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement


@Rik12  schreef:

Ja dat is de vraag de klantendienst heeft mij eens letterlijk dit als antwoord gegeven :

@Janneke_Dustdie f@ast modem kan je niet bridgen.

Dat heb ik ook niet geschreven, ik zeg enkel dat men niet verplicht is om pot's te nemen met een f@st


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

ah bon maar ik kan niet online bestellen ik ben ingelogd als "contracthouder" maar blijkbaar zijn er toch nog limieten achter mijn gat actief .Bij de vraag of je Easy Switch wil gebruiken moet ik toch ja antwoorden en dan dat Easy Switch ID opgeven vervolgens nee antwoorden op de vraag zit je internet en je tv bij een verschillende provider ? nope allebei van telenet maar ik krijg dit te zien er staat bovenaan wel dat er onderhoudswerken gepland zijn aan mijn telenet.Schermafbeelding 2023-07-03 104536.png

 

Ik weet dat je dit ook aan de klantendienst kan vragen na de verificatieprocedure te doorlopen maar ik doe dat liever zelf dan heb je tenminste een deftig overzicht.

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Nu krijg ik weer iets anders te zien

 

Schermafbeelding 2023-07-03 123939.png

 

 

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 259
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

@Suzy 

De CV8560E staat nog wel degelijk in de lijst , maar er zijn geen specs vermeld , bij de andere wel .

 

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Ik geef het op jongens jongen...... een totale ramp en de rest ga ik voor mezelf houden 😡.

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Je hebt gelijk die modem staat er weer tussen maar zonder specificaties .

0 Likes