Beantwoorden
Rik12
Freshman Veelweter
WOW! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Hallo,

Ik zie in mijn telenet dat ik mijn tariefplan ook langs daar kan veranderen, maar ik kan enkel kiezen voor one of oneup en dat is niet zo interessant omdat je met deze formules altijd betaald voor minstens 1 mobiel nummer.Op de telenet website staat bij "veelgestelde vragen" dat je via de webshop gewoon mag bestellen wat je wilt maar ik stel vast dat mijn huidige modem CH7465LG-TN ongeschikt is voor het abonnement dat ik wil nemen je moet een CH8568LG of CV8560E of die laatste nieuwe f@ast modem hebben.

Dat lelijke hoge ding met zijn hinderlijke licht (CH8568LG) dat komt mijn kot niet binnen 😒 maar de vraag is of de webshop van telenet dat aangeeft dat je een nieuwe modem nodig hebt of dat je zelf nog naar een winkelpunt moet gaan ? ik denk dat het op deze manier werkt maar ben er niet zeker van

1. Je doet je bestelling op de webshop
  2. De webshop geeft netjes aan dat je huidige modem ongeschikt is en je krijgt een link om een geschikte modem te bestellen die ook netjes afgeleverd wordt waar de klant woont.
  3. Vervolgens heeft de klant x aantal tijd om oude toestellen (modem , decoder enz) binnen te brengen in een telenet winkelpunt naar keuze.
  4. Wanneer ontvangen kan je de nieuwe toestellen aansluiten en activeren (zie 5 hieronder)
  5. Is het dat risico waard ? ik heb geen zin om weken zonder internet of tv te zitten door telenet diensten die niet geactiveerd geraken door de gekende problemen .
  6. Tijdens het bestelproces wordt er gevraagd naar je Easy Switch ID  dat kan je terug vinden op je telenet aanrekening of in mijn telenet maar ik snap niet goed waarom dat gevraagd wordt is dit om de oude telenet diensten op te zeggen zodat je niet dubbel betaald of ..... ?.

Denk ik verkeerd ? .Die laaste nieuwe f@ast modem valt al weg sinds ik niet van plan ben om pods te nemen blijft nog over CV8560E maar deze modem is precies verdwenen van de telenet website voor particulieren ? ik weet dat ik in dat geval geen wifi heb maar dat valt op te lossen met een router of een AP.

nogmaals is het dat risico waard of best nog wat wachten ? aan de klantendienst ook al gevraagd maar die zijn precies in een vroege vakantie modus .....

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: overstap naar nieuw abonnement

0 Likes
83 reacties
FVDM
Experienced Veelweter
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

@Rik12 

Hoop doet leven 😎

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter

Helaas ijdele hoop dat bericht dat je ontvangt in de telenet app , email en of sms dat wordt blijkbaar automatisch gegenereerd en sinds online bestellen niet lukt tja geen verdere uitleg nodig .

De klantendienst kan je een modem opsturen maar ze hebben geen controle over welke modem er opgestuurd wordt hun systeem kiest dat op basis van je abonnement en de beschikbare voorraad .

Wanneer ik dan naar een telenet winkel bel om te controleren of ze daar die modem wel op voorraad hebben en men pakt de telefoon niet op tja wat moet ik dan doen ?

nogmaals ik kan niet gans België afreizen opzoek naar de modem die ik wil ik denk dat wij meer dan genoeg afdokken om wat service te krijgen.

Moet ik soms eerst die overstap telefonisch regelen en dan hopen dat hun brol software detecteert dat mijn modem ongeschikt is en het zo een "geautomatiseerd bericht" stuurt ofwa ???? man man een mens zou voor minder beginnen te huilen en weet je wat nog het mooiste is dit ....

Schermafbeelding 2023-07-06 111453.png

Kan er iemand bevestigen of ik nog kan lezen ? ik zie

1. Stel je nieuwe abonnement samen.
  2. Controleer je winkelwagentje en bestel.
  3. Wij brenger verder alles inorde!.

jeezus christus....

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter

Ik ben zo een CV8560E modem gaan halen in een telenet center vraagt die vent achter de balie aan mij waar mijn oude modem is ik antwoord dus die hou ik nog even bij voor het geval de nieuwe kuren krijgt bij het activeren.

Ik zal  straks eens proberen of hij werkt wordt vervolgt.

FVDM
Experienced Veelweter

Toch niet te ver van uw deur ? 😉

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter

In het telenetcenter het dichtste in mijn buurt hadden ze die modem niet die is precies populair tegenwoordig maar het viel wel mee .Vandaag staat telenet weer in de gazet over oa tvboxen die niet geactiveerd geraken.

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter

@Rik12 

Ik ben benieuwd of alles perfect loopt , ik duim voor u 🤞

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter

De modem werkt en is ook correct geprovisioneerd in mijn telenet zie ik nu

Schermafbeelding 2023-07-12 163712.png

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter

@Rik12 

👍👍👍 Er bestaan dan toch nog mirakels 😀

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter

hmmmm,

Ik merk dat :

1. Mijn digicorder niet langer interactief is
  2. Die kabel is rechtstreeks van de digicorder naar de modem aangesloten

Moet ik die op de router aansluiten ? ? mac passthrough is nog niet geactiveerd maar ik heb wel een TP Link router er zijn werken bezig aan mijn telenet.

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Trek de stroomstekker 5 min uit  het toestel

en doe met de modem ook

Laat alles rustig opstarten

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter

Bon het mac adres dat je moet opgeven in mijn telenet dat is toch het mac adres van de wan poort dat je kan vinden bij "verbonden toestellen" bij het opgeven van dat mac adres kwam er weer de ondertussen wereldberoemde "oeps er ging iets mis" maar die instellingen zijn precies wel opgeslagen.

Telenet kan je een mens nog meer in de war brengen ???????

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Ik heb hier al gelezen dat het formaat waarin je het mac adres ingeeft belangrijk is. Gebruik hoofdletters, en het : teken.

Voorbeeld:

01:23:45:67:89:AB

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter

Ik kopieer en plak maar het geeft die melding weer en een tijdje later begint er een ledje rood te branden op de TP Link router .Elke keer die toestellen moeten herstarten dat is ambetant 🙄

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter

ik snap het niet mannekes mijn digicorder is niet interactief te krijgen krijgt geen ip adres en ik kan die bridging zelfs niet meer uitzetten "oeps er ging iets mis" ik had het kunnen wetendat het in Mechelen weer niet ging werken ....

Mijn router is zelfs verdwenen uit "verbonden toestellen" wie raakt er wijs uit deze nest ? ik niet 😡

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Tussen de digicorder en de Telenet HGW mag zich geen router bevinden.

Of om exacter te zijn, er mag zich geen router functie tussen de digicorder en de HGW bevinden (= het mac adres in het IP verkeer mag zich op het trajekt naar de HGW niet veranderen, iets wat een router wel doet). Een IPTV passthrough functie mag wel.

De digibox sluit je het beste rechtstreeks op de HGW aan.

Als de TP-link is gaan knipperen na het aanpassen van de brdge instellingen in mijn telenet is dat eigenlijkk een goed teken. Dit zouer op duiden dat de TP-link een ander IP adres heeft ontvangen vanaf Telenet.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes