24753
netweters
|
152359
antwoorden
|
20693
vragen
|
Hallo,
Ik zie in mijn telenet dat ik mijn tariefplan ook langs daar kan veranderen, maar ik kan enkel kiezen voor one of oneup en dat is niet zo interessant omdat je met deze formules altijd betaald voor minstens 1 mobiel nummer.Op de telenet website staat bij "veelgestelde vragen" dat je via de webshop gewoon mag bestellen wat je wilt maar ik stel vast dat mijn huidige modem CH7465LG-TN ongeschikt is voor het abonnement dat ik wil nemen je moet een CH8568LG of CV8560E of die laatste nieuwe f@ast modem hebben.
Dat lelijke hoge ding met zijn hinderlijke licht (CH8568LG) dat komt mijn kot niet binnen 😒 maar de vraag is of de webshop van telenet dat aangeeft dat je een nieuwe modem nodig hebt of dat je zelf nog naar een winkelpunt moet gaan ? ik denk dat het op deze manier werkt maar ben er niet zeker van
Denk ik verkeerd ? .Die laaste nieuwe f@ast modem valt al weg sinds ik niet van plan ben om pods te nemen blijft nog over CV8560E maar deze modem is precies verdwenen van de telenet website voor particulieren ? ik weet dat ik in dat geval geen wifi heb maar dat valt op te lossen met een router of een AP.
nogmaals is het dat risico waard of best nog wat wachten ? aan de klantendienst ook al gevraagd maar die zijn precies in een vroege vakantie modus .....
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: overstap naar nieuw abonnement
Opgelost! Ga naar oplossing.
Helaas ijdele hoop dat bericht dat je ontvangt in de telenet app , email en of sms dat wordt blijkbaar automatisch gegenereerd en sinds online bestellen niet lukt tja geen verdere uitleg nodig .
De klantendienst kan je een modem opsturen maar ze hebben geen controle over welke modem er opgestuurd wordt hun systeem kiest dat op basis van je abonnement en de beschikbare voorraad .
Wanneer ik dan naar een telenet winkel bel om te controleren of ze daar die modem wel op voorraad hebben en men pakt de telefoon niet op tja wat moet ik dan doen ?
nogmaals ik kan niet gans België afreizen opzoek naar de modem die ik wil ik denk dat wij meer dan genoeg afdokken om wat service te krijgen.
Moet ik soms eerst die overstap telefonisch regelen en dan hopen dat hun brol software detecteert dat mijn modem ongeschikt is en het zo een "geautomatiseerd bericht" stuurt ofwa ???? man man een mens zou voor minder beginnen te huilen en weet je wat nog het mooiste is dit ....
Kan er iemand bevestigen of ik nog kan lezen ? ik zie
jeezus christus....
Ik ben zo een CV8560E modem gaan halen in een telenet center vraagt die vent achter de balie aan mij waar mijn oude modem is ik antwoord dus die hou ik nog even bij voor het geval de nieuwe kuren krijgt bij het activeren.
Ik zal straks eens proberen of hij werkt wordt vervolgt.
Toch niet te ver van uw deur ? 😉
In het telenetcenter het dichtste in mijn buurt hadden ze die modem niet die is precies populair tegenwoordig maar het viel wel mee .Vandaag staat telenet weer in de gazet over oa tvboxen die niet geactiveerd geraken.
Ik ben benieuwd of alles perfect loopt , ik duim voor u 🤞
De modem werkt en is ook correct geprovisioneerd in mijn telenet zie ik nu
hmmmm,
Ik merk dat :
Moet ik die op de router aansluiten ? ? mac passthrough is nog niet geactiveerd maar ik heb wel een TP Link router er zijn werken bezig aan mijn telenet.
Trek de stroomstekker 5 min uit het toestel
en doe met de modem ook
Laat alles rustig opstarten
Bon het mac adres dat je moet opgeven in mijn telenet dat is toch het mac adres van de wan poort dat je kan vinden bij "verbonden toestellen" bij het opgeven van dat mac adres kwam er weer de ondertussen wereldberoemde "oeps er ging iets mis" maar die instellingen zijn precies wel opgeslagen.
Telenet kan je een mens nog meer in de war brengen ???????
Ik kopieer en plak maar het geeft die melding weer en een tijdje later begint er een ledje rood te branden op de TP Link router .Elke keer die toestellen moeten herstarten dat is ambetant 🙄
ik snap het niet mannekes mijn digicorder is niet interactief te krijgen krijgt geen ip adres en ik kan die bridging zelfs niet meer uitzetten "oeps er ging iets mis" ik had het kunnen wetendat het in Mechelen weer niet ging werken ....
Mijn router is zelfs verdwenen uit "verbonden toestellen" wie raakt er wijs uit deze nest ? ik niet 😡
Tussen de digicorder en de Telenet HGW mag zich geen router bevinden.
Of om exacter te zijn, er mag zich geen router functie tussen de digicorder en de HGW bevinden (= het mac adres in het IP verkeer mag zich op het trajekt naar de HGW niet veranderen, iets wat een router wel doet). Een IPTV passthrough functie mag wel.
De digibox sluit je het beste rechtstreeks op de HGW aan.
Als de TP-link is gaan knipperen na het aanpassen van de brdge instellingen in mijn telenet is dat eigenlijkk een goed teken. Dit zouer op duiden dat de TP-link een ander IP adres heeft ontvangen vanaf Telenet.