Beantwoorden
stefke001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Naar welke modem ruil ik best en wat kost het?

Hallo

Ik ben in het bezit van een modem only (SBV6120E).

Dit betreft nog een oud model. Heb een WIGO home abo.
Mijn downloadsnelheid ligt nu volgens mij veel te laag. Haal met moeite 100 mbs.

Nu had ik de vraag aan Telenet gesteld om mijn modem om te ruilen naar een

CV7160E (geen CV8560E, omdat ik geen TV-box gebruik, noch de gigabit optie nodig heb).

Ik wil alleen wat meer downloadsnelheid.
Nu stellen ze mij het model CH7465LG voor (maar dit is toch geen modem only model).

Bovendien zou ik hiervoor 35 euro moeten betalen.
Is het type modem het juiste en klopt het dat ik zou moeten bijbetalen ?

0 Likes
14 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Naar welke modem ruil ik best en wat kost het?

Is je netwerkkaart op je PC of laptop geschikt voor meer dan 100 Mbps. Of als je een eigen router hebt is die geschikt voor Gbps?

En heb je die snelheid rechtstreeks op je modem gemeten en bekabeld?

Ik zou toch eerst eens die zaken bekijken.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Naar welke modem ruil ik best en wat kost het?

Het is eigenlijk heel eenvoudig:

  • Is je huidige modem in staat om datgene te leveren waarvoor je betaalt => omruilen naar een andere modem is te betalen. Eerst  € 35 maar ik meen ergens gelezen te hebben dat het nu al € 50 is..
  • Is je huidige modem niet in staat om te leveren waar je voor betaalt => het omruilen van de modem is kosteloos.

Alles hangt dus af van welk abo je hebt.

 

EDIT: de CV7160E is inderdaad de modem die je wil hebben. Die andere is effectief geen modem-only. Ikzelf had een gelijkaardige modem als jij nu hebt en heb ook de upgrade naar de CV7160E gekregen wegens All Internet 300 (toen heette dat wel nog anders maar dat doet niet ter zake). Weliswaar na testen uitgevoerd door Telenet zelf (op afstand).

Wanneer je dus een Wigo Home hebt waarbij een All-Internet van 300 Mb/s download hoort en uw huidige modem kan dat niet leveren kun je een kosteloze omruil aanvragen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Naar welke modem ruil ik best en wat kost het?

Ik ruilde enkele maanden geleden een CH6643E, zonder account upgrade, gratis om voor een CV7160 E. Een telefoontje naar Mechelen met de mededeling dat ik een eigen netwerk aan het bouwen was en een modem only wenste, geen probleem ik mocht gaan ruilen. De modem die ik had was + 5 jaar oud en men heeft mij niets aangerekend. Gewoon een ruil gedaan in een Telenetwinkel (Schoten) Ik heb een WIGO home S 150 Mb/s

0 Likes
stefke001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Naar welke modem ruil ik best en wat kost het?

Laptop is zeker geschikt voor die snelheden(z-book).
Ik heb momenteel een Gigabit router.

Snelheid is inderdaad rechtstreeks op router getest (bekabeld).

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Naar welke modem ruil ik best en wat kost het?

@Torchwood 

 

Een switch van HGW naar EMTA is iets anders, dat is altijd al kosteloos geweest.

 

Maar @stefke001 heeft reeds een EMTA, dus dat is geen switch meer maar een upgrade. En als die niet noodzakelijk is vanwege een hoog abo is dat te betalen. Maar als ik de analogie trek naar mijn eigen situatie en @stefke001 heeft inderdaad een 300Mb/s abo dan zal die upgrade ook noodzakelijk en bijgevolg kosteloos zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stefke001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Naar welke modem ruil ik best en wat kost het?

Ik neem nog even contact op met de helpdesk van Telenet en leg verder mijn situatie uit.
Ik hou jullie op de hoogte.
Alvast dank voor de reacties.

stefke001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Naar welke modem ruil ik best en wat kost het?

Nog een bijkomend vraagje.

Als ik nu toch Giga speedboost bestel, en ik installeer de modem zelf, dan zie ik dat er niets wordt aangerekend. Ik veronderstel dan dat ze de modem gewoon opsturen, maar welk type is dit dan : CH7465LG-TN of CV8560E (je kan dit niet kiezen in het bestelproces).

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Naar welke modem ruil ik best en wat kost het?


@stefke001  schreef:

Nog een bijkomend vraagje.

Als ik nu toch Giga speedboost bestel, en ik installeer de modem zelf, dan zie ik dat er niets wordt aangerekend. Ik veronderstel dan dat ze de modem gewoon opsturen, maar welk type is dit dan : CH7465LG-TN of CV8560E (je kan dit niet kiezen in het bestelproces).


Dus het idee van de modem-only laat je varen? Ik zou alles regelen via de klantendienst, telefonisch, messenger, whatsapp, twitter, .... Buiten de speedboost, dat zal wel online geen probleem zijn.

Of er iets opgestuurd wordt twijfel ik aan. -, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stefke001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Naar welke modem ruil ik best en wat kost het?

@StefaanH 

Modem only, zou ik niet laten varen.

Maar vind het straf dat, als je online de Speedboost zou nemen, je dan voor een modem swap niets betaalt, terwijl ze mij daar nu 35 euro voor zouden aanrekenen.

Ben inderdaad reeds in contact met klantendienst via Twitter en daar hadden ze al gezegd om een CH7465LG op te sturen.

Ga ook nog even vragen of ik Speedboost kan nemen (1ste maand blijkbaar gratis) met modem CV8560E.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Naar welke modem ruil ik best en wat kost het?

@stefke001 

 

En waarom vraag je dan niet gewoon de  CV7160E aan? Ik heb begrepen dat je all-internet hebt van 300 Mb/s down en dat kan uw huidige modem-only niet aan. In dat geval is de switch ook niet te betalen.

Sommigen (medewerkers van Telenet bedoel ik dan) zijn niet happig op modem-only en proberen dat uit uw hoofd te praten. Niet laten afschepen zou ik zeggen.

De installatie is een fluitje van een cent. Bij Telenet moeten ze enkel de nieuwe registreren op uw account. Jij hoeft enkel de kabels op de oude los te maken en op de nieuwe terug aan te sluiten. O ja, de voeding moet je compleet omwisselen, dat is een andere.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stefke001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Naar welke modem ruil ik best en wat kost het?

Antwoord helpdesk :

"Zoals mijn collega al meegaf zal je de CH7465LG ontvangen. Wij kunnen de modem only helaas niet opsturen. Hiervoor moet een technieker worden ingeboekt na 20 april. Dit heeft te maken met de Corona maatregelen".

Wat is dat nu weer voor een antwoord.
Het enige wat ik vraag is om de CV7160E op te sturen, zodat ik kan surfen waar ik recht op heb.

@Suzy 

Het moet toch mogelijk zijn om de CV7160E (zonder meerkost) naar me op te sturen ?

En weet je toevallig welke modem wordt opgestuurd bij activatie Speedboost via jullie site ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Naar welke modem ruil ik best en wat kost het?

Om @stefke001  even bij te staan: het is inderdaad voor niks nodig dat een technieker langskomt om een modem-only te vervangen door een nieuwe modem-only. Bij mij werd dat niet eens gevraagd of voorgesteld, ik kreeg een mail dat ik eentje mocht gaan afhalen in een centre en mijn oude binnenleveren.

 

OK, nu ga je niet afhalen maar wordt hij opgestuurd, maar dat ze nu een modem-only of een HGW opsturen, daar zie ik geen technisch verschil in ....

 

Bij deze, @stefke001 , houd het been stijf en laat u geen HGW opsolferen indien je een modernere modem-only wenst.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
stefke001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Naar welke modem ruil ik best en wat kost het?

@StefaanH 

Na mailtje naar een Telenet center ondertussen modem CV7160E in bezit.

Up and running.

Bedankt klantendienst Telenet...

Merci aan iedereen voor hun input.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Naar welke modem ruil ik best en wat kost het?

@stefke001 

 

Da's heel graag gedaan en ben blij dat alles helemaal in orde gekomen is voor u 👍


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.