24.942
netweters
|
153.564
antwoorden
|
20.835
vragen
|
Na een Windows 11 update vindt mijn PC het netwerk niet meer. Ik heb zo veel mogelijk instellingen bekeken en merk dat de IPv4 en IPv6 verbinding verbroken is. Ik ken niks van computers dus heb ook geen idee of dit probleem aan de modem ligt (FAST 3896 LG van Telenet) of aan mijn laptop (ACER Aspire E5). Is er iemand die hier advies kan geven?
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: netwerk verbinding weg
Op welke manier maak je verbinding met het internet? Bekabeld of draadloos?
Zie je onderaan rechts (kortbij je datum en klok) wel een icoontje van het internet? Welk icoontje zie je (WiFi, computertje, wereldbol,..?)
Ben je zeker dat alle kabels (laptop, modem, e.d.) goed insteken?
Heb je al eens een herstart van je laptop geprobeerd? Dat is niet altijd hetzelfde als uitschakelen en inschakelen trouwens 🙂
@m-v-d-m Er is momenteel inderdaad een gekend probleem met één van de updats van windows 11.
De oplossing is om een update uit te voeren van je drives van je netwerkkaart.
Ik begrijp het, zonder internet is dit moeilijk 😉 dus hopelijk kan je die drivers van je laptop ergens downloaden en overzetten naar je laptop.
Ik vermoed dat je een Realtek PCIe GBE Family Controller in je laptop hebt steken, dus die zou je dan moeten downloaden en installeren.
Je vind dit ook op de website van Acer of Realtek (indien je laptop deze controller heeft natuurlijk)
Ik zie de wereldbol en wanneer ik daar op klik krijg ik "geen internettoegang" en "verbindingen beschikbaar". Die verbindingen zijn de netwerken van de buren, dat van ons staat er niet meer bij. Ik ben ondertussen bij een familielid geweest waar ik ook regelmatig op mijn laptop werk en daar kom ik onmiddellijk op de wifi. Alle kabels zitten goed, ik heb de modem ook al een aantal keer uitgezet gedurende een half uur en dan terug ingestoken. Wat die herstart betreft: ik schakel mijn laptop altijd volledig uit als ik hem niet gebruik.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb ondertussen alles bij elkaar gezocht wat kan helpen om dit uit te voeren maar ga daar toch wat specialistenhulp voor inroepen.
Ik kan op het internet inloggen via de persoonlijke hotspot, dus ik hoop op die manier dan een update te kunnen doen.
@m-v-d-m ik denk dat je laptop inlogt op 2,4 wifi kanaal en de fast modem doet een gezamenlijke wifi inlog en ziet je laptop dus niet meer.
dat komt meer voor bij Fast modem klanten met een 2,4GHZ wifi inlog optie.