Beantwoorden
Selder
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

Gisteren heb ik m'n Wigo (CV7160E EMTA aan 300/20mbps) naar een One Up (CH8568QE HGW aan 1000/40mbps) geüpgraded. Installatie zelf ging als een fluitje van een cent, en alles blijkt te werken.

 

Download snelheid

Alleen blijf ik met deze nieuwe modem de oude download snelheden halen.  Getest via m'n eigen router (Apple Airport Extreme) bekabeld én rechtstreeks bekabeld op de nieuwe CH8568QE modem, maar kom voor de download snelheid niet verder dan 500mbps ipv de geadverteerde 1000mbps.  De upload snelheid lijkt me wel al geüpgraded te zijn naar 40mbps terwijl deze vroeger 20mbps was. Het lijkt mij alsof er nog een cap op de downloadsnelheid zit.

 

Lost zich ditzelf op na een paar dagen, of is hier een manuele interventie van de helpdesk voor nodig? 

 

Nieuwe CH8568QE DMZ

Als ik m'n eigen Apple Airport Extreme instel als DMZ op de CH8568QE dan blijkt inkomende L2TP/IPSec VPN verbindingen te werken. Aangezien dit de enige inkomende connectie is die ik gebruik denk ik dat bovenstaande setup met een HGW toch voldoende is, en dat ik hiervoor niet moet upgraden naar een EMTA (zoals ik met m'n Wigo had) 

 

Nieuwe CH8568QE Geluid + LEDring

Alleen maakt die nieuwe HGW veel meer geluid dan de oude modem.  Als ik verder opzoek zie ik een CV8560E e-router model die in mijn setup perfect zou werken. Mijn vorige setup met de CV7160E EMTA werkte trouwens ook zo.

 

Hoe pak ik dit het beste aan als ik naar een CV8560E E-router wil overschakelen?  Kan dit alleen in een Telenet center, of kan ik hiervoor ook naar de helpdesk bellen? 

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Nieuw One Up (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

 

0 Likes
65 reacties
Selder
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

Who cares met die MAC adressen, wat is de kans dat daar misbruik van gemaakt kan worden…

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

@Selder  

Dat is nu eenmaal een regel op de Netweters dat Mac adressen en persoonlijke dingen in afbeeldingen niet toonbaar gemaakt mogen worden. Je kan de foto bewerken door de Mac adressen eruit te halen, te markeren ,anders kan de afbeelding niet goedgekeurd worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

@patrick37 Ik heb de afbeelding aangepast, kan je ze nog eens controleren en goedkeuren indien mogelijk? 

IMG_0152.jpeg

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

@fieldoxide  

Dit is perfect , je afbeelding is bij deze goedgekeurd. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

Heb een vraagje is dat nu een defect als je de fan's hoord draaien of niet? ik hoor ze ook  maar stoort me niet hangt in gang in de zekering kast met een opening van boven en 2 deuren er aan.

0 Likes

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

20210429_170604.jpg20210429_170722.jpg

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

volgende keer ook de bar code zwart maken (foto toestel) die is nog zichtbaar op foto en gemakkelijk te scannen met telefoon  het is een tip 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid


@luc55  schreef:

volgende keer ook de bar code zwart maken (foto toestel) die is nog zichtbaar op foto en gemakkelijk te scannen met telefoon  het is een tip 


Thx voor de tip 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

Zonet even ( 0535uur) een snelheidstest uitgevoerd ( Imac 27 inch 2017 model rechtstreeks verbonden met de modem model CH8568LG) maar de snelheid is niet om naar huis te schrijven. 

Kan het zijn dat ik nog steeds op mijn oude snelheid zit? 

HIervoor had ik een Wigo 9GB met speedboost optie in combinatie met de CH7465-LG en haalde ik ook maar een 400 Mbps. 

1.jpg

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

@fieldoxide Om 05H35 moet je minstens 900Mbps halen.

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

Het kan zijn dat je pc niet’zwaar genoeg is welke processor zit er in?  Welke internet kabel gebruik je cat5 of cat6? Ook moet je de snelheids test paar keer na elkaar uitvoeren 😉die is mijn resultaat zie foto 😁received_5348408211899580.jpeg

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

@Ex-Netweter  Het is een Imac 27 inch modeljaar 2017 met I5 3.4 quad core processor en 16 GB DDR4 2400Mhz geheugen. 

Heb eveneens met mijn laptop geprobeerd en het resultaat is ongeveer hetzelfde. 

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

@robatoras Dus dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. 

Ik heb gisteren een bericht gestuurd naar Telenet via messenger om mijn lijn eens te controleren. 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

Kun je niet eens testen met een andere PC

Jou snelheid is veeeeeel te laag.

Met dezelfde Compal CH8568LG HGW 3.1

https://www.speedtest.net/my-result/d/7008579b-f1fb-42f0-af3e-abef4e3b54d5

 

https://www.speedtest.net/nl

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

@robatoras Heb de snelheid getest met mijn laptop en  imac rechtstreeks verbonden met de UTP kabel aan de modem en de snelheid voor beide toestellen is ongeveer hetzelfde. 

0 Likes