Nieuw huis netwerk
Dag iedereen,
Ik ben momenteel bezig met totaalrenovatie voor mijn nieuwe woning. De bedoeling is uiteraard om een bedraad en draadloos netwerk te voorzien. Ik heb al eens nagedacht over hoe dit denk ik zou moeten werken (schema). Ziet dit er tot nu toe al goed uit?
Een paar bijkomende vragen:
- de modem-only is blijkbaar niet meer te verkrijgen, dus heb ik nu de nieuwe e-router ingetekend. Er is nogal wat te doen rond ipv6 die daar niet mee zou werken, maar daar ben ik niet helemaal in mee. Gaat het op deze manier allemaal werken (zonder double NAT etc...)
- er komt ook domotica in het huis (Niko Home Control). Lijkt het jullie ook best om die in een apart netwerk te steken qua security. If so, betekent dit dan ook een tweede router? En kan ik dan nog aan mijn domotica aan, via bvb mijn smartphone, terwijl ik verbonden ben met het thuisnetwerk? Ik zie hier even door de bomen het bos niet meer 🙂
- Ik zou ook graag een extra guest SSID hebben voor gasten, zodat ik niemand toegang moet geven tot mijn thuisnetwerk. Daarvoor moet ik goed kijken naar welke router en AP's ik koop? Heeft iemand hier goede recommendations toevallig?