Beantwoorden
runee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Port forwarding Team Fortress 2 (tf2) server

Beste,

 

Ik probeer nu al een tijdje te port forwarden om mijn tf2 server te laten werken, in elke video/post die ik bekijk zijn de ports 27000-27020 of 27015 of 27016, maar de port forwarding pagina van telenet werkt helemaal anders dan die van die videos/posts die ik heb gezien, 

Inkedrunee_0-1605622186665_LI.jpg

bij deze foto bijvoorbeeld is er maar 1 plek om de port in te vullen vergeleken met dit

runee_1-1605622218176.png

ik heb geprobeerd op allerlei manieren om het toch te laten werken maar er is altijd een error die dit zegt: error.soa.ConstraintViolationException

Is er hier een oplossing voor of kan ik deze ports gewoon niet openen?

 

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7774
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding Team Fortress 2 (tf2) server

@runee   Ik zie dat je met IPadres 192.168.2.*** zit op je server. Is dat omdat je nog met een eigen router zit na de Telenet HGS (modem/router)?

Je kan inderdaad maar lijntje per lijntje toevoegen.

Zorg ervoor dat je aan de WANzijde van je eigen router een IP adres hebt ergens tussen 192.168.0.10 en 99 met subnetmask 255.255.255.0 en default gateway 192.168.0.1. DNS servers naar keus bvb 8.8.8.8 of 1.1.1.1

Laat ons ervan uitgaan dat je 192.168.0.50 gebruikt.

Dan vul je in

192.168.0.50 externe beginpoort 27015, externe eindpoort 27015, interne beginpoort 27015, protocol beide en actief en niet vergeten op te slaan.

Op deze manier zet je de poort open naar je eigen router.

In je eigen router moet je dan ook portforwarding doen.

dit doe je door dezelfde poort door te verwijzen naar het IPadres van je server zijnde 192.168.2.*** (volgens uw screenshot)

En zo zou het moeten werken.

Mensen die van buitenaf op uw server willen moeten dan uw publiekipadres ingeven eventueel gevolgd door dat poortnummer. Dat zal je zien in de instellingen van de game waar je servers kunt aanduiden.

Uw publiekipadres kan je ook koppelen aan een DDNS zoals noIP, dynddns, duckddns en nog andere waar je een account kunt maken.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7774
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding Team Fortress 2 (tf2) server

@Suzy  Ik heb de indruk dat het goedkeuren van afbeeldingen weer wat stroef loopt. Ook hier in deze post. Beide gelijktijdig goedgekeurd. Maar eentje na 10 minuten nog niet zichtbaar tenzij je op het vergrootglas klikt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5301
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding Team Fortress 2 (tf2) server

@igvfer ik zie ze beiden....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7774
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding Team Fortress 2 (tf2) server

@Master-Magic  Ik nu ook maar het heeft zijn tijd geduurd. 😁



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding Team Fortress 2 (tf2) server

@runee 

Als je de reeks 27000-27020 ingeeft  en op een andere lijn geef je 27015 op, ben je in een coflictsitatie vermits 27015 reeds begrepen is in de reeks 27000-27020. Dit kan de opgegeven fout veroorzaken.

0 Likes
runee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Port forwarding Team Fortress 2 (tf2) server

Sorry als ik je in de war heb gebracht, de eerste afbeelding was van een video die uitlegde hoe je moet portforwarden en ik probeerde ermee uit te leggen dat mijn scherm er helemaal anders uitzag,192.168.2.***   is dus niet het ip dat ik probeerde te gebruiken

0 Likes
runee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Port forwarding Team Fortress 2 (tf2) server

wat zou ik hier moeten invullen? is dit juist?

Inkedrunee_0-1605633623777_LI.jpg

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7774
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding Team Fortress 2 (tf2) server

@runee  Ga eens volledig uit dat scherm van portforwarding en keer dan terug naar dat scherm.

Geef het het ipadres in van de machine waarop je server draait.

Vervolgens externe beginpoort 27010

externe eindpoort 27020

Interne beginpoort 27010

Protocol UDP

en laatste vakje actief.

Helemaal onderaan wijzigingen opslaan en je zou uit dat scherm moeten gaan. Het bewijs dat alles goed is opgeslagen.

Als je server op een windowsmachine draait en je gebruikt windows defender dan ook daar eens kijken of de poorten openstaan. Gebruik je een ander antivirus of firewall dan moet je daar gaan kijken of de poort openstaat.

Op je interne netwerk kan je eventueel met een andere laptop of PC het spel opstarten en instellen om naar je server te gaan. Op het interne adres.

Geen enkele van de poorten tussen 27010 en 27020 mag op een ander lijntje naar dit of een ander ipadres verwijzen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes