24773
netweters
|
152600
antwoorden
|
20720
vragen
|
ik heb vandaag onverwacht een nieuwe witte modem gekregen (om sneller internet te hebben ?)
mijn huidige port forwarding regels (die al meer dan 6 jaar werken op de zwarte modem docsys 3) werden perfect automatisch mee overgezet naar de nieuwe modem - alle andere instellingen ook - maar niets van de poorten werkt er nog als ik buiten het huis ben (via wifi wel)
ik heb ze er dan allemaal (al die forwarding regels) uitgezwierd en 1 voor 1 (in totaal 11) ingevoerd en niets werkt
dus mijn camera bewaking ... is niet toegangelijk
ik heb uiteraard wel het nieuwe externe ip adres ingevuld in de toestellen die van buiten toegang moeten krijgen dus dat is het niet
iemand een oplossing aub ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Uw nieuwe HGW heeft een nieuw extern ipv4 adres gekregen. Dit adres kan je zien in mijn Telenet. Als je gebruik maakt van een DDNS, moet je evoor zorgen dat die ook je nieuw ipv4 adres kent.
neen de docsys modem + router
had ik uiteraard gedaan (moet dit trouwens alle 6 maanden doen bij nieuw extern ip adres)
heb ondertussen al oplossing gevonden
modem uit de stekker getrokken en terug opgestart
alle regels verwijderd + opgeslagen
modem terug uit de stekker getrokken en terug opgestart
alle regels er terug in en opgeslagen en modem opstarten via website
(niet via stekker uittrekken)
resultaat : alles werkt maar trager
ik kan via 1 app alles doen (via die poort)
wil ik andere app met andere poort moet ik ongeveer 20 seconden wachten
is niet ideaal maar voorlopig is zo beter dan niets
misschien later update van de modem die dit oplost
1 ding weet ik al hier voor naar Telenet bellen helpt niet want dit behoort niet tot hun takenpakket
ik heb onlangs een witte modem van telenet gekregen voor snellere internet de oude zwarte eruit gedaan ,maar nu krijg ik geen verbinding met mijn domotica via een externe netgear router waar ik vroeger in kon
Dit heeft mogelijk te maken met portforwarding. Door de plaatsing van de nieuwe modem is er misschien een reset geweest van de regels die je ingesteld hebt. Kan je nakijken via Mijn Telenet.
ik heb het nagekeken er geen ip of portforwarding ingegeven het probleem is dat ik niet weet hoe ik in dmz moet invullen en daaronder vraagt ip lokaal is dat van telenet of van netgear router de poorten kan ik wel ingeven
Ik heb net hetzelfde probleem, en reeds een lange tijd. Na het plaatsen van de DOCSIS 3.1 E-router kan ik ook niet meer van buitenaf aan mijn domotica systeem.
Bijkomstig is het ook zo dat ik de router geheel niet kan beheren via Mijn Telenet. Ik kan dus geen port forwarding instellen daar, maar kan daar enkel de router herstarten. Hier is reeds een paar maanden een support case voor open bij de technische dienst, maar dat lijkt niet veel op te leveren.
Bij mijn laatste contact met de klantendienst kreeg ik zonet de boodschap om een EMTA router te halen bij een Telenet shop, want prot forwarding zou nooit werken op de DOCSIS 3.1.
Iemand hier advies over?
Is uw modem/router combo correct ingeschreven in "mijn telenet"? Met andere woorden, heb je effectief de e-router en staat er de e-router vermeld?
Als daar een van beide niet klopt kan dat al veel verklaren.
Een modem-only ga je niet meer krijgen, dus wie dat advies geeft moet dringend bijgeschoold worden.
Zodus, om te beginnen, kijk eens op uw toestel wat er op de sticker staat. Kijk dan in "mijn telenet" als modem/router vermeld staat. Daarna kunnen we verder zien.
Het advies om de modem te gaan inruilen voor een EMTA router zal dus niets bijdragen aangezien deze niet meer verdeeld worden?
Ik heb de sticker op de modem en weergave in Mijn Telenet even nagekeken.
Onderstaand de sticker op het toestel:
En zo staat deze in mijn Mijn Telenet:
Maakt dit het al iets duidelijker?
Dat toont in ieder geval al aan dat je effectied de e-router hebt en dat die ook als dusdanig vermeld staat in uw "mijn telenet".
Dat betekent dat je dan wel degelijk in de settings (via "mijn telenet" dus) zou moeten kunnen geraken en daar de nodige aanpassingen zou moeten kunnen doen.
Misschien eens een paar screenshots maken van de schermen waar je niet verder geraakt?
Veel meer dan wat je op de screenshot van Mijn Telenet ziet, valt er niet te tonen. Wanneer ik in Mijn Telenet naar "Internet > Je thuisnetwerk" ga zie ik volgende scherm:
Wanneer ik doorklik op modem details, krijg ik onderstaande scherm. Bij mijn vorige router stond er een link om naar de instellingen te gaan, maar deze is dus spoorloos.
Ik was wel bij de eerste installaties van deze modem volgens de installateur die de plaatsing is komen doen.
Dat is wel eigenaardig .. Nu, ik kan niet vergelijken want ik heb een modem-only.
Maar zou een andere Netweter die wel de ook de e-router heeft eens een screenshot kunnen plaatsen van hoe dit scherm er bij hem/haar uitziet?
@StefaanH en @3s heb even voor jullie de screenshot gemaakt hoe het er dan uitziet :
@StefaanH ja had het ook zo mogen vragen hoor geen enkel probleem.
Als je dan de modem details aanklikt :
Bij de groen aangestreepte kan je dan poort forwarding instellen en dergelijke.
@3s houd er wel rekening mee dat je beheerder moet zijn van 'mijn Telenet' en geen gebruiker.