Beantwoorden
Bart3770
Experienced Beetjesweter
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe 360° Modem aangesloten, maar geen internet?

Goedeavond. 

Hopelijk vind ik hier een duidelijk antwoord op mijn 360 modem perikelen 🙂

Tot vanochtend hadden wij hier een CH7465LG-TN modem van Telenet en heb ik deze vervangen door de 360 modem (F@ST3896LG-TN) en had ik het wifi netwerk uitgebreid met een Pod.
Tot deze namiddag werkte alles perfect en snel, maar plots begon de modem om het uur ongeveer uit te vallen of connectie te verliezen. Ik heb dan getract de oude modem opnieuw te installeren, maar dit werkte niet... maar nu werkte de 360 ook niet en blijft deze offline. De toestellen in huis vinden de modem wel, maar ik krijg precies niets binnen van buitenaf.

Heb ik de registratie van mijn modem om zeep geholpen door de twee modems te vaak te wisselen vandaag? Wat kan ik nog verder proberen? Ik heb de 360 ondertussen al enkele malen uit en aan gezet, maar krijg na ankele minuten enkel een traag groen knipperend licht. Ik lees hier en daar ook wat over fouten in de modems

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: 360 modem issues

8 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ik denk dat die oude modem eerst opnieuw geactiveerd zou moeten worden als je die opnieuw wil gebruiken.

Volgens deze uitleg:

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over...

betekent groen, knipperend licht dat de modem bezig is met een update. Ik zou hem gewoon laten aanstaan en hopen op het beste. Is het morgenvroeg niet in orde: 015 666 666 en kiezen voor de technische dienst (2).

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@sb dacht dat die technische dienst enkel tijdens de week werkt, kan zijn dat de Fast modem niet goed provisioneerd is door niet de 3 gegevens van de modem is doorgestuurd of een verkeerde, vanaf maandag kan dit normaal opgelost worden moest het tegen morgen nog niet in orde zijn.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Klopt maandag zijn er weer

Zo een modem ben je best om in  het begin van de week te activeren

Moest er iets verkeerd lopen zit je niet 3 dagen met of geen internet

bigMODDER
Professional Beetjesweter
Jij bent af! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Wat ik denk is dat je modem updates aan het doen was , dit zal inderdaad paar keer raar doen ,maar dit komt vanzelf in orde normaal (als je zelf je modem eens opnieuw herstart , mss paar keer want er is meer dan 1 update)

Ik heb het zelfde gezien als ik switchte, van die modem die jij had naar de CH8568LG , was paar keer dat het niet werkte, maar na die paar updates dan is het stabiel gebleven .

Dus volgens mij was je modem gewoon bezig met update's te downloaden.

• Groen, pulserend: je modem is bezig met een update.

Groeten

Marcooo
Experienced Beetjesweter
Handje vol! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Exact wat ik dacht toen ik de vraag las.

Door de modem van de stroom te halen tijdens zo een update gaat deze waarschijnlijk zijn vastgelopen. Bel morgen even naar de klantendienst. Ze gaan gaan dan de vermoedelijk op afstand opnieuw proberen provisioneren. 
Een swap (modem/digicorder) doe je inderdaad best nooit voor of in het weekend. Er kan al eens iets misgaan en dan zit je daar natuurlijk ☺️

Bart3770
Experienced Beetjesweter

Bedankt allemaal.

Vandaag toch technische dienst aan de lijn gekregen. Modem lijkt in orde, en juist geregistreerd te zijn. Verwacht wordt dat er iets gaande is ‘voor’ de modem.

Bart3770
Experienced Beetjesweter

Update: de coax kabel aan de modem had een breukje waardoor de modem dus geen signaal kreeg 🤦🏼‍♂️

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Goed dat je gezien hebt bij alles na te zien

Je hebt 85 euro uit gespaard aan technieker