Beantwoorden
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Sinds kort staat de nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem op de website van Telenet. Mooi zwart toestel! Zowel voor particulieren als business klanten.

Iemand die deze modem al heeft? Ervaringen? Is deze al goed te verkrijgen via de Telenet centers?

Heeft blijkbaar wifi ax/6 standaard aan boord en ook een 2,5 gbps poort. En zou 10 watt ipv 13 watt verbruiken (tov de witte lelijke cubus die veel lawaai maakt).

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet/

Technisch

  • Eurodocsis 3.1 modem
  • 4 ethernet-aansluitingen (Gigabit)
  • 2 RJ11-telefoonaansluitingen
  • WPS-ondersteuning
  • Ondersteuning van 2,4 en 5Ghz frequentiebanden
  • Ondersteuning van IPv4 en IPv6
  • 802.11ax wifi-standaard + ondersteuning 802.11a/b/g/n/ac
  • Downloadsnelheid tot 1 Gbps (Afhankelijk van je abonnement)
  • Standaardverbruik: 10 W
 

 

1.jpeg

2.jpeg

243 reacties
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@glennvda Zou je eventueel eens een foto kunnen posten van de modemopstelling bij je thuis? 

Kan je mij eventueel ook zeggen in welk Telent center je het nieuwe model bent gaan afhalen? 

Ik vind het wat vreemd dat ze hier in Leuven totaal nog geen nieuws hebben over dit nieuwe model. ( Telenetcenter op de Bondgenotenlaan). 

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@fieldoxide 

Zie 2 foto's van mijn modemopstelling:
* https://ibb.co/LnJRtsM
https://ibb.co/xJ3P5Zf 

Veel is daarop niet te zien: behalve dan de modem met coax aansluiting en dan 4 netwerkkabels waarvan poort 4 een 2,5 Gbps aansluiting is die door het OneUp abonnement momenteel maximaal 1 Gbps kan leveren. 2 poorten gaan naar een switch zodat ik meer bekabelde aansluitingen heb. Een andere poort gaan naar de TV voor TV Flow en een andere poort gaan naar de Nintendo Switch. Alle andere toestellen gaan via WIFI (2,4 GHz, 5 GHz of 6 GHz). Op Mijn Telenet is de configuratie voor 5 GHz en 6 GHz samen genomen. De 2,4 GHz is apart in te stellen.

De modem kan op een voet geplaatst worden met dezelfde 2 vijzen als de voet van de witte kubus of eerdere wifi modems. Dus dat is prima, want er moeten geen nieuwe gaten geboord worden. De resetknop van de modem zit onderaan (dus goed weggestoken) en de default wifi settings staan ook onderaan de modem op een sticker. Achteraan dus 4 netwerkpoorten, 2 telefoon aansluitingen, coax aansluiting, aan/uitknop, poweraansluiting en een QR code om snel verbinding te maken. En er is slechts 1 klein led lampje die de status van de modem toont. In gebruik continue aan. Bij reboot knipperend. Alleen wit. Dus veel beter dan die wifi kubus modem. En achteraan hebben de netwerkpoorten geen leds. De modem heeft geen ventilator, maakt dus geen lawaai en wordt niet heet. De koeling is dus passief.

Ik heb mijn wifi modem problemen doorgegeven aan Computer Checkpoint in Sint-Denijs-Westrem (Gent) omdat ik via de Telenet klantendient 0,0 support kreeg. Dat Telenet center heeft mij dan geholpen en onmiddellijk gebeld als die nieuwe wifi modem beschikbaar was via hen. Dat was dus vrijdagochtend jl. Geen idee of iedereen deze nieuwe wifi modem zomaar meekrijgt.

IMG-20230312-125244

 

IMG-20230312-125301

Anastatius
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Kan er mij iemand vertellen wanneer nu de officiële lancering van deze modem zal gebeuren, want Telenet zelf is daar niet duidelijk over en ik denk dat velen er zitten op te wachten. Een stille modem en eindelijk Wifi 6!

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@Anastatius 

Telenet shop binnenstappen en hopen dat er stock is.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Ex-Netweter
 

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem


@Anastatius  schreef:

Kan er mij iemand vertellen wanneer nu de officiële lancering van deze modem zal gebeuren


Er zal nooit een officiële lancering gebeuren.
Telenet moet jou alleen een functionele dienst leveren volgens de specificaties van je abonnement.
Als je huidige modem correct functioneert, heeft Telenet geen enkele reden om jou een nieuwe te geven.

Anastatius
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Ja dat is misschien zo, maar ik wil wel weten, in mijn geval moet ik een nieuwe modem krijgen (overgeschakeld naar OneUp) welke modem ik nu zal krijgen, toch niet die lawaaierige en niet-Wi-Fi 6 modem?

Ex-Netweter
 

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

De modem die Telenet jou geeft, kan je niet kiezen.
(Of je koopt zelf een modem, zoals de FRITZ!Box 6690 Cable en je vraagt Telenet om je eigen modem aan de hand van het CM MAC en MTA MAC in hun systeem te activeren.)

Telenet geeft jou bij ONEup de EuroDOCSIS 3.1-modem die op dat moment beschikbaar is.

Als je per se de F@ST3896LG-TN wil, wacht je dus best tot de stock met CH8568LG-modems volledig uitgeput is.

Aangezien Telenet mogelijks ook ingeleverde modems van ex-klanten refurbished opnieuw aanbiedt, kan het nog zeer lang duren vooraleer de CH8568LG-modems uit roulatie geraken.

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

(Of je koopt zelf een modem, zoals de FRITZ!Box 6690 Cable en je vraagt Telenet om je eigen modem aan de hand van het CM MAC en MTA MAC in hun systeem te activeren.)

 

Antwoord.

Dring de mensen niet op met zelf een FRITZ!Box 6690 Cable te kopen zoals jij aanhaalt hier boven,weggeworpen geld.

Telenet aanvaard geen modems🙄 die ze zelf niet leveren.

Maak de mensen geen foefjes wijs.

 

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

AnyConv.com__ScreenShot 14h.jpgJe kan ook kiezen voor de CV8560E inplaats van de CH8568LG.

Heb ik ook gedaan.

Sluit daar een TP Link RE700X met WiFi6 achter,kan tot 2,4Gbps  kost 90euro.

Ik haal dezelfde resultaten als de F@ST3896LG-TN.

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Het is niet omdat iemand schrijft dat het niet kan, dat dit de absolute waarheid is.

Proberen en beleefd vragen is de veiligste en zekere manier. Het is niet omdat je bij A een neen krijgt dat je dat bij B of C ook gaat krijgen.

RudyBoumon
Experienced Weetjesweter
Berichten: 38
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Ik heb op ons buitenverblijf met Proximus de nieuwe modem met wifi 6 kunnen kopen voor 49 euro,waarom kan dat bij telenet niet? 
telenet loopt achter ook kwa snelheid want Proximus met fiber reeds snelste van België met 8,5 GB download. Als er bij ons thuis fiber komt denk ik ook naar Proximus te gaan. 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@RudyBoumon 

Huren ≠ verdienmodel = vaste gegarandeerde inkomsten. De dag dat jeje eigen modem zou kunnen gebruiken bij telenet, zul je er ook kunnen kopen. Je kan je ook afvragen bv waarom digicorder en digibox wel te koop zijn maar de tvbox niet.

Over proximus, iedereen kan wel de tv reclames na vertellen en de brochure teksten als een versje opzeggen. Maar eerst zien, dan geloven, en dan kijken welk addertje onder het gras zit. Want ze zijn nog steeds bezig met alleen maar te graven he, en dat lukt al niet zonder slag en stoot en gesjoemel 😉

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Wat ben je met de zogezegde 10 gbps van Proximus als:

1) het theoretisch op papier 10 gbps is, maar in de praktijk niet (8,5 gpbs download en 1 gbps upload ... dat is samen geen 10 gbps!)
2) je eigen apparaten geen 10 gbps kan ontvangen/sturen ... de meeste mensen hebben verouderde toestellen die zelfs nog geen 1 gpbs down/up via wifi kan geven.
3) eerst zien en dan geloven
4) support?

Ex-Netweter
 

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem


@glennvda  schreef:


3) eerst zien en dan geloven


https://ibb.co/2qB1Ndv

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Telenet test momenteel al Docsis4.0 terwijl ze met de huidige docsis3.1 ook 6/2Gbps zouden aankunnen.

Gewoon toekomst gericht over het coax netwerk.Maar wat is 98% van de mensen,buiten grote bedrijven daarmee.

En die kunnen al jaren Telenet iFiber(glasvezel) nemen.Net zoals Proximus aanbied.

Telenet staat qua internet veel verder dan de concurentie.