Beantwoorden
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Sinds kort staat de nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem op de website van Telenet. Mooi zwart toestel! Zowel voor particulieren als business klanten.

Iemand die deze modem al heeft? Ervaringen? Is deze al goed te verkrijgen via de Telenet centers?

Heeft blijkbaar wifi ax/6 standaard aan boord en ook een 2,5 gbps poort. En zou 10 watt ipv 13 watt verbruiken (tov de witte lelijke cubus die veel lawaai maakt).

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet/

Technisch

  • Eurodocsis 3.1 modem
  • 4 ethernet-aansluitingen (Gigabit)
  • 2 RJ11-telefoonaansluitingen
  • WPS-ondersteuning
  • Ondersteuning van 2,4 en 5Ghz frequentiebanden
  • Ondersteuning van IPv4 en IPv6
  • 802.11ax wifi-standaard + ondersteuning 802.11a/b/g/n/ac
  • Downloadsnelheid tot 1 Gbps (Afhankelijk van je abonnement)
  • Standaardverbruik: 10 W
 

 

1.jpeg

2.jpeg

243 reacties
Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 111
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Mijn "kubusmodem" staat op minder dan 1 meter van mijn oren. Het "gebrom" van de ventilator is enorm enerverend en storend. Heb al eens een nieuw exemplaar gekregen maar veranderde niets aan het probleem. Ik zit ècht met spanning te wachten op een geluidloze modem, hetgeen het nieuwe model wel lijkt te zijn. Is evenwel nog niet beschikbaar in mijn Telenetpunt en ze konden mij ook niet zeggen wanneer dit wel het geval zal zijn. Vraag mij alleen af waarom Telenet het dan nu reeds  op zijn site zet. Ik kijk hier ècht naar uit.

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 111
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Die kubusmodem is inderdaad perfect geschikt op voorwaarde dat hij een aantal meter van jou verwijderd staat, dan hoor je het "gebrom" van de koeling niet. Bij mij staat die op minder dan 1m van mijn oren verwijderd en ik kan je zeggen dat het enorm storend en helemaal niet leuk is.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@Stadhuis2 

Heb je al eens overwogen om de CV8560E te nemen? Zoals al op verschillende topics en posts herhaald, is dit het model zonder ventilator, en als je bv wifi nodig hebt kun je bij telenet een wifi booster setje nemen.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@DeLLiAnO 

Daar heb jij nu 100% gelijk in.

De CH8568LG  Gratis omruilen naar de CV8560E + wifi setje en je bent van dat lawaai verlost.

 

PS.  April 2022

Het ziet er naar uit dat Telenet de komende maanden de opvolger van de Compal-HGW's zal beginnen gebruiken. Deze staat al een tijdje op de activeringspagina.
Dit keer wordt het er eentje van het Franse Sagemcom. Het zal Sagemcom F@st 3896 worden om precies te zijn, ofwel F@ST 3896 LG TN met de Liberty Global-Telenet-extensie, met mogelijks een andere behuizing .

https://mediacomcc.custhelp.com/euf/assets/documents/modem%20user%20guides/sagmecom_fast3896_datashe...

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Een niet te onderschatten meerwaarde van de Sagemcom F@st 3896 is de ingebouwde Moca adapter.

Geen idee of de Telenet versie (F@ST 3896 LG TN ) dit ook zal ondersteunen (m.a.w of de klant deze optie zal kunnen activeren) ...

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 111
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

In mijn geval gaat het niet om snelheid maar om het wegkrijgen van een enerverend geluid. In het verleden al verschillende modemtypes gehad maar waren allemaal muisstil. Deze kubusmodem is gewoon een ramp.

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 111
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Is inderdaad niet zo erg als de modem op enige afstand staat. Bij mij is dat op minder dan 1 meter en ik kan U zeggen dat het enorm enerverend is. Je kan het zowat vergelijken met een kraan die voortdurend staat te druppen wat even erg is.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Ruil dan toch gewoon jou kubus om met de CV8560E,wifi nodig hebt kun je bij telenet een wifi booster setje nemen.

De nieuwste HGW is nog niet voor morgen.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Deze topic gaat over de nieuwe Telenet modem.

Kunnen we nu eindelijk eens stoppen met zagen over de luidruchtige oude modem? Daar zijn nu al verschillende topics over, ga dan in de juiste topic zagen aub.

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 111
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Dank u wel, ga dat zeker eens bekijken. Ik wist hier het bestaan niet van maar ben dan ook helemaal geen "techneut".

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Natuurlijk wat gaan ze doen met Die kubusmodem in de container ik denk het niet

tegen betaling zal je iets anders krijgen anders gaat dit veel geld gekost hebben aan telenet als iedereen dat gaat wisselen

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@luc55 Telenet moet zijn modems maar beter "intern" testen. 🙃🤣 dan was dat ventilator probleem tijdens de test opgevallen en was die modem nooit gelanceerd. Moest mijn laptop zo continue blazen, het werd een retour.

Maar idd, genoeg hierover. Graag terug ontopic over de nieuwe modem.

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 111
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Is ook niet nodig Freshman Meerweter. Wanneer die modem in een andere plaats staat hoor je die koeling niet. Dus niet iedereen zal een omruiling vragen. Trouwens het toestel doet zijn werk goed het geluid van de koeling buiten beschouwing gelaten.

Wat die nieuwe modem betreft : ik ben technisch te weinig onderlegd om daar een oordeel over te vellen, het enige wat mij opvalt (en interesseert) is dat het een geruisloze is, voor de rest zal die het ook wel goed doen zeker.

Voor het overige ben ik al van bij de start een tevreden Telenetklant en ga dat ook blijven.

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Ik denk persoonlijk dat die AX-6 wi-fi standard wel interessant is en het toestel verbruikt toch 2 watt minder dan de witte kubus. 

Dat is ook altijd mooi meegenomen natuurlijk. 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Qua snelheid gaan we  met deze nieuwe HGW er niet op voorruit,met de huidige ethernet 1Gbps poort haal ik al 2 jaar  1Gbps

Hopelijk doen ze iets aan de upload,naar 100Mbps,wat ze trouwens met de huidige 2 ook al kunnen.

https://www.nperf.com/r/3263350773147761-gGsKHAbR