Beantwoorden
Mac1962
Freshman Beetjesweter
Star Wars Day It's your fifth party! Pageturner! It's your seventh party!

Nieuwe F@st modem

Kan iemand mij met zekerheid zeggen of het mogelijk is om met de nieuwe F@st modem ook een 2,4Ghz netwerk te hebben zonder dat je met Telenet moet bellen om de 5Ghz te onderdrukken. Ik heb 20 slimme apparaten waarvan 15 op 2,4Ghz koppelen en zie t niet zitten daar telkens voor te moeten bellen.

Ik had de nieuwe modem gekregen omdat Telenet app zei dat er iets mis was met de oude. Ik heb de nieuwe modem geïnstalleerd en na een reset werkte alles. ‘s nachts kwamen echter 15 apparaten zonder de wifi te zitten. Na wat zoeken op internet blijkt dat de F@st modem niet geschikt is om 2 aparte netwerken te hebben ? Dan heb ik de oude terug geïnstalleerd,maar die werkte ook niet meer. Na wat zoeken zag ik dat ze na installatie van een nieuwe modem ,de oude uitschakelen. Ik belde met helpdesk om de oude terug in dienst te nemen maar dat ging volgens de dame niet : ik moest met beide toestellen naar winkel en die omruilen voor andere modem die wel 2 netwerken toestaat. In de winkel hebben ze zelf met technieker van Telenet gebeld en binnen 5 minuten was mijn oude terug in dienst genomen. Thuis met de oude modem terug 2 netwerken gemaakt en alles terug gekoppeld en het werkt nu terug. Een hele dag weg voor niks 1u file naar winkel en 1 u file van winkel naar huis!

Ik wil nu wel voorbereid zijn moest ik toch verplicht worden om een nieuwe te installeren. 
Om bij de oude 2 netwerken te maken doe ik volgende : naar my Telenet, dan naar wifi ,dan netwerken , dan expert instellingen openen ,dan schuifje naar links en je hebt 2 netwerken. Hoe doe je dat met die nieuwe F@st modem? Ik heb die vraag ook op Facebook gesteld en daar zijn een aantal mensen die zeggen dat je met de nieuwe F@st modem ook een 2,4Ghz netwerk kan creëren,maar geen enkele kan zeggen hoe!?

Alvast bedankt!

6 reacties
MartijnS
Experienced Veelweter
De magic number! WOW! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Nieuwe F@st modem

Nee, dat gaat nog steeds niet.

Steven-E
Experienced Meesterweter
Jij bent een pro! Ere-Krak Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe F@st modem

Met zo veel apparaten zou ik toch overwegen om je eigen wifi apparatuur aan te schaffen.
Dan heb je volledige controle.

Steven-E | Ere-Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Area57_1
Professional Veelweter
De race is begonnen! De magic number! WOW! De vernieuwde WIGO?

Nieuwe F@st modem

In theorie kan het om de 2.4GHz en 5GHz kanalen te splitsen, maar in de praktijk is het niet aan te raden om die 2 kanalen te splitsen.
Als je de 2 kanalen splitst op de modem dan schakel je de Wifi6 uit en kan je enkel Wifi5 gebruiken (lagere maximumsnelheid). De wifi pods van Telenet worden dan ook onbruikbaar.
Zodra er nieuwe modemsoftware beschikbaar is, zal Telenet die s'nachts ook uitsturen naar de modem en is er een grote kans dat de gesplitste kanalen weer samengevoegd worden.
Als je absoluut gespltste kanalen wenst, dan kan je best de wifi van de modem uitschakelen en eigen netwerkapparatuur gebruiken, weliswaar zonder ondersteuning van Telenet.

Mac1962
Freshman Beetjesweter

Nieuwe F@st modem

Bedankt voor de info.

Mac1962
Freshman Beetjesweter

Nieuwe F@st modem

Ok ,bedankt voor de info.

katoda_ltd
Professional Beetjesweter
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Nieuwe F@st modem

Soms werkt de volgende truc voor apparaten die geen verbinding kunnen maken met een gecombineerd 2,4/5 GHz-netwerk: maak een hotspot met je GSM-telefoon en creëer een 2,4 GHz-netwerk met hetzelfde wachtwoord als je thuisnetwerk. Laat je apparaten hiermee verbinding maken. De kans is groot dat ze daarna wel verbinding kunnen maken met je wifi-netwerk thuis.