24792
netweters
|
152705
antwoorden
|
20731
vragen
|
Sitatieschets:
2 nieuwbouwwoningen waarvan de bouwheer bevestigd heeft dat ze aangeloten werden op het coax netwerk dat in de straat ligt. Beide woningen hebben dus een coax kabel die in de technische ruimte uitkomt, gereed voor installatie.
Probleem:
We proberen reeds enkele weken een internet en/of televisieabonnement af te sluiten. Via de website telenet.be kan er geen nieuw internetabonnement afgesloten worden voor beide woningen omdat het adres niet gekend is in het systeem.
Wanneer we contact opnemen met de telenet helpdesk om het probleem uit te leggen verwijzen ze ons met veel moeite door naar https://unit-t.eu , zij zouden de installatie in de straat voorzien hebben. Wanneer we contact opnemen met hen krijgen we te horen dat de installatie perfect voltooid is en zij al hun verplichtingen voldaan hebben.
Hoe moeten we hier mee verder? Welke stappen kunnen we nog ondernemen? We hebben al minstens 10x van de helpdesk te horen gekregen "dat we je zullen terugbellen", maar er komt geen schot in de zaak...
Heb je al eens geprobeerd om via telefonisch via Telenet klant te worden ipv uit te leggen dat via de website je adres niet gevonden kan worden?
Ik vind het persoonlijk ook vreemd dat ze je doorverwijzen naar Unit-T. Dat is immers een onderaannemer, contacten met onderaannemers zouden ze zelf moeten afhandelen.
Blijkbaar staan die adressen nog niet officieel in de database van de gemeente of gaat dit op zijn minst niet goed door naar de providers van nutsvoorzieningen. Ik zou eens navragen bij de gemeente hoe het daar zit.
@Snd schreef:Welke stappen kunnen we nog ondernemen?
Internet bij een andere provider bestellen want na meer dan 10 contacten met de Telenet-klantendienst moet het toch beginnen doordringen dat Telenet jouw adres momenteel niet kan aansluiten. Deze situatie met Telenet kan misschien nog maanden aanslepen...
Gaat het misschien over een nieuwe straat of een nieuwe verlenging van een bestaande straat? Dat kan administratieve problemen opleveren. Mogelijk staat het reeds op Google Maps, maar voor de gemeente (stad) bestaat die nog niet omdat ze nog niet opgeleverd of overgedragen is.
Zelfs als het adres nog niet is opgenomen in het "officiële adressenregister" kan Telenet zonder probleem deze klanten aansluiten.... maar dan moeten ze wel willen. Binnenbellen tot je iemand capabel te pakken hebt (meer kans bij de technische dienst) die een case wilt maken voor het adres management team.
Doorverwijzen naar Unit-T is weer een blaasje om je af te schepen.
Al meer dan 10 blaasjes trouwens:
We hebben al minstens 10x van de helpdesk te horen gekregen "dat we je zullen terugbellen", maar er komt geen schot in de zaak...
Als iemand een internetabonnement bestelt, is er trouwens ook al een actieve elektriciteitsaansluiting op datzelfde adres.
Het adres bestaat dus voor zowel netbeheerder Fluvius als de elektriciteitsleverancier.
Dus ja, aan wie ligt het dan? Telenet natuurlijk dat al meer dan 1 jaar zware IT-problemen heeft.
Hartelijk dank aan allen voor jullie antwoorden. Helaas tot op heden nog geen schot in de zaak...
De adressen staan in de database van de gemeente, want zoals rafb aanhaalt: alle andere nutsvoorzieningen zijn in orde. Het adres "bestaat" dus officieel. Ook is er geen sprake van een nieuwe verkaveling, het betreft afbraak en heropbouw, dus een reeds bestaand adres eigenlijk.
Ik was liefst bij Telenet gebleven, maar ik vrees dat we noodgedwongen voor VDSL gaan moeten kiezen, en dan maar hopen dat er snel Fiber aangelegd wordt in de straat.