24.943
netweters
|
153.567
antwoorden
|
20.835
vragen
|
Hallo,
Ik word telefonisch door Telenet steeds doorverwezen of krijg de belofte dat ze mij gaan terugbellen maar dit gebeurt niet.
Begin mei hebben wij gebeld voor een nieuwe aansluiting op een paal waar geen tap op zit. 2x telefonisch de bevestiging gekregen dat dit geen probleem is en dat de aansluiting kan ingepland worden.
De technieker komt langs maar kan niet aansluiten omdat er geen tap op de paal zit (zoals telefonisch wel vermeld voor de aansluiting).
Ondertussen al enkele keren met Telenet gebeld om dit op te lossen, maar we worden steeds doorverbonden of verbinding wordt verbroken.
Uiteindelijk krijgen we telkens iemand aan de lijn die beloofd om het op te lossen en ze gaan ons elke keer 'volgende week' opbellen voor een nieuwe afspraak maar ze bellen nooit terug.
Vandaag opnieuw hetzelfde, in het weekend is de juiste dienst niet bereikbaar en ze gaan mij dinsdag terugbellen.
Wie kunnen wij bereiken om dit z.s.m. in orde te brengen? Een andere dienst? Een telenet service center? ....
Typisch. Ik heb in het verleden ook al moeilijkheden gehad om op een bedrijfslocatie coaxkabel te krijgen. Met dit Kafka-verhaal kan je terecht bij: https://www.ombudsmantelecom.be/nl
Of misschien kost het veel minder moeite om een abonnement bij een andere telecomoperator te bestellen.
Een andere partij moet de werken uitvoeren dat kan even duren
https://www.wyre.be/nl/aansluiting
De technieker kan niet veel doen
Blijven contact nemen of je neemt contact eens met Wyre
@luc55 schreef:Een andere partij moet de werken uitvoeren dat kan even duren
https://www.wyre.be/nl/aansluiting
De technieker kan niet veel doen
Blijven contact nemen of je neemt contact eens met Wyre
Als Particulier moet je contact opnemen met je provider. Zij regelen dan alles met Wyre.
Het is niet de bedoeling dat je zelf Wyre hier voor contacteert.
Telenet regelt normaal de afspraak om de (door de klant voorbereide) aftakkabel aan te sluiten aan het distributiepunt.
Lees zeker deze pagina eens en kijk of je alle stappen gevolgd hebt: Telenet installeren? Vink eerst dit af. | MyTelenet bekijk ook de "kabelbrochure" die je onderaan die pagina kan vinden.
Misschien een idee dat je naar een Telenet-winkel gaat? Dan wordt de verbinding zeker niet verbroken.
Bedankt voor uw antwoord. Ik had het liever geregeld zonder ombudsman maar we komen geen stap verder dus ik zal deze optie overwegen als we volgende week nog niet meer info hebben.
Uiteindelijk moet er geen een aftakpunt aan de paal aangesloten worden maar dit is moeilijk in te plannen blijkbaar.
Een andere provider overwegen we ook als het niet opgelost geraakt. Maar we zijn altijd al tevreden geweest van Telenet, tot hiertoe.
Allebei bedankt voor de reacties.
Een afspraak bij Wyre boeken via Telenet om een aftakpunt te plaatsen is blijkbaar moeilijk.
Alle stappen die vermeld staan in uw link hebben we overlopen en zowel in huis als buiten de woning ligt alles perfect klaar voor de aansluiting.
Er moet enkel nog een tap op de paal komen zodat de kabel kan aangesloten worden.
Ik zal volgende week eens langs een telenet center gaan.
Hopelijk kan er iemand ons op korte termijn met de juiste dienst in contact brengen zodat het snel opgelost is.
Het kan nooit geen kwaad ook contact nemen met Wyre binnen de week was de paddenstoel telenet
hersteld bij ons
Deze klant heeft nog geen telenet aansluiting omdat er nog geen tap telenet is installeert in de winkel kunnen ze hem niet helpen
Een andere aanbieder kan maar niet Orange , base of hey dat gaat niet