Beantwoorden
RP6conrad
Freshman Beetjesweter
It's your fifth party! Pageturner! It's your fourth party! It's your third party!

Nieuwe modem F@st 3896 telenet geen portforwarding?

Ik kreeg via mail een aanbieding van telenet om gratis mijn modem te vervangen door het nieuwe type, deze zou een hogere snelheid geven. Bij het installeren zouden alle instellingen van de oude modem automatisch overgedragen worden naar de nieuwe modem. Helaas, dat gebeurde dus niet. Mijn ouwe wifi netwerk was verdwenen, en een nieuw wifi netwerk kwam te voorschijn. Ook alle instellingen van "port forwarding" werden niet overgenomen door de nieuwe modem. Geen probleem dacht ik, even opnieuw instellen via "mijn telenet, geavanceerde instellingen". Niet dus, deze pagina is onbereikbaar. Ook de instellingen voor Wifi zijn onbereikbaar. Na contact te hebben genomen met telenet (via Whatsapp verliep dit nog redelijk vlot), werd er mij verteld dat port forwarding met de nieuwe modem niet mogelijk is. Terug naar de oude modem dus ! Maar, dit gaat alleen als deze terug geactiveerd wordt door telenet ! Via de helddesk en doorsturen van de mac adressen van de oude modem is dan de oude modem terug geactiveerd. Alle instellingen zijn nu ook weer bereikbaar via "mijn telenet, geavanceerde instellingen".

0 Likes
7 reacties
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@RP6conrad Klopt inderdaad de F@st router ondersteund geen portforwarding of mac adress passthrough.

Technisch zou het in principe mogelijk zijn maar Telenet geeft deze ondersteuning niet. 

Best dus de e-router aanschaffen met eigen router tenzij je met de nieuwe router van Telenet toekomt 😉

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

• Dat portforwarding niet werkt met de nieuwe modem is natuurlijk niet juist. Daar ben je volgens mij door de Helpdesk verkeerd geïnformeerd.
  • Wat wel juist is, is dat Telenet op dit ogenblik nog altijd kampt met software problemen, of - indien deze al grotendeels opgelost zijn - nog altijd kampt met een grote backlog van (individuele) op te lossen klantproblemen.
  • Vandaar dat ik in al mijn antwoorden hier op Telenet, mensen ten zeerste afraad om nu een (onnodige) modem swap te doen, dat is om problemen vragen. Je kan dit soort interventies beter uitstellen (tenzij superdringend), tot alles weer wat normale proporties aanneemt ...

Mogelijks werd uw nieuwe modem niet correct geprovisioneerd:

1. bij een correct geactiveerde modem, moet je via "Mijn Telenet" alle instellingen zien en kunnen wijzigen, ook portforwarding !!
  2. bij een correct geactiveerde modem, zouden jouw instellingen van de oude modem overgenomen moeten worden.
  3. maar je moet ook wat geduld hebben, en de instellingen worden pas opgehaald na enkele reboots. Een nieuwe modem gebruikt aanvankelijk de SSID en het WiFi wachtwoord zoals op de label afgedrukt, deze worden nadien overschreven tijdens het rebooten en provisioneren. Een nieuwe modem dus best enkele uren "gerust" laten tot alle systemen goed gesynchroniseerd zijn.
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@kristofDW  schreef:

Klopt inderdaad de F@st router ondersteunt geen portforwarding of mac adress passthrough.😉

bron?

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Ruil jou modem F@ST3896LG-TN (Niets dan maandenlang ellende)gewoon om naar de CV8560E daarachter een router naar eigen keuze.

Die problemen met die nieuwste modem blijven maar duren.

Nog te zwijgen over de pods,waar ze veel te veel huur voor vragen.

0 Likes
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@flip1953 inderdaad was te snel. Portfowarding gaat wel maar mac passtrough niet😉 om dit aan te passen moet je de advanced settings wel aanzetten🤣 

Ik heb gisteren bij mijn schoonvader dergelijke router geïnstalleerd en portforwarding was even niet mogelijk. Maar na een tijdje was dit wel beschikbaar op Mijn telenet. Dus @RP6conrad het is mogelijk maar je moet geduld hebben tot de activatie goed doorlopen is. 

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RP6conrad
Freshman Beetjesweter
It's your fifth party! Pageturner! It's your fourth party! It's your third party!

Ik heb 3 dagen met de nieuwe modem getest, ook verschillende herstarts. Maar geen enkele verandering. Webpage "geavanceerde instellingen" bleef onbereikbaar, webpage "draadloos internet" onbereikbaar. Nadat de helpdesk met de boodschap kwam "nieuwe modem kan geen portforwarding" heb ik de handdoek in de ring gegooid. Nog maar eens enekele maanden wachten totdat de situatie bij Telenet normaliseert, en dan misschien veranderen naar een "pass through" modem met eigen router. Momenteel wordt er hier ook fiber aangelegd (Proximus), misschien wordt het fiber dan. Zal sterk afhangen van de prijs, want eigenlijk ben ik altijd wel tevreden geweest bij Telenet.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Telenet moet met hun handen van die modems afblijven,waarom blokkeren ze Bridge mode bij de F@ST3896LG-TN.

Het is zo al erg genoeg met die activatie problemen.Ik zou niet twijfelen kon ik hier glasvezel nemen.

0 Likes