Nieuwe modem F@st 3896 telenet geen portforwarding?
Ik kreeg via mail een aanbieding van telenet om gratis mijn modem te vervangen door het nieuwe type, deze zou een hogere snelheid geven. Bij het installeren zouden alle instellingen van de oude modem automatisch overgedragen worden naar de nieuwe modem. Helaas, dat gebeurde dus niet. Mijn ouwe wifi netwerk was verdwenen, en een nieuw wifi netwerk kwam te voorschijn. Ook alle instellingen van "port forwarding" werden niet overgenomen door de nieuwe modem. Geen probleem dacht ik, even opnieuw instellen via "mijn telenet, geavanceerde instellingen". Niet dus, deze pagina is onbereikbaar. Ook de instellingen voor Wifi zijn onbereikbaar. Na contact te hebben genomen met telenet (via Whatsapp verliep dit nog redelijk vlot), werd er mij verteld dat port forwarding met de nieuwe modem niet mogelijk is. Terug naar de oude modem dus ! Maar, dit gaat alleen als deze terug geactiveerd wordt door telenet ! Via de helddesk en doorsturen van de mac adressen van de oude modem is dan de oude modem terug geactiveerd. Alle instellingen zijn nu ook weer bereikbaar via "mijn telenet, geavanceerde instellingen".
- Labels:
-
instellingen
-
modem (HGW)
-
portforwarding