25.526
netweters
|
157.671
antwoorden
|
21.291
vragen
|
Na snelheidsverhoging een voorstel van app.
Moet ik de boormachine bovenhalen? nu CH7465L... smalle basis?
Moet ik paswoorden uitzoeken?
Of is het eenvoudig uittrekken, insteken ok ?
Ik vind alleen referenties van 2023 met wisselende ervaring.
Is ondertussen alles beter onder controle ?
Alvast bedankt
Titel gewijzigd door EvaW11(mod) | Vorige titel: app laat mij nieuwe modem bestellen, wat nu ?
@Theo2 Indien je een voorstel hebt gekregen tot het omwisselen van je oude modem, kan je dit zelf doen of laten doen door Telenet.
In het laatste geval moet je hiervoor wel betalen.
Meer info kan je terugvinden op deze site : https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/hoe-mijn-t...
Bedankt.
maar toen ik ging zoeken kreeg ik verhalen van activering die niet gebeurde en paswoorden… zijn al die zorgen voorbij ? Of moet ik toch op iets voorbereiden? De meeste verhalen waren twee jaar oud …wat misschien een goed teken is.
Hier lees je natuurlijk méér verhalen wanneer het fout loopt, dan wanneer het zonder problemen verloopt. Als je om die reden niet durft ruilen, dan ga je nog lang kunnen wachten. Mocht er toch iets verkeerd gaan en het gaat dan om een netwerknaam (SSID) of sleutel (wachtwoord), dan kan dat makkelijk manueel ingesteld worden.
Ik heb zelf een tijd geleden een modem ingeruild voor een model dat ik in bridge mode met mijn eigen router kon zetten en de activatie gebeurde zonder problemen. En mijn moeder is in februari verhuist en als ik het me goed herinner, dan werden haar instellingen van de modem gewoon overgenomen.
Zolang je nog je oude modem hebt kan je wisselen dan val je niet zonder internet
De andere sluit je best aan op een maandag dan hebben ze bij een probleem nog 5 dagen om iets te doen
Best geen vakantie periode of brug dagen nemen dan is er minder volk
Is het in orde vul de link in en druk af de label
Ondertussen...nieuwe modem geplaatst, zelfs de boorgaatjes klopten nog. Is natuurlijk afhankelijk van het oude type.
Keer of drie herstart, kleurtjes gaven geen clou wat ze betekenden, achteraf wel gevonden op website, niet op papiertje bij de modem.
Dat wel handig geweest, want tijdens die opstart kun je niet aan de website....
Dus misschien heb ik nu één maal teveel herstart, ik vond dat blauw purper kleurtje niet ok.
Eind goed al goed, nog een weekje wachten en dan gaat oude terug.
ps Snelheid hangt nu dichter bij 500, wel regelmatig om het uur (?) complete stop van internet ???