25.181
netweters
|
155.098
antwoorden
|
20.996
vragen
|
Ik heb nog een oude formule Wigo 70GB (TV-box, 3x sim, 1x datasim, vaste lijn). Als ik verander naar One is dat ongeveer 30 euro per maand minder. Momenteel heb ik nog een modem CH7465LG (in garage), Access Point AP7465CE (1ste verdieping verbonden via UTP) en een D-Link DES-1005D switch (woonkamer verbonden via UTP).
Ik heb begrepen dat de huidige modem vervangen moet worden om One te kunnen hebben. Op de eventuele “nieuwe” modem CH8568LG werkt het AP niet meer. Daarvoor zou ik dan 360° pods willen gebruiken. Hierdoor zou de modem een F@ST3896LG-TN worden. In deze opstelling zou ik nog een switch kunnen blijven gebruiken, maar best wordt die vervangen door een “sneller exemplaar (en vervang ik dan ook de UTP door een cat 5/6…)?
Klopt mijn theorie min of meer? Of doe ik best iets anders?
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Overschakelen naar One ook inclusief alle hardware?
Klopt bij een probleem heb je 5 dagen en nu zeker met de vakantie die start
Neem maandag
Exact een week geleden is de wissel gebeurd (lange bevalling door een achterliggende foutmelding met het Netflix-account, maar doet hier nu verder niet meer ter zake). Van Wigo naar One, modem CH7465LG werd vervangen door F@st3896LG, en het Access Point werd vervangen door een 360 Pod. Na een week ervaring en testen: het bereik van de nieuwe modem lijkt me, zónder 360 Pod, nauwelijks gewijzigd (verbeterd) te zijn. Mét de 360 Pod is het een ander verhaal en heb ik momenteel overal in huis een stabiele verbinding. Ik heb continu WiFi6 (maar voordien had ik ook niet meteen te klagen over de snelheid). Samengevat ben ik dus best tevreden. Twee bemerkingen (misschien kunnen jullie helpen).
@Stevie schreef:
- De eerste dag (enkel dan) viel de verbinding wel nog regelmatig weg. Is dat dan door de nieuwe installatie (moet er achterliggend nog wat gebeuren, geupdate, ...)? Vanaf dag 2 niet meer.
Meteen na installatie kan het wel zijn dat er nog wat updates doorkomen waardoor de modem moet herstarten. Hoe lang dat dan net kan duren weet ik echter niet. Maar als je zegt dat het nu wel stabiel is zal het hoogstwaarschijnlijk dat wel zijn.
@Stevie schreef:
- Mijn toestellen maken soms een "rare" keuze. Ze verbinden soms met de modem, terwijl de 360 Pod er letterlijk 20 cm naast insteekt, of andersom. Raar...
Zolang de verbinding nog goed en snel is zou ik me daar weinig zorgen over maken.
Zolang de verbinding goed is laat het zo
Merk je op plaatsen geen goede verbinding verplaats de pods of bestel pods bij
Of bij uitval dan moet je ook pods bij plaatsen