Beantwoorden
Lander8
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

Hallo,

hebben begin deze week een mail ontvangen: All-internet (300 Mbps) wordt Giga Internet (1 Gbps), maar moet een nieuwe modem aanvragen want de huidige modem kan de snelheden niet aan. (zo staat er). Dus aangevraagd.

Huidige modem = CH7465LG-TN

Levering vandaag = CH7465LG-TN

Ik dacht dat er een Docsis 3.1 zou geleverd worden, maar dit is dus gewoon dezelfde modem.

 

Is dit een fout - bij meerdere voorgekomen - of de modems toch vervangen? 

 

groet,

Lander

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Nieuwe modem voor gigabit snelheid

0 Likes
43 reacties
Ex-Netweter
 

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

Dit is een fout.
Met de CH7465LG-TN haal je geen 1 Gbps download op het Telenet-coaxnetwerk.
Daarvoor heb je een EuroDOCSIS 3.1-modem nodig.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

Ga naar een Telenet center neem de docsis 3.0

 mee,en ruil hem gratis op een CH8568LG  Docsis 3.1

Laat hem daar mee configureren.Bij thuiskomst aansluiten en metteen op het internet.

Dezelfde modem krijgen bij een wissel docsis 3.0 naar een docsis3.1

Missen is menselijk,maar het is iedere dag wat anders daar bij Telenet.Je zou voor minder😂

Docsis3.0 kan wel 1Gbps aan,maar wordt gecapt op 400Mbps

  • CH7465LG-TN Downloadsnelheid tot 400 Mbps (1 Gbps als je Giga Speedboost hebt)
  •  
  • Ik heb zelf een docsis3.0 een jaar gehad incl speedboost en haalde vlot +960Mbps,die modem kan 100Mbps up aan.

 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

@Lander8 

Als er echt stond dat je word geupgrade, is die modem die je gaat ontvangen net dezelfde als vorige. En inderdaad je hebt hgw docis 3.1 nodig.

Je kan dan je modems meenemen naar telenetshop en ze omruilen voor nieuwe hgw docis 3.1 model. Zeker navragen of beide zijn uitgeschreven en de nieuwe correct is ingevoerd. Goude raad, ook al zeggen ze is niet nodig. Vraag achter papieren bewijs van de 2 toestellen die je terug bracht en hun info, met daarop de gegevens webshop, wie u bedient heeft, datum, en goed bijhouden.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

@Lander8 ben je zeker dat je geen CH8568LG ontvangt vandaag? Hier vind je een overzicht van de huidige Telenet modems.

Indien mogelijk mag je altijd een screenshot delen van de communicatie (e-mail of brief) waarop het type van de nieuwe modem staat. Mogelijks zit er een fout in deze communicatie en dan flag ik dit graag intern, want er gaan sowieso nog klanten deze communicaties ontvangen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Lander81
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

Hallo,

 

foto van modem en bestellingsmail:

IMG_0273.PNGIMG_0272.JPEG

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

@Lander8 hebben begin deze week een mail ontvangen: All-internet (300 Mbps) wordt Giga Internet (1 Gbps)

Vraagje

Blijft de prijs van 300Mbps dat Telenet zelf doorvoert naar 1GBps en zelf niet hebt gevraagd hetzelfde 70 euro incl TV iconic.

Eerder koste All internet + TV iconic 70 euro.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet


@robatoras  schreef:

Docsis 3.0 kan wel 1Gbps aan, maar wordt gecapt op 400Mbps.

  • CH7465LG-TN Downloadsnelheid tot 400 Mbps (1 Gbps als je Giga Speedboost hebt)
  • Ik heb zelf een docsis3.0 een jaar gehad incl speedboost en haalde vlot +960Mbps,die modem kan 100Mbps up aan.

Ik denk dat er hier een klein misverstand bestaat? Tot nu toe was het zo dat:

  1. One Up klanten met een Docsis 3.0 modem werden gecapt tot 400 Mbps. Deze moesten dus een Docsis 3.1 modem hebben om de geadverteerde snelheden te halen.
  2. All Internet klanten met een Giga Speedboost optie werden niet gecapt, en haalden wel hun giga snelheid (in praktijk ca 900 Mbps) met een Docsis 3.0 modem.

Voor zover ik begrijp is het nieuwe "Giga Internet" eigenlijk een "All Internet met (gratis) speedboost optie"?.

Een subtiel onderscheid, maar misschien de reden waarom er nog Docsis 3.0 modems gestuurd worden naar "All Internet" klanten. Tenzij een systeemfout, want dit soort zaken gaan natuurlijk volautomatisch 🤔.

 


@Lander8  schreef:

hebben begin deze week een mail ontvangen: All-internet (300 Mbps) wordt Giga Internet (1 Gbps), maar moet een nieuwe modem aanvragen want de huidige modem kan de snelheden niet aan. (zo staat er). Dus aangevraagd.

Huidige modem = CH7465LG-TN

Levering vandaag = CH7465LG-TN

Ik dacht dat er een Docsis 3.1 zou geleverd worden, maar dit is dus gewoon dezelfde modem.


@Lander8 

Heb je eigenlijk al een speedtest gedaan met je "oude" modem? Eventueel éérste de modem heropstarten ...

0 Likes
Lander81
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

nu (17u30) geeft hij dit (PC aangesloten met kabel op router):

speedtest.png

overdag was het rond de 300Mbps.

Dit na herstarten van 'oude' 3.0 modem. (300 is +- 40 Mbps meer dan anders - dus er is wel iets veranderd)

'Mijn Telenet' spreekt sinds vandaag over 'Giga internet'.

De switchke bij Telenet is dus al getoggled naar 1Gbps, dus ofwel kan mijn router het niet aan (en ik heb krak dezelfde vandaag toegekregen), ofwel is het netwerk 'in de straat' niet compatibel.

Aan het laatste kan ik niets veranderen, de router daarentegen wordt binnenkort omgeruild tegen een 3.1.

 

Misverstand of onduidelijkheid, tis maar hoe je het noemt 🙂

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

Foute modem én foute prijsaanduiding...

In de e-mail staat 87,10 euro/maand terwijl op er op de site 87,12 euro/maand staat: https://www2.telenet.be/nl/producten/internet-en-tv/abonnementen/bestel-giga-internet-en-telenet-tv-...

0 Likes
Lander81
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

of het is een switchke (dat 1Gbps toelaat) bij Telenet enkel en alleen gezet op die nieuwe docsis 3.0-router, en niet op de oude.

als dat zo is zou ik dat graag weten.

Want zonder die kennis is een 'oude' 3.0 witte router vervangen door een 'nieuwe' 3.0 witte router nogal veel werk, zonder een plus wellicht.

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

@flip1953 Voor zover ik begrijp is het nieuwe "Giga Internet" eigenlijk een "All Internet met (gratis) speedboost optie"?.

Dan moet de prijs 70 euro zijn incl boost 1Gbps.Wat ik al aanhaalde in vorige post.

1Gbps is vandaag voor 98% van de klanten beschikbaar.

 

@Lander8 'Mijn Telenet' spreekt sinds vandaag over 'Giga internet'.

Awel dan moet jij zeker +- 950Mbps halen aan 70euro all in.

Telenet heeft jou over gezet naar Giga internet,jij hebt dat niet gevraagd.

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet



Snap niet wat er zo moeilijk aan is en waarom jij foute informatie blijft verspreiden

70 euro: All-Internet ZONDER Giga Speedboost + TV Iconic dwz 300Mpbs download

87,12 euro: Giga-Internet (All-Internet MET Giga SpeedBoost) + TV Iconic dwz 1Gbps download

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

Waarom 17,12 euro betalen voor speedboost

Terwijl het eerder 15 euro was.

Nog zoiets boost 30Mbps up terwijl het voor 15 euro eerder 40Mbps up was.

Stiekem 2,12 euro prijsverhoging.En 10Mbps minder upspeed.

Waarom wordt de up speed 30Mbps niet getoond bij Giga Internet?

De TS heeft zelfs geen Giga internet gevraagd,Telenet wil hem per mail dit opdringen als ik zijn post lees,dat de modem moet omgeruild worden naar een docsis3.1

Nog zoiets All internet wordt Giga internet,terwijl All internet blijft bestaan.

Streamz hebben ze mij ook ongevraagd willen aansmeren aan 11euro,stond al metteen verekend bij mijn producten.Het heeft me 6 dagen gekost,om dit onder 'Mijn Telenet' verwijderd te krijgen.NeeTelenet,ik ben niet achterlijk.

Eens 1Gbps elders,ben ik vliegen.

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet


@robatoras  schreef:

...

De TS heeft zelfs geen Giga internet gevraagd,Telenet wil hem per mail dit opdringen als ik zijn post lees,dat de modem moet omgeruild worden naar een docsis3.1

Nog zoiets All internet wordt Giga internet,terwijl All internet blijft bestaan.

...


@robatoras je kan als klant perfect kiezen om naar All-Internet terug over te schakelen met 300 Mbps en hier minder voor te betalen. Maar omdat klanten deze prijs al betalen en dit nu geldt voor Giga Internet, wordt eerst de optie voorgesteld om te upgraden naar 1 Gbps. 

@Lander8 we hebben het intern doorgegeven en nagevraagd wat nu eigenlijk de juiste flow zou moeten zijn. Want ik had eigenlijk ook zelf verwacht dat je een CH8568LG zou krijgen. Dus ineens ook verifiëren of @flip1953 zijn redenering correct is. Zodra duidelijkheid komen we erop terug in deze thread. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.