@Ex-Netweter
Als ik ook even mag mijmeren. @patrick37 zal het me hopelijk niet kwalijk nemen... (-:
Ik heb heel even kunnen genieten van de "no limit". Daarna werd er inderdaad een verschil gemaakt tussen intern en extern verkeer (wat voor heel wat verkeer zorgde op de eigen newsserver die Telenet had). Dan kwam de 10 GiB/maand, geloof ik, maar dat werd later een glijdende meter, want tegen het einde van elke maand werden de servers (merkbaar) zwaar belast door zgn."gigagoochelaars" (Looboo?) die alles uit hun limit wilden halen.
Mijn modem was een SRFRBoard of zoiets? Kan het niet terugvinden. Met een voeding die bekend was van stuk te gaan. Die van mij dus ook. 4 dagen offline en Telenet gaf me een halve maand gratis in de plaats. Die proxy server was inderdaad verplicht, maar het stond je vrij om een andere proxy in te stellen.
Voor zo ver ik weet werden er geen binaries gepost op pandora.* (ik heb de FAQ nog even onderhouden met JeroenV), want die hiërarchie had geen binary newsgroups. Enkel op pandora.test kon je - in principe - binaries posten. Er werd vooral gepost via alt.binaries.* nieuwsgroepen. De maker van B-News was in feite net iets te laat met zijn encryptie, die bedoeld was om de zgn. "overhead" te verkleinen (minder download/upload), omdat de maker van yEnc iets vroeger zijn codering had bedacht én ondersteund werd door newsreaders zoals Xnews en Forté Agent. Op 31 december 2011 trok Telenet de stekker uit de newsservers.
Briachons houden we nog altijd in ere via briachons.org, vooral dankzij Coldrain die voor het domein en de hosting zorgt. Samen hebben we een tijd geleden beslist om de website offline te halen en te vervangen door een "in memoriam". Via de Wayback Machine is de oude website nog altijd te bekijken.
Bjørn (sb) | Ere-Krak An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.' Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.