Beantwoorden
Comm_Bolt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

ONEup geeft te lage internetsnelheid de laatste tijd

Hallo,

 

Ik heb de OneUp dienst (tot 1Gbps),(ik heb ethernet en ook de vereiste modem), maar ik merk dat ik daar de laatste tijd niet meer aan kom. Ik weet dat relatieve snelheid wel afhankelijk is van een aantal dingen, maar de Telenet Speedtest die ik zonet deed, gaf maar +- 90Mbps aan (upload +- 40Mbps). Voor een dienst waar ik uiteindelijk zoveel voor betaal, om tot aan 1Gbps te surfen, is dit belachelijk weinig download snelheid.

Ik heb nog geen reactie gehad van een Telenet medewerker, maar heeft iemand een idee of dit een algemeen probleem is, of zijn er nog steeds internet werken ofzo? Ik hoorde onlangs dat een andere provider nu zelfs sneller internet heeft dan Telenet? Als de huidige norm, het nieuwe standaard wordt, zal ik misschien genoodzaakt zijn om van provider te veranderen.

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Lage internetsnelheid 

0 Likes
19 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

ONEup geeft te lage internetsnelheid de laatste tijd

Een algemeen probleem is het niet.

Hier nog steeds +-950Mbps in de Limburg.

Internetwerken worden steeds op voorhand aangegeven,hier toch.

90Mbps is niet normaal,ook niet over WiFi.

En welke andere provider bied er sneller downspeed internet dan Telenet.Klinkt nieuw.

Proximus FTTH heeft nu een bereik van 20% over 7 jaar uitrol.Leveren ook niet meer dan 1Gbps.

Dan zou ik zeker overstappen mocht ik FTTH kunnen krijgen..

Welke snelheid haalde je eerder.

Doe eens 'n test met UTP rechtstreeks aan de modem.

Speedtest door Ookla - De wereldwijde breedbandsnelheidstest

 

0 Likes
Comm_Bolt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

ONEup geeft te lage internetsnelheid de laatste tijd

Bedankt voor de info, over de andere provider, ik weet het nier juist meer, het was in het begin van het jaar even op het nieuws dacht ik, ik hoorde het vanuit een andere kamer, misschien Proximus (omdat zij net wat vroeger waren met het uitrollen van glasvezel)?  Voor eerdere snelheid weet ik ook niet juist meer, ik heb al lang geen test meer moeten doen omdat er geen problemen waren, maar eerder vandaag was ik een VOD (Video On Demand, dus niet live) aan het kijken op Twitch.tv, en deze bufferde elke paar seconden, dus ik was op zoek naar processen of apps (downloads) die internet aan het gebruiken waren, maar vond niks. Heb toen de speedtest gedaan op Telenet en Ookla, met dezelfde resultaten.

Ik heb over een goede week ofzo, wel in mijn modeminstellingen gezien, (om poorten van de Xbox pc app te forwarden), dat het IPv4 adres, er nog stond van de vorige modem, dus dat het ik dan aangepast, naar de huidige IPv4 die ik via CMD prompt kan zien. 

De test zijn gedaan met een rechtstreekse verbinding, ik heb een kabel van een goede 20m ofzo.

Ik zie ook net dat ik via Whatsapp bericht heb gehad en het voorstel gekregen om het door een technicus te laten nakijken, wat ik nu in orde zal brengen.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

ONEup geeft te lage internetsnelheid de laatste tijd

Succes.

Als de oorzaak niet bij Telenet ligt,zou de technieker wel eens 85euro kunnen aanrekenen.

 

Comm_Bolt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

ONEup geeft te lage internetsnelheid de laatste tijd

Bedankt, de technicus komt de 12e, ik zal dus ook dan mijn post updaten met info dan.

Over de extra kosten, weet ik, heb het spijtig genoeg ook gezien, welkom in de huidige economie I guess lol.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

ONEup geeft te lage internetsnelheid de laatste tijd

Kijk eens of je netwerk interface (van je pc of laptop)  toevallig niet op fastethernet (100Mbps) is gesynced ipv gigabit ethernet.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

ONEup geeft te lage internetsnelheid de laatste tijd

Als ge reeds een glasvezel inleiding hebt in huis dan kan je hopen op een hogere snelheid. Als ge nog geen geen glasvezel aansluiting hebt dan kan je een hogere snelheid vergeten bij een andere provider.

Normaal moet ge met een download van 90 Mb zonder probleem kunnen streamen. Het probleem zou dus wel eens bij de server kunnen liggen. Dus stel eens doe eens een test met een andere server met VOD.

90 mb download doet me ook denken dat us toestel (PC) een max snelheid van 100 Mb heeft onderhandelt ipv de max snelheid van 1Gb te gebruiken. Ik zou voorstellen om de LAN kaart van uw PC in te stellen om steeds 1 Gb duplex te gebruiken zonder te onderhandelen.

suc6


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1024
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

ONEup geeft te lage internetsnelheid de laatste tijd


@Comm_Bolt  schreef:

Ik heb over een goede week ofzo, wel in mijn modeminstellingen gezien, (om poorten van de Xbox pc app te forwarden), dat het IPv4 adres, er nog stond van de vorige modem, dus dat het ik dan aangepast, naar de huidige IPv4 die ik via CMD prompt kan zien.


Ik snap niet helemaal wat je hier meent gedaan te hebben, waar heb je welk ip adres aangepast? Mogelijk ligt daar net de oorzaak van je probleem.

In de meeste gevallen volstaat het om via DHCP je IP-adres te krijgen; en als je UPnP inschakelt ga je waarschijnlijk ook niet die port forwarding manueel moeten instellen.

 

Proximus adverteert momenteel inderdaad dat ze in enkele grote steden 10 Gbps (8,5 down 1,5 up) leveren. Dit via Fiber; en aan een heel beperkt aantal klanten, voor €115. Maar in veel gebieden ligt nog niet eens Fiber aangelegd. Het standaard fiber aanbod van 1 Gbps is dus ook maar beperkt beschikbaar.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

ONEup geeft te lage internetsnelheid de laatste tijd

Kijk eens naar deze draad. Uw vaststellingen stemmen volledig overeen met wat in die andere draad vermeld wordt.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

ONEup geeft te lage internetsnelheid de laatste tijd

@WG94 Proximus adverteert momenteel inderdaad dat ze in enkele grote steden 10 Gbps (8,5 down 1,5 up) leveren. Dit via Fiber; en aan een heel beperkt aantal klanten, voor €115. Maar in veel gebieden ligt nog niet eens Fiber aangelegd. Het standaard fiber aanbod van 1 Gbps is dus ook maar beperkt beschikbaar.

Antwoord

Als je weet dat Proximus begonnen is met uitrol glasvezel in 2016  in enkele steden en vandaag 7 jaar later aan amper +- 22% zitten,weet je wel hoeveel jaren nog te gaan ,voor velen nog een droom van jaren,beter laat dan nooit.Dat klopt.De dromers kunnen het vandaag en al die tijd al runnen met 1Gbps over Telenets coax waar de rek nog lang niet uit is(wel bij de koper lijn aan maximaal 100Mbps).Telenet zit ook niet stil,6jaar geleden hadden we 200Mbps vandaag 5x sneller aan 1Gbps voor 98% verkrijgbaar over Telenet's gebied. Wat gezegd zijnde over 5 jaar met docsis3.1 aan 6/2Gbps.Zelfs docsis4.0 zit al in het vizier. Geef mij maar Liberty Global inplaats van de Belgische staat(Belgacom Proximus)(de achterblijvers)nooit anders geweest

Ex Ceo Dominique Leroy Heeft het ook niet lang getrokken bij het Nederlandse KPN,dan weet je het wel.Geen woorden maar daden.

 

0 Likes
Comm_Bolt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

ONEup geeft te lage internetsnelheid de laatste tijd

Dit stond inderdaad maar op 100Mbps, nu op 1Gbps, zonder verschil op de speedtest. Na een tijd zoeken nu, en oude bestelling na te kijken (ik heb de E-kabel pas gekocht toen ik mijn pc verplaatste naar een andere verdieping), denk ik dat het toch de kabel zal zijn. Ik zie bij de oude bestelbon, dat de kabel gelabeld is als "Cat5". Ik heb de technicus geannuleerd, en ga eerst een nieuwe kabel kopen van "Cat6", en daarmee zien.

Comm_Bolt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

ONEup geeft te lage internetsnelheid de laatste tijd

Na een tijd zoeken nu, en oude bestelling na te kijken (ik heb de E-kabel pas gekocht toen ik mijn pc verplaatste naar een andere verdieping), denk ik dat het toch de kabel zal zijn. Ik zie bij de oude bestelbon, dat de kabel gelabeld is als "Cat5". Ik heb de technicus geannuleerd, en ga eerst een nieuwe kabel kopen van "Cat6", en daarmee zien.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

ONEup geeft te lage internetsnelheid de laatste tijd

Coax "Cat5" is ruim voldoende,die moet vlot 1Gbps aankunnen.

Ik gebruik Belkin Cat5e

Ligt hier al 15 jaar.

 

@Comm_Bolt Dit stond inderdaad maar op 100Mbps, nu op 1Gbps, zonder verschil op de speedtest

Herstart de modem eens.

Comm_Bolt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

ONEup geeft te lage internetsnelheid de laatste tijd

Ik vind online nogal gemixte info, Cat5 kan precies in theorie wel Gigabit aan, maar over korte afstanden. Voor betere resultaten voor de snelheid word op de meeste websites aangeraden om Cat5e (misschien heeft U die?) of hoger te gebruiken. De kabel moet bij mij ook een verdieping afleggen naar een andere kamer, de modem hangt in de woonkamer aan de muur

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

ONEup geeft te lage internetsnelheid de laatste tijd

Mijn Belkin cat5e is 13 meter lang vanaf de modem tot PC ,zelfs 20meter maakt niets uit.

Nooit geweten dat Belkin cat5 had,wel Cat5e.

 

0 Likes