Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Omwisseling naar modem-only

Ik wil de mogelijkheden van mijn eigen router ten volle benutten en wil dan ook de HWG vervangen door een modem-only. Ik weet al hoe alles moet, modem-only - switch (Linksys SE2800) - kabel naar digicorder en kabel naar router (Linksys WRT1900ACSv1).

 

Omdat de verhalen over het omwisselen zelf nogal uiteenlopen, heb ik de vraag eens voorgelegd aan de klantendienst. Ook na aandringen blijft het antwoord:

 

"Het klopt dat u kan switchten naar een EMTA modem. Echter dient er hiervoor inderdaad altijd een afspraak met een technicus gemaakt worden. Een swap naar een modem-only kost €85. De technicus heeft altijd de eindbeslissing over het feit of de modem al dan niet geïnstalleerd kan worden."

 

Ik vraag me af wat die technicus bij mij komt vaststellen? En waar die eindbeslissing dan wel niet van afhangt? Die kost lijkt me ook een beetje aan de hoge kant. Een kleine vergoeding (voor het omwisselen in een verkooppunt) okay, maar € 85?

 

Ik krijg de indruk dat als je een beetje buiten de lijntjes wil kleuren, Telenet nogal de neiging heeft om het nodeloos ingewikkeld te maken. 😐

0 Likes
20 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Omwisseling naar modem-only

@Ex-Netweter 

 

nadat het in orde gebracht is zul je normaliter niet de CV71...  enz zien staan in uw "mijn telenet", maar wel dit:

 

Screenshot_2019-11-02 Mijn thuisnetwerk.png


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Omwisseling naar modem-only


@StefaanH  schreef:

@Ex-Netweter Het is correct wat @janne_man zegt. Ik heb sedert kort identiek dezelfde modem en na de installatie stond er bij mij ook die verkeerde versie in "mijn telenet". Ik heb dan foto's genomen van mijn modem ('t is te zeggen van de identificatiesticker) en doorgestuurd naar @Suzy  Bij deze is zij gementioned dat jij identiek hetzelfde voor hebt.


@StefaanH bedankt om me te mentionen! 

 

@Ex-Netweter in principe kan het geen kwaad dat er in Mijn Telenet een ander type modem staat. Maar als dit je echt stoort, kan je altijd contact opnemen met Telenet en dit melden. Ze zullen hiervoor een dossier naar de back office moeten maken om dit te corrigeren. Alleszins de info op de sticker van je modem klopt. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Omwisseling naar modem-only

@Suzy, dat stoort mijn licht autistische ik nogal. 😁 Ik heb het contactformulier ingevuld met de afbeeldingen erbij. 😉

Omwisseling naar modem-only

En daar gaan we weer. 🙄 Gisteren drie gemiste oproepen van een 011-nummer. Vanochtend een sms'je met de vraag om datzelfde nummer te bellen om mij zo goed mogelijk verder te helpen?!

 

Waarom heb je dan nog een contactformulier? Wat was er dan niet duidelijk aan mijn vraag? Het leek mij zo simpel om te melden en op te lossen...

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Omwisseling naar modem-only

@Ex-Netweter na enkele contactpogingen krijg je inderdaad een e-mail met de vraag om zelf even terug contact op te nemen. Vermoedelijk wilden ze nog enkele zaken met je afstemmen telefonisch voor deze wijziging. Je kan Telenet ook contacteren via Facebook of Twitter, probeer dit anders eens. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Omwisseling naar modem-only

Nog een laatste update. Ik heb het maar geprobeerd via WhatsApp, aan de rest doe ik niet mee.

 

Ging ook wat moeizaam. Gisteren een mailtje gehad dat het was opgelost. Correcte modem type staat nu inderdaad in Mijn Telenet. Het ziet eruit net zoals @StefaanH aangaf.