24749
netweters
|
152309
antwoorden
|
20691
vragen
|
Heeft er iemand duidelijkheid over welke types modem's nu Giga Speedboost ondersteunen?
Normaalgezien zijn dit onderstaande types modem's:
CV7160E (Modem-Only)
CH7465LG-TN (Residentiele Telenet Modem's)
CV8560E (word sinds kort geinstalleerd)
CH8568LG (never seen one in the wild)
Maar er ontstaat bij mij wat verwarring als sommige Telenet medewerkers zeggen dat er meer dan 24 downstream kanalen zoals de CV7160E modem heeft nodig zijn voor Giga snelheden.
Ook worden er berichten gepost van modem's die het tijdelijk zouden ondersteunen?
Iemand die hier duidelijkheid kan in scheppen, welke modem's het nu wel volledig ondersteunen?
Zijn modem's swap aan te raden als je speedboost hebt met CV7160E?
Zeker dat dit telenet is? wat een lage latency! heb ik nog niet veel gezien op Telenet lijnen maar eerder op proximus fiber waar je een latency hebt van 4ms.
@robatoras bekabeld heb ik met de speedtest ( Ookla ) ongeveer 940 MBPS. Maar enkel met de Telenet speedtest geraak ik niet verder dan 280 MBPS . Dat is het rara aan het hele verhaal , en wij wonen ook in Limburg.
@MrArnoZeker dat dit telenet is? wat een lage latency!
Zekers is dat Telenet met een lage latency zelf 3
Wij moeten niet onder doen voor FTTH zunne Test 12h Nord Limburg
https://telenet-prd.speedtestcustom.com/result/424cdf20-a193-11ea-811a-414da4733239
Ik heb hier nog een zwarte HGW liggen moest die niet eens inruilen voor een modem only
@Suzy schreef:De info die ik heb doorgekregen is dat de CV7160E maar 8x downstream kanalen heeft en daarom de 1 Gbps niet aan kan. Wat dus de reden is waarom ik bovenstaande info heb gedeeld op 26/05. Meer details of kadering heb ikzelf helaas niet gekregen.
De 24*8 CV7160E EMTA 3.0, heeft - zoals zijn naam suggereert - 24 downstream kanalen, en 8 upstream kanalen. De info dat deze maar 8 downstream kanalen heeft moet ergens een misverstand zijn.
Wat wel kan, is dat Telenet in de toekomst op deze modem maar 8 kanalen wil ondersteunen (dus max. 400 Mbps)? Want hoewel de modem 24 kanalen ondersteunt, is het de provider die bepaalt hoeveel kanalen er gebruikt worden!
@Suzy schreef:
De info die ik heb doorgekregen is dat de CV7160E maar 8x downstream kanalen heeft en daarom de 1 Gbps niet aan kan.
Test met de CV7160E
https://pic.nperf.com/r/3260821774733463-pKLsLIRT.png
Hier op de Business site spreken ze toch anders
Speedboost 1G Business is een optie die enkel kan afgenomen worden bij Business Fibernet (als standalone dienst of als onderdeel van KLIK buro of KLIK) en vereist dat de klant over een modem Mercury HGW CH7465LG of eMTA CV7160E beschikt. De optie wordt onmiddellijk na intekening geactiveerd (op voorwaarde dat Business Fibernet reeds geactiveerd werd). Telenet biedt fiber tot de node aan; lokaal distributienetwerk in kabel.
@Suzy ik ben nu aan het chatten met Telenet en ik krijg nog altijd geen omruiling te pakken om mijn oude witte docsis 3.0 om te ruilen naar de nieuwe witte docsis 3.1 met wifi.
Ik begin dat stilletjes aan beu te worden. Ik vermeld steeds dat ik enkel Gigaboost zal nemen als ik die nieuwe witte modem krijg ...
Ga eens langs 'n Telenet center.
Die oude witte docsis3.0 haalt ook 1Gbps.
@robatoras : ik lees dat die oude naar 400 mbps zal teruggebracht worden en dat die de snelheden van 1 gbps niet haalt. Dus daarvoor wil ik geen 15 EUR per maand betalen.
Ik betaal ook geen abo en optie als er nieuwe technologie beschikbaar is.
Als een andere klant het krijgt, dan wil ik het ook ... lijkt me evident.
Dat zal me spijten dat die geen 1Gbps haalt,hier toch.
En die snelheid terug brengen naar 400Mbps moet ik noch zien.
Iets wat perfect werkt moeten ze van af blijven.Ik wil geen TV box.
Net getest met een docsis 3.0
Dat die nieuwe docsis3.1 meer haalt,laat maar eens zien dan.
@Steven-E maar dat is ook niet mijn vraag. ik wil de nieuwe docsis 3.1 wifi modem, anders neem ik geen gigaboost ... een ander krijgt dat wel en ik niet. 👎
Ga langs 'n Telenet center en zeg dat je modem keer op keer uitvalt.
En ga buiten met een docsis3.1
@Steven-E Ik speculeer niet,ik weet wel beter
Net als dat verhaaltje dat een 24*8 CV7160E EMTA 3.0 geen 1Gbps haalt,
Dacht dat ze in Mechelen slimmer waren.Dus sommigen duidelijk niet.
Ze prijzen hem zelf aan op de business side.Heb je de .CV7160E EMTA 3.0Geen andere modem nodig.Ook vandaag nog.
Wil je de link.ja wadde😯
@glennvda schreef:@Steven-E maar dat is ook niet mijn vraag. ik wil de nieuwe docsis 3.1 wifi modem, anders neem ik geen gigaboost ... een ander krijgt dat wel en ik niet. 👎
Ja, was ook meer naar @robatoras bedoeld. Die discussie is hier enkele weken geleden al gepasseerd, dus moet niet helemaal van 0 herhaald worden.
Ik geef je volledig gelijk: je kan best voortgaan op de info die Telenet geeft, bijv via @Suzy hier op Netweters. Ik zou dus ook geen Doscis 3.0 modem nemen als je op lange termijn Gigabit speeds wil behouden.
Dit zijn duidelijke bewijzen die Telenet geeft,in het groene vak,bestel en klik op voorwaarden.Waarom niet metteen de nieuwe docsis 3.1 aanprijzen.Ik speculeer niet.
@robatoras je stuurt mij een link naar een business pagina. ik ben particulier. ik speculeer ook niet 😉