Beantwoorden
bjotn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Openzetten van poort 8000 lukt niet

hey 
ik heb ook een probleem ben jier al 3 dagen mee bezig en al uren naar telenet gebelt
ik probeer poort 8000 open te zetten telenet zegt dat deze poort open staat op mijn modem
maar als ik kijk op canuseemee staat deze poort nog altijd gesloten wat of hoe krijg ik die poort open Smiley Vrolijk

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Openzetten van poort 8000 lukt niet

Er zijn twee zaken belangrijk.

1. Je moet een service draaien die inkomende berichten op die bepaalde poort aanvaard.

2. Je moet (in ipv4) de poort forwarden naar het intene ip adres van 1.

 

Daarom: altijd eerst de service draaien.

Vervolgens een test inhuis doen dat wil zeggen vanop een ander toestel een bericht sturen naar die service (uiteraard een bericht waarmee die service om kan gaan). vb. Als je poort 8000 gebruikt ter vervanging of aanvulling van poort 80, vraag dan een webpagina intern op op het toestel met de webserver en uiteraard op poort 8000. Pas als dit werkt ga je over tot stap 2: het forwarden van de poort.
________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.

0 Likes
bjotn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Openzetten van poort 8000 lukt niet

heb een probleem en krijg het niet voorelkaar ken er niet heelveel van
gegevens dat ik weet 

- oldschoolrunescape (tribot proxyserver)

- heb een vaste pc windows  10 home 

- het probleem is dat ik een proxyserver moet hebben ( die heb ik)
die geeft me een poort die ik moet open zetten in mijn modem (poort8000)
heb al veel gebeld naar telenet en zei zeggen dat die boort zou moeten openstaan 
nu als ik via mijn ip en poort ga kijken bij canyouseeme zegt die dat poort 8000 close is 
nu wil die tribot opstarten op mijn eigen ip maar dat is niet de bedoeling het moet op die proxy maar die wilt dat niet omdat mijnpoort 8000 niet openstaat denk ik 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Openzetten van poort 8000 lukt niet

Als je scant op deze poort, heb je dan ook het programma opstaan waarnaar verwezen wordt?

 

Scannen doe ik zelf meestal met ShieldsUp! op grc.com.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
bjotn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Openzetten van poort 8000 lukt niet

hoe bedoel je tribot is gewoon runescape met scrips die automatich spel doen 
heb dit vroeger ook gehad maar dan heeft iemand die proxy / poort voor me gedaan via discord screen vieuw

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Openzetten van poort 8000 lukt niet

Het is niet nodig om voor elke poort een nieuw onderwerp aan te maken. 😉

 

Je kan je berichten (tijdelijk) bewerken door met je muis te klikken op het omgekeerde pijltje rechtsboven het bericht en dan Bericht/Antwoord bewerken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Openzetten van poort 8000 lukt niet

Nu ben ik even niet mee... :-?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Openzetten van poort 8000 lukt niet

Omdat je uw vraag in 3 verschillende topics had zitten had ik dit eerst niet opgemerkt.

Dus PC is vast IP adres?

En staat die poort wel open op je PC.?

Ik vermoed dat windows defender draait op uw PC? Kan je zien bij de systeeminstellingen.

Daar ga je kijken bij "Een app of onderdeel toegang geven via Windows defender firewaal". Staat uw spel daarbij als zijnde toegelaten? Zoniet aanvinken.

Als het dan nog niet lukt dan kan je naar het onderdeel "Geavanceerde instellingen" gaan.

Regels voor binnenkomend verkeer.

Nieuwe regel

Daar kan je dan Poort aanvinken en zal je een bepaalde poort kunnen openen in dit geval poort 8000.

Een beetje zoekwerk maar het zit misschien daar.

Als je poort op de PC niet open staat geraak je daar niet in.

 

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Openzetten van poort 8000 lukt niet

@bjotn, zoals @sb reeds aangaf is het niet de bedoeling dat je voor dezelfde vraag/ hetzelfde probleem meerdere onderwerpen start. Dit maakt het verwarrend voor iedereen.

 

Heb daarom de meeste van je onderwerpen samengevoegd in deze thread, zo kunnen de andere leden je gemakkelijker helpen. 

 

Veel succes! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes