Beantwoorden
YvesR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Packet loss / Latency problemen

Beste

 

Ik heb al een lange tijd(1 jaar +-) last van "packet loss" als gamer is dit vrij vervelend.
Ik gebruik deze site isp-monitor voor real time ms te controleren en wanneer ik een lagspike merk tijdens het gamen zie ik de MS ook de lucht invliegen. Het zijn kleine sprongen van 50ms => 150-450 ms. (zie Gyazo voorbeeld )
Voor de meeste games/netflix/doorsnee internet maakt dit niet uit en is dit ook niet voelbaar maar voor sommige games(meerdere zoals PoE, Albion, Fifa ..) is dit heel vervelend.

Ik heb vandaag een nieuwe modem(witte 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) geïnstalleerd, deze werd opgestuurd na de activering van GIGA BOOST van 1000 mb/sec.
Waarschijnlijk is dit vrij nutteloos via powerline adapter aangezien deze de snelheid berperken maar het is 1 maand gratis dus why not. Dus ik was stiekem toch aan het hopen dat dit het probleem zou oplossen maar helaas.


Huidige setup:
Modem in de kast met ernaast een powerline van Telenet zelf (ja alles is aangesloten volgens de regels, niet in stekkerdoos etc)
boven op de kamer een wifi powerline(ook telenet) met utp kabel naar de vaste pc. Heb de meeste utp kabels eens vervangen, de powerline naast de TV heb ik uitgetrokken aangezien dit toch niks nuttig doet voor ons. De "lag spikes" of "packet loss" zijn veel frequenter indien andere gezinsleden youtube of dergelijk gebruiken.

Verder heb ik ook de wifi powerline al eens in 2 andere stopcontacten getest op mijn kamer maar alles blijft hetzelfste.. Geen idee wat ik nog kan proberen voor dit probleem om te lossen. (stoorzenders zoals een microgolf of dergelijk staan ook niet in de buurt)

Ik werd aangeraden om bv een TP-Link Deco M9 Plus te kopen maarja deze kosten 200+ euro 😅
Ander opties die ik nog kan testen?
0 Likes
4 reacties
Enio
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Packet loss / Latency problemen

Beste,

 

Al eens geprobeerd om rechtstreeks een UTP kabel vanuit de modem naar u pc te brengen en dit eens uit te testen? zo'n kabel is een kleine kost voor aan te schaffen en dan weet je direct dat het niet de Powerline's zijn.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Packet loss / Latency problemen

Als de gezinsleden youtube gebruiken en op dat moment heb je problemen zou het kunnen zijn dat de functie QOS op je powerlines aanstaat en niet goed werkt. Als je ertussen nog dergelijke devices zou hebben met ook QOS actief moet je deze afzetten en nog eens proberen.

Deze QOS geeft prioriteit aan streaming en dus niet aan jou in dit geval, vandaar die problemen 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
YvesR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Packet loss / Latency problemen

@Enioja maar de modem staat beneden en de pc boven dus niet echt praktisch.

@kristofDW Hoe schakel ik de QOS functie uit dan? De powerlines zijn beide van telenet(1x gewone, 1x wifi powerline)

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Packet loss / Latency problemen

Die gewone is dat een devolo? Dat staat in de advanced settings normaal gezien. Bij die van Telenet weet ik het niet. Denk dat je dat kan doen via mijn telenet.

Beetje testen en dan kom je er wel. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes