Beantwoorden
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Ping naar WAN

Hallo, ik heb net een nieuwe modem met wifi docsis 3 ( wat ik hiervoor ook al had )

 

Nu heb ik een probleem ik heb een nas staan waar ik extern aankan via portforwarding dit werkt perfect.

 

Pingen vanaf een extern toestel naar mijn wan werkt perfect.

 

Binnen in mijn netwerk ( zowel achter mijn accesspoint als de modem zelf ) werkt zowel surfen als pingen naar mijn extern ip niet..

 

Hiervoor ging dit jaren.. Iemand een idee want de klantendienst lukt er niet in dit te vinden of zelfs nog maar te snappen...

 

Ik heb toestellen via zowel intern als extern automatisch backuppen naar mijn nas doormiddel van mijn domein gekoppeld aan mijn wan maar dit lukt dus intern niet meer.. Aangezien het laptop zijn en ze extern moeten kunnen backuppen kan ik ze ook niet op het intern 192.168.x.x adres instellen..

 

Mvg.

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
Tags (4)
0 Likes
24 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ping naar WAN

@Mathuas

 

Was je vorige modem hetzelfde model? Of ben je van de zwarte naar de witte gegaan?

 

Probeer even je modem te resetten. (Dus terug naar fabrieksinstellingen) en probeer of het dan wel werkt.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Ping naar WAN

Nee, was dezelfde Witte DOCSIS 3. Na de reset nogsteeds hetzelfde.

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ping naar WAN

Ik heb geen HGW dus kan het zelf niet testen. Ik vind het wel vreemd dat het niet meer gaat en kan ook geen rede bedenken waarom dat niet meer gaat. Mogelijk een nieuwere firmware versie

 

@Puch @Wheng @StefaanH @Niels @Petito @sb @BertXL

 

Ik ben vergeten wie van jullie een HGW heeft, kunnen jullie eens testen of je kan pingen naar WAN vanaf LAN?

 

 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ping naar WAN

Ik heb een modem- only met eigen router en zoals verwacht kan ik perfect pingen vanaf LAN naar WAN. Maar daar ben je dus niks mee .... Verlegen smiley


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ping naar WAN

Ik heb zo'n witte HGW.

Ik kan vanaf mijn LAN pingen naar het IPadres 192.168.0.1 = default gateway.

Ik kan niet pingen naar mijn publiek IPadres vanaf mijn LAN. Wel naar andere adressen. Sommige van mijn domeinen niet. Maar daar weet ik van dat ze niet antwoorden op ping request.
Ik kan wel met mijn adroid phone pingen naar datzelfde publiek adres. En uiteraard ook naar andere adressen.

Als je met uw laptops niet meer kunt back-uppen naar je NAS vanaf een externe verbinding dan is er hoogst waarschijnlijk iets mis met je port settings. Kijk die eens na.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ping naar WAN

Modem-only...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Ping naar WAN

Extern lukt het alles dus de portforwarding is juist het is intern dat het niet meer gaat en dat heeft altijd gewerkt 😕

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ping naar WAN

Wat is het exact dat niet meer werkt? Back-up? Met welk programma? Intern heb je normaal uw extern Publiek IP adres niet nodig. Losgekoppeld van het internet zou dit alles nog moeten lukken. Buiten het opvragen uw domein natuurlijk. Ik probeer een beeld te krijgen van wat je (wil) doet.

Als je draadloos of bekabeld uw laptop aansluit krijg je normaal gezien automatisch een intern IP adres 192.168.0.X en zit je in uw netwerk.

Kan je pingen naar uw NAS dan? Want het is daarmee dat je verbinding moet hebben om te back-uppen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Ping naar WAN


@Arthur2@  schreef:

Ik heb geen HGW dus kan het zelf niet testen. Ik vind het wel vreemd dat het niet meer gaat en kan ook geen rede bedenken waarom dat niet meer gaat. Mogelijk een nieuwere firmware versie

 

@Puch @Wheng @StefaanH @Niels @Petito @sb @BertXL

 

Ik ben vergeten wie van jullie een HGW heeft, kunnen jullie eens testen of je kan pingen naar WAN vanaf LAN?

 

 


Als je me zegt wat ik hiervoor precies moet doen wil ik dat gerust proberen.:)

 

 

edit: ik zie dat @igvfer het al geprobeerd heeft. Dan hoef ik niet te weten hoe het moet 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ping naar WAN

@Wheng dat is echt niet moeilijk hoor: open een command prompt op uw PC en typ "ping" gevolgd door een spatie en dan uw WAN IP adres, tenslotte op de "enter" toets drukken. 

 

Bij een modem-only lukt dat dus en krijg je een respons. Bij een HGW blijkbaar niet en krijg je "unreacheable" of iets van die aard.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Ping naar WAN

Ik heb dus een NAS met een cloud sync ( beetje als een dropbox ) die 24/7 backupt

 

Mijn zus gaat naar Leuven studeren en heeft daar een All-In-One toestel staan. Ze heeft ook een kleine laptop die ze meeneemt naar de aula en naar huis tijdens het weekend.

 

Er is een 2-way sync wat wilt zeggen dat als ze iets wijzigd op de laptop dit ook gebeurd op de All-In-One en vica-versa.

 

Zolang ze in Leuven zit werkt dit perfect, komt ze thuis dan werkt de backup/sync niet of ik moet alles herinstalleren op een vast IP en dan daarna terug op mijn IP van mijn WAN, of gedurende het weekend/langere vacanties heeft ze geen backup..

 

Intern ip werkt

Extern ip van buiten werkt

Extern ip via intern ip werkt niet meer word geblokkeerd

 

Misschien is het nu wat duidelijker ?

 

Mvg.

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ping naar WAN

Sorry, de euro valt wat traag.

Ik heb een HGW en ik kan effectief niet pingen vanuit mijn LAN naar mijn publiek IPadres.

Ik kan wel via mijn DDNSdomein dubbelpunt poortnummer vanaf mijn LAN mijn camera's en mijn NAS bereiken.

Ik kan ook vanaf mijn LAN in mijn browser mijn publiek IPadres ingeven gevolgd door dubbelpunt poort met het gewenste resultaat.

En dat is nu juist wat bij jouw niet lukt. Ik kan nu niet direct iets bedenken wat de oorzaak zou kunnen zijn. En dat lukt met geen enkele PC in jou LAN netwerk? Want ik zit te denken richting browser maar die heeft niets te maken met de backup. Dan richting windows10 maar dat heb ik hier ook. Toch nergens een instelling in een antivirus programma? Maar dat zou dan maar op 1 Pc mogen zijn.

Ik zou begot niet weten in welke richting ik moet zoeken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Ping naar WAN

Ik weet het ook niet, alle gewone dingen en de meeste ongewone dingen heb ik al getest aangezien ik zelf een pc-technicus en netwerkbeheerder ben het rare is dat dit ervoor altijd ging en nu niet meer. inderdaad met de poort erbij wel omdat hij dan in je lokale DNS en  router gaat zoeken naar  gaat zoeken naar het adres en de poort hij vind de poort met een forwarding en komt terecht maar er is geen mogelijkheid om een poort in te stellen op de applicatie van Synology Cloud Station Drive. Ik zou echt niet weten waarom in godsnaam Telenet het pingen/redirecten van LAN naar WAN zou blokkeren..

Ze zijn iemand aan het zoeken bij Telenet die me zou kunnen helpen hiermee maar tot nu toe hebben ze nog niemand dus nog even wachten.

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes
AndyVr
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Al 25 duimen! O dierbaar België.. Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Ping naar WAN

@Mathuas Zet eens even UPnP voor IPv4 aan op je modem (via Mijn Telenet...). Reboot je modem en probeer het dan nog eens. 

 

En ja deze functie heeft niets te maken met of je wel of niet kan pingen etc maar doe het toch maar even... 😉

0 Likes