24751
netweters
|
152344
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hoi Netweters,
Uit interesse en voor vergelijking, zou het een leuk idee zijn, om ieder zijn speedtest resultaten te posten/sharen + eventuele ping naar je gateway.
Hierbij mijn speedtest resultaat
Alles rechtstreeks op de HGW CH7465LG
Abonnement: Wiggo Home S: Down 150 MB / Up 15 MB
Fibernet optie 1Gbps
Telenet server 937/38Mbps
https://telenet-prd.speedtestcustom.com/result/f8d8dce0-a304-11ea-a054-931a7a7432d0
Eentje Zigo Utrecht 925/38Mbps
https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/a5f5a910-a3c0-11ea-a018-cd14d53feabc
Fast com in volle spits 20h zie boven 990Mbps
@igvfer Wie moet ik nu geloven?
Een game van 100GB moet je binnen kunnen halen op 13 minuten.
Als je maar 100Mbps haalt doe je daar 2h16 over😢
Weet je wat mij op opvalt
In vergelijking met mij en @sb @igvfer , gaat jullie downloadsnelheid direct in een piek naar boven "rechte balk
Ipv bij ons, klimt hij in een boog van 90-100 zo hoger tot het gehaalde resultaat, wat verwacht wordt. Is dat niet de verklaring waarom de jitter en Ping veranderd ?
Kunnen jullie een Ping doen naar jullie gateway deze zou ik eens willen vergelijken. Moet normaal <1ms zijn. Indien je een HGW gebruikt natuurlijk.
Hier mijn testresultaten:
Mijn abo is een All Internet, dat is als ik mij niet vergis 300/20. Ik zal er maar meteen bijvertellen dat de metingen gedaan zijn op mijn PC in mijn bureau en dat die verbinding over telenet powerlines gaat, weliswaar met UTP verbonden aan de WiFi client.
EDIT: bijna vergeten: modem-only met eigen router Netgear R6400v2
@BoooHad whoppa +15 euro naar boost 400Mbps genomen en overgezet naar 1Gbps
Modem only . Test resultaat is 937/47Mbps
https://www.speedtest.net/my-result/d/e198348b-13ca-4e77-bcfb-60ab65089719
@robatoras : is deze speedboost echt de moeite ?
Merk jij het verschil in laden van YouTube en andere streaming? Lagere Ping in games ?
Dienen ze dan ook een aanpassing te doen aan je tab buiten of?
@BoooVoor te surfen You tube Netflix heb je met 100Mbps voldoende
Op smalband kan je nog surfen.
Van zodra je games van 100GB moet binnentrekken doe je er wel 2h15 over met 100GB
Ik met 1Gbps 13 minuten
Doe maar eens back-ups zoals ik 600GB en meer.
Waarom dienen de dal uren,volle speed en geen data beperking.In de spits uren ga je toch niet zitten grote bestanden binnen te trekken.Daar moet ik niet voor bij mijn PC zitten.
40Mbps up is voor mij ruim voldoende.Het mag altijd meer.
In volle spits heb ik gemiddeld 15% snelheid verlies.Maar dan is alles al verricht wat ik wil.Met 1Gbps kan je al wat niet🤔
Ik heb zelfs wel 2 dagen whoppa speedboost gehad aan 1Gbps
Toen hebben ze de naam veranderd naar All internet🤔
@Booo ik vind het wel de moeite om speedboost te nemen. Bij mij is het vooral te doen om files te kunnen uploaden naar klanten dus met die hogere upload speed is het wel aangenaam:-)
Wat betreft het laden van streams moet ik zeggen dat dit zeer flot gaat. Bijna geen of niet waarneembare laaddtijd voor youtube of Netflix.
Ik denk dat @robatoras het alleen maar kan beamen 🙂
Hou er wel rekening mee als je via wifi streamt dat je wifi device ook wel goed moet zijn anders heb je er niet veel aan 🙂