Beantwoorden
YvesR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Playstation nat type 2 naar nat type 1 instellen

Kan iemand even kort uitleggen hoe ik nat type 2 ==> nat type 1 kan instellen?

Merk namelijk soms vertraging/lag(niet vaak maar kan vervelend zijn) en ja ik gebruik een LAN kabel. Ik wil eens testen of nat type 1 helpt


mvg

0 Likes
10 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Playstation nat type 2 naar nat type 1 instellen

Nat type 1 kan enkel als je ps4 een officiëel ip adres heeft. Achter een homegateway of eigen router die NAT doet is dit nooit mogelijk.

NAT type 2 is ok en heeft op zich geen nadelige invloed op NAT.

https://gamer.nl/artikelen/achtergrond/hoe-stel-je-het-juiste-nat-type-in-op-je-ps4/


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YvesR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Playstation nat type 2 naar nat type 1 instellen

dan zal wrs de powerline van telenet zorgen dat ik geen optimale snelheid heb 😞 niks aan te doen zeker

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Playstation nat type 2 naar nat type 1 instellen

Een utp kabel trekken 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Playstation nat type 2 naar nat type 1 instellen

@Steven-E 

 

Mijn PS4 heeft een vast (intern) IP en die is via UTP-kabel verbonden met een HGW. In het menu van PS4 heeft die inderdaad NAT type 2. Maar voor CoD - Blackops 4 heb ik in de HGW portforwarding ingesteld (3074 UDP als ik me niet vergis) en als ik dan onder Options > Network kijk (in Blackops), dan staat er NAT open. :-?

 

@YvesR 

 

Type 1 zou inderdaad sneller zijn, maar heel wat minder wat veiligheid betreft. Gaat het om een bepaald spel? Misschien kan je portforwarding instellen? Ik lees online dat DNS server veranderen kan helpen, maar daar heb ik niet veel vertrouwen in.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YvesR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Playstation nat type 2 naar nat type 1 instellen

Het gaat in verband met fifa, waaronder een bepaalde game modus P2P gebruikt en ik fast forward lag ervaar :x

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Playstation nat type 2 naar nat type 1 instellen

Port forwarding is niet nodig als je upnp geenabled hebt op je homegateway. Het gaat ook niets veranderen aan je nat type, zelfs de dmz setting doet dit niet.

 

NAT voegt geen extra latency toe.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Playstation nat type 2 naar nat type 1 instellen

Kort uitgelegd. NAT type 1 is rechtstreeks op een modem via een publiek IPadres.

NAT type 2 is na een router zoals de HGW of een eigen router met een IPadres in de private range meestal 192.168.x.x.

En zoals @Steven-E als je UPnP aanzet moet je meestal geen poorten openzetten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Playstation nat type 2 naar nat type 1 instellen

ik heb sinds kort naast een PS4 een Xbox S met enkel online cloud opslag voor games en ik merk net als op de PS4 op de Xbox dat er soms problemen zijn bij snelle beelden dat het effe blokkeert en beeld verspringt om het uitleggen zonder woorden waar gewone mensen nooit van hebben gehoord 😛 

denk dus dat het deels aan de server van het spel moet liggen of telenet omdat ik het op beide console's merk die problemen. 

op PS4 bij GTA en op Xbox op alle spelletjes.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Playstation nat type 2 naar nat type 1 instellen

Ik heb UPnP ingeschakeld én portforwarding ingesteld. Ik heb nog niet getest of het ook zonder werkt, maar zoals gezegd staat in de settings NAT open. Die port forwarden en UPnP wordt overigens aangeraden door het bedrijf.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Playstation nat type 2 naar nat type 1 instellen

Als je router (de homegateway in dit geval) UPNP ondersteunt is het absoluut niet nodig om poorten te gaan forwarden.

Port forwarding configureren houdt trouwens risico's in: je zet je firewall open voor inkomende sessies vanaf het internet. In het geval van PS4 en Xbox is dit absoluut niet nodig. Je maakt nodeloos gaten in je firewall.

 

Via UPNP spreekt je UPNP client (de playstation in dit geval)  met de firewall (de Homegateway) en worden er dynamisch poorten geopend en geforward indien dit nodig is. En weer gesloten wanneer niet meer nodig.

 

Op verschillende sites wordt inderdaad aangeraden om poorten te forwarden, ook door Sony zelf.

Maar als UPNP er is, blijf er dan best zo ver mogelijk van weg. UPNP is alles wat je nodig hebt.

 

Nu, UPNP vind je enkel terug in consumer firewalls/routers.  Op coporate oplossingen zoals bijv mijn Palo Alto Networks firewall bestaat dit niet.  Dan moet ik toch weer poorten gaan forwarden 😉

 

Interesting read:https://hide.me/en/knowledgebase/what-is-upnp-port-forwarding-and-how-can-i-enable-it/


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.