Beantwoorden
wackowizzard
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Plex media setup

Ik zoek de meest performante setup om Plex als media library te beginnen gebruiken. 

 

Meer info over mijn situatie : https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Beste-setup/m-p/81394

 

Vraagjes die ik hierbij heb :

  1. gebruik ik als Plex media player de Plex app op mijn TV (bvb de Samsung Q90r) en als Plex media server mijn NAS (bvb Synology DS918+) ?

  2. of is het een betere optie om de NAS enkel als storage te gebruiken en een nVidia Shield TV pro in te schakelen als Plex media server voor transcoding ?

 

Bedankt voor de info en jullie ervaringen.

 

Mvg

Wesley

0 Likes
2 reacties
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Plex media setup

Kan iemand wackowizzard verder helpen? 🙂 


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Plex media setup

@wackowizzard 

Je vraagt een waarde oordeel en dat is subjectief. Ik zou altijd beginnen met de goedkoopste en gemakkelijkste oplossing. Stel je bij het gebruik hiervan bepaalde tekortkomingen, gebrekingen of mis je zaken, ... Je kan dan altijd migreren naar een andere oplossing.