Beantwoorden
GR4FFIXXZ
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Poorten openen voor Xbox

Zoals in de titel vermeld wens ik een poort(en)? te openen zodat ik verbinding kan maken met het spel.

Ik zit momenteel met een NAT die strikt is waardoor dit niet mogelijk is.

Ik zou deze graag in open zetten zodat ik verbinding kan maken met het spel.

Ik had enkele opzoekening gedaan op internet maar zonder recente resultaten.

Eveneens heb ik een constraintviolationexception error als ik in mijn instellingen van mijn modem ga.

modem : 24*8 DOC wireless DOCSIS

Graag wil ik toch wel even vermelden dat ik compleet onbekend ben met dit soort dingen.

indien jullie verder info nodig hebben wil ik deze met alle plezier geven

 

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Poorten openen voor Xbox

@GR4FFIXXZ  

Heb je achter de modem nog een eigen router staan die er voor kan zorgen dat je NAT achter NAT hebt ? 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GR4FFIXXZ
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Poorten openen voor Xbox

Neen enkel modem (die witte van telenet)

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Poorten openen voor Xbox

@GR4FFIXXZ  

Als je dan je poort(en) wil openen zal je dit via 'mijn Telenet' moeten doen. Als je weet welke poorten je moet openen kan je dat doen in je modem. 

Hier kan je al eens kijken welke poorten er zeker geblokkeerd blijven die kan je dus niet openen.

 

Als je gaat naar 'mijn Telenet' kies je :

* je thuisnetwerk

* modem details

* geavanceerde instellingen

 

Daar kan je dan je porten open zetten:

 

patrick37_0-1635605462514.png

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poorten openen voor Xbox

Geplukt van tinternet.

Open poorten

Als u een firewall of netwerkhardware gebruikt, zoals een router, moet u soms de configuratie wijzigen om te zorgen dat de Xbox One-console kan communiceren met Xbox Live. Deze configuratiewijziging wordt soms aangeduid als "poorten openen" of "poort doorsturen." Bij Xbox Live moeten de volgende poorten zijn geopend op de router:

  • Poort 88 (UDP)

  • Poort 3074 (UDP en TCP)

  • Poort 53 (UDP en TCP)

  • Poort 80 (TCP)

  • Poort 500 (UDP)

  • Poort 3544 (UDP)

Poort 4500 (UDP)

En geef je XBox een (fixed) IPadres uit de range 192.168.0.10 tot 0.99. Uit de DHCP range. Dan kan dit niet meer veranderen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GR4FFIXXZ
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Poorten openen voor Xbox

Dat is het net al ik al mijn IP invul en vervolgens alle andere invul en deze wil opslaan dan krijg ik de melding: constraintviolationexception

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Poorten openen voor Xbox

@GR4FFIXXZ 

 

Wellicht ergens dubbel gebruik van een adres? Kun je misschien een screenshot maken van de settings die je ingesteld hebt? Wel opletten dat je geen publiek IP, mail adres en dergelijke meegeeft, dat moet je maskeren in het screenshot.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1601
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Poorten openen voor Xbox


@GR4FFIXXZ  schreef:

Dat is het net al ik al mijn IP invul en vervolgens alle andere invul en deze wil opslaan dan krijg ik de melding: constraintviolationexception


Als je vroeger al eens een X-Box hebt aangesloten (vb X-box 360), dan kan het zijn dat bepaalde poorten via UPnP nog open staan of geforward zijn voor de oude X-box ...

 

Poorten opzenzetten is het laastste wat ik zou doen. Ik zou:

  1. eerst proberen met UPnP.
  2. indien geen success: DMZ.
  3. indien (a) en (b) geen success: manueel poorten openen.

Begin inderdaad, zoals @igvfer reeds schreef: begin met uw X-Box een vast IP te geven in de range van de Telene tmodem (tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.99

 

UPnP activeren:

  • schakel de X-Box uit
  • Ga naar de modem instellingen (via Mijn Telenet) en zet UPnP uit. Hiermee worden alle bestaande automatische portforwardings terug uitgezet.
  • Herstart de modem (je kan dit ook doen via "Mijn Telenet").
  • Van zodra de modem terug on-line komt, ga dan terug via "Mijn Telenet", en zet UPnP terug aan.
  •  Hertstart de modem, en strat dan terug de X-Box op
  • Wacht 15-20 minuten, en kijk of je "NAT probleem" opgelost is

 

DMZ activeren

  • als UPnP niet heeft geholpen, kan eens proberen met DMZ.
  • Ga terug naar "Mijn Telenet' en deactiveer UPnP in de modeminstelling
  • Zet de X-Box (met het gekende vast IP adres 192.168.0.[1-99] in DMZ op je modem
  • Herstart modem + X-Box

 

Port forwarding

  • Indien (a) en (b) niets hebben geholpen, kan je manueel poorten openen.
  • Ga naar Mijn Telenet, en stel de port forwardings (een voor een) in zoals in de post van @igvfer hierboven. Vergeet niet deze ook te activeren.

Het is een goede gewoonte om na iedere wijziging op de modem, je modem te herstarten (softe reboot). Dat kan je best via "Mijn Telenet" (anders is het een hard-reboot met telkens de stekker uit het sopcontact, maar dat is niet nodig). 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poorten openen voor Xbox

Graag een screenshot van wat je invult. Ik geef poort 80 als voorbeeld. Zorg ervoor dat deze poort nog niet verwijst naar een ander IPadres. Je kan eenzelfde poort niet doorverwijzen naar 2 verschillende IP adressen. Je kan wel 2 verschillende poorten naar telkens poort 80 sturen op 2 verschillende IP adressen. Normaal gezien zal je maar 2 poorten moeten openzetten nl. 3074 en 3544.

Dus IP adres van je Xbox

externe Beginpoort: 3074

externe eindpoort:3074

interne beginpoort: 3074

interne eindpoort: wordt automatisch ingevuld.

protocol: beide

en Actief en wegschrijven.

Zorg dat je Xbox een uniek IPadres heeft, niet eentje dat al aan een ander apparaat is toegewezen.

 

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes