24747
netweters
|
152257
antwoorden
|
20683
vragen
|
Zoals in de titel vermeld wens ik een poort(en)? te openen zodat ik verbinding kan maken met het spel.
Ik zit momenteel met een NAT die strikt is waardoor dit niet mogelijk is.
Ik zou deze graag in open zetten zodat ik verbinding kan maken met het spel.
Ik had enkele opzoekening gedaan op internet maar zonder recente resultaten.
Eveneens heb ik een constraintviolationexception error als ik in mijn instellingen van mijn modem ga.
modem : 24*8 DOC wireless DOCSIS
Graag wil ik toch wel even vermelden dat ik compleet onbekend ben met dit soort dingen.
indien jullie verder info nodig hebben wil ik deze met alle plezier geven
Heb je achter de modem nog een eigen router staan die er voor kan zorgen dat je NAT achter NAT hebt ?
Neen enkel modem (die witte van telenet)
Als je dan je poort(en) wil openen zal je dit via 'mijn Telenet' moeten doen. Als je weet welke poorten je moet openen kan je dat doen in je modem.
Hier kan je al eens kijken welke poorten er zeker geblokkeerd blijven die kan je dus niet openen.
Als je gaat naar 'mijn Telenet' kies je :
* je thuisnetwerk
* modem details
* geavanceerde instellingen
Daar kan je dan je porten open zetten:
Geplukt van tinternet.
Als u een firewall of netwerkhardware gebruikt, zoals een router, moet u soms de configuratie wijzigen om te zorgen dat de Xbox One-console kan communiceren met Xbox Live. Deze configuratiewijziging wordt soms aangeduid als "poorten openen" of "poort doorsturen." Bij Xbox Live moeten de volgende poorten zijn geopend op de router:
Poort 88 (UDP)
Poort 3074 (UDP en TCP)
Poort 53 (UDP en TCP)
Poort 80 (TCP)
Poort 500 (UDP)
Poort 3544 (UDP)
Poort 4500 (UDP)
En geef je XBox een (fixed) IPadres uit de range 192.168.0.10 tot 0.99. Uit de DHCP range. Dan kan dit niet meer veranderen.
Dat is het net al ik al mijn IP invul en vervolgens alle andere invul en deze wil opslaan dan krijg ik de melding: constraintviolationexception
Wellicht ergens dubbel gebruik van een adres? Kun je misschien een screenshot maken van de settings die je ingesteld hebt? Wel opletten dat je geen publiek IP, mail adres en dergelijke meegeeft, dat moet je maskeren in het screenshot.
@GR4FFIXXZ schreef:Dat is het net al ik al mijn IP invul en vervolgens alle andere invul en deze wil opslaan dan krijg ik de melding: constraintviolationexception
Als je vroeger al eens een X-Box hebt aangesloten (vb X-box 360), dan kan het zijn dat bepaalde poorten via UPnP nog open staan of geforward zijn voor de oude X-box ...
Poorten opzenzetten is het laastste wat ik zou doen. Ik zou:
Begin inderdaad, zoals @igvfer reeds schreef: begin met uw X-Box een vast IP te geven in de range van de Telene tmodem (tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.99
UPnP activeren:
DMZ activeren
Port forwarding
Het is een goede gewoonte om na iedere wijziging op de modem, je modem te herstarten (softe reboot). Dat kan je best via "Mijn Telenet" (anders is het een hard-reboot met telkens de stekker uit het sopcontact, maar dat is niet nodig).
Graag een screenshot van wat je invult. Ik geef poort 80 als voorbeeld. Zorg ervoor dat deze poort nog niet verwijst naar een ander IPadres. Je kan eenzelfde poort niet doorverwijzen naar 2 verschillende IP adressen. Je kan wel 2 verschillende poorten naar telkens poort 80 sturen op 2 verschillende IP adressen. Normaal gezien zal je maar 2 poorten moeten openzetten nl. 3074 en 3544.
Dus IP adres van je Xbox
externe Beginpoort: 3074
externe eindpoort:3074
interne beginpoort: 3074
interne eindpoort: wordt automatisch ingevuld.
protocol: beide
en Actief en wegschrijven.
Zorg dat je Xbox een uniek IPadres heeft, niet eentje dat al aan een ander apparaat is toegewezen.