Beantwoorden
Prutser254
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Port Forwarding creeert random internet outage

Beste,

 

Ik probeer via mijn Telenet 2 poorten open te zetten zoals hieronder aangetoond:

Screenshot 2022-04-11 182434.png

Dit lukt, maar in zeer random tijden valt het hele internet weg en begint het internet symbool te pinken op de router (HGW 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)) en reboot hij/zoekt opnieuw verbinding. Dit duurt ong 10 minuten. Gebruik ik nu verkeerde instellingen of kan dit best aan de hardware zelf liggen? Anders overweeg ik een single modem met eigen router. Of heb ik een oudere versie.

 

Ik heb de status van de twee poorten zelf inactief gezet omdat ik 100% uptime nodig heb, maar ik wil wel dat het apparaat snel peers vind om aan te verbinden vandaar die port forwarding.

 

Alvast bedankt voor alle hulp!

0 Likes
4 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Port Forwarding creeert random internet outage

Never mind. Vraag niet goed gelezen.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Port Forwarding creeert random internet outage

Voor wat voor toepassingen wil je de port-forwarding gebruiken?

Wellicht zorgt het openzetten van de port(s) voor een grote hoeveelheid verkeer, die niet voorzien is, of misschien zeer grote pakketen die in fragmenten binnenkomen.....


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port Forwarding creeert random internet outage

Ik vrees dat je zelfs met een eigen router hetzelfde probleem gaat krijgen. Een overbelasting van het netwerk zoals @Arnie  zegt. Je kan je modem/router gaan inruilen voor een e-modem en dan via bridging uw eigen router aansluiten via een publiek IP-adres.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Prutser254
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Port Forwarding creeert random internet outage

Het gaat om een Ethereum node als validator, deze verbruikt ongeveer 25 Mbit/s (Max) aan constante data stream. Lijkt me niet zo overdreven veel? De software (Geth) is gecapped naar 30 peers en verbruikt ongeveer 1.5TB per maand. Alles draait trouwens normaal zonder port forwarding zonder enige internetuitval.

0 Likes