Beantwoorden
Rob73
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

Beste netweters, na uren (dagen) de verschillende topics te hebben doorgelezen is het voor mij nog niet helemaal kristalhelder 😵).

Na het swappen van mijn data-modem-only voor een nieuwe E-router (DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS)), werkt alles qua internet properkes, enkel de toegang tot mijn security's cams krijg ik niet aan de praat.

Aan de instellingen van de camera's heb ik niets gewijzigd (port forwarding stond en staat nog steeds aan op mijn eigen netgear router).

Netweters01.jpg

 

Ik heb zonet succesvol (vermoed ik toch) de bridging geactiveerd via Mijn Telenet. 

 

Netweters02.jpg

 

Netweters03.jpg

 

Netweters04.jpg

 

Nu vermoed ik dat ik dus wss nog 'iets' moet aanpassen aan het volgende scherm (mss zelfs gewoon de poorten kopiëren), maar wou dus toch eerst eens mijn oor hier te luister leggen 😉.

 

Netweters05.jpg

Ik dank jullie reeds voor de tijd en moeite en de hopelijk positieve antwoorden die mij een stapje verder mogen helpen.

 

Met vriendelijke groeten, Rob 

 

 

38 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

@Arnie  In de meeste camera's kan je de poorten instellen zoals je wil. Maar ik vraag mij af of de IPadressen van de camera's toegekend zijn via DHCP, eventueel via een macadress tabel wat nodig is of fixed ingesteld manueel op de camera zelf.

Want ik zie nog altijd geen antwoord op de vraag of de camera's nog intern bereikbaar zijn of niet. En dan is de eerste vereiste.

Beginnen bij het begin.

Eerst kijken of ze intern bereikbaar zijn dan ben je zeker dat de IPadressen correct zijn. Zoniet zoeken welk adres ze effectief gebruiken en dit dan ook als fixed instellen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

Als de camera's intern allemaal een ander IP adres gebruiken is het eigenlijk overbodig ze ook nog eens aparte listening-poorten toe te kennen. Technisch zal het wel werken als het goed ingesteld is, persoonlijk geef ik er de voorkeur aan intern gewoon de standaard poorten te gebruiken.

Enkel voor de externe bereikbaarheid moet je verschillende poorten gebruiken, omdat je maar over één enkel IP adres beschikt die je moet delen. Inkomend verkeer wordt dan dmv PAT aan het juiste adres doogestuurd.

 

Wij zijn het volledig eens dat het eerst en vooral van belang is de interne werking te controleren. Daarom ook mijn vraag om te bevestigen dat een interne PC (of GSM) binnen het 192.168.1.0 / 24 subnet zich met de camera kan verbinden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Rob73
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

@Arnie , @igvfer 

"Daarom ook mijn vraag om te bevestigen dat een interne PC (of GSM) binnen het 192.168.1.0 / 24 subnet zich met de camera kan verbinden."

Hoe doe ik dat het best ? Waar zie of vind ik de exacte ip adressen van de camera's ? (Zie bijlage ... daar heb ik ook het rood omcirkelde adres gepinged ... zonder resultaat, 4 lost packets).

 

Netweters12.jpg

 

Op mijn laptop, adresbalk van de webbrowser => 192.168.1.0 => géén resultaat

Via command prompt => ping 192.168.1.0 => 4 packets lost

 

Op andere adressen (192.168.1.X) ontvang ik wel een antwoord (maar dat lijkt me ook logisch gezien er ook andere apparaten op mijn netwerk hangen).

 

Het enige intern adres dat richting de camera's gaat = http://xxxxx.quickddns.com:8100/index.htm

Vanop mijn gsm werd er enkel een app geïnstalleerd om de camera's te benaderen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

@Rob73 

Vermits je nu een andere modem hebt van Telenet is je publieke IP4 adres veranderd. Heb je het nodige gedaan om dit adres aan te passen in de DDNS die je gebruikt. Als je een DUC programma gebruikt, kan dat automatisch gebeuren, anders inloggen op de DDNS zelf en aanpassen.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

Om de conversatie iets makkelijker te maken, mag je zeker wel de interne IP adressen hier schrijven. Enkele de externe IP adressen (84.a.b.c) mogen hier niet volledig uitgeschreven worden, omdat ze je identiteit zouden kunnen verraden.

De adressen 192.168.a.b worden private genoemd, omdat ze enkel binnen je eigen netwerk gebruikt worden, maar niet op het internet. Daarom dat je router NAT (Network Address Translation) moet gebruiken.

Deze interne adressen zeggen niets over je identiteit. De halve wereld (of meer) gebruiken diezelfde adressen.

 

192.168.1.0 / 24 is je netwerk (of eigenlijk subnet genoemd), niet een specifieke host, en kun je niet pingen.

Het wil enkel zeggen dat je binnen je netwerk de adressen 192.168.1.1-254 gebruik.

 

Wat is het IP adres van camera1? Kun je die bereiken vanaf een lokale PC of laptop?

Bijvoorbeeld de camera is 192.168.1.81, kun je dan vanaf je PC interdaad http://192.168.1.81:8100 bereiken ?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Rob73
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

@janne_man,

"Vermits je nu een andere modem hebt van Telenet is je publieke IP4 adres veranderd." => ok, makes sense.

"Heb je het nodige gedaan om dit adres aan te passen in de DDNS die je gebruikt. Als je een DUC programma gebruikt, kan dat automatisch gebeuren, anders inloggen op de DDNS zelf en aanpassen."

 

=> Ik wil dat zeer graag doen/checken maar weet niet hoe ?

0 Likes
Rob73
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

@Arnie,

Ah ok ... duidelijk, bij deze.

 

Netweters14.jpg

 

Waarbij ik dus via een webbrowser http://192.168.1.222:8100, met als gevolg.

 

Netweters15.jpg

 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

@Rob73  Op de afbeelding die je toont zie je de IPadressen die je geforward hebt maar zijn die nog juist? Om kort te zijn.

Sluit een laptop of PC aan op je netgear router. Controleer of deze PC nu wel een IP adres krijgt in de range 192.168.1.x.

Je opent een browser en surft naar 192.168.1.1, de default gateway van uw router.

In de menu zou je ergens moeten vinden welke apparaten aangesloten zijn.

Vind je dit niet dan kan je hier advanced IP scanner downloaden en gebruiken.

Daarmee kijk je welke IP's uw camera's nu hebben en kan je de forwarding overeenkomstig aanpassen.

Als je Acces points aansluit doe dit dan op de Netgear router niet op de Telenet router. Ook met eventuele powerlines. Het enige die rechtstreeks mag verbonden zijn met de Telenet router zijn Digiboxen/corders.

Edit: Ik was ondertussen gaan eten en heb je vorige post niet gezien. Daar zie ik duidelijk uw camera's NIET staan.

Je bent zeker dat uw camera's zijn aangesloten, bekabeld of draadloos op je Netgear? Alleen onderstaan schema is geldig. Dus alles maar dan ook alles,  moet op uw eigen LAN zijn aangesloten, met uitzondering van digiboxen/corders.

Merk camera's?

HGWbridge.png



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Rob73
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

@igvfer,

 

Hierbij alvast de resultaten vd advanced IP scan.

 

Netweters16.jpg

 

"Je bent zeker dat uw camera's zijn aangesloten, bekabeld of draadloos op je Netgear?" => Neen, dat weet ik niet zeker. Ik dacht, aangezien ikzelf na de modem-swap géén instellingen meer heb gewijzigd aan mijn eigen netgear configuraties, dat ze daarvoor toch verbonden moesten zijn met mijn netgear router (gezien de 192.168.1.222 adressering ?).

"Merk camera's"Osiris

 

Edit: Net gaan dubbelchecken. De Osiris-module heeft fysieke verbinding (UTP) met mijn Netgear router. Ik begin meer en meer te vermoeden dat volgende instelling er voor iets tussenzit.

 

Netweters17.jpg

Edit bis:

Er gaat maar 1 utp kabel vanuit de e-router naar mijn eigen netgear router.
Bijgevolg kan al de rest enkel maar aangesloten zijn op mijn eigen netgear-router.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

@Rob73  Ik zie er 2 staan zonder benaming 192.168.1.22 en 192.168.1.24 en ook die .1.5 en die .1.8 en die .1.9

Probeer daar eens verbinding mee te maken. Eerst zonder poortnummer dan met poortnummer. Kijken wat je daar dan ziet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rob73
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

@igvfer 

Met verbinding maken wordt toch bedoeld:

Via een webbrowser http://192.168.1.22 [ENTER] ?

Als het dat is krijg ik op elk van de 5 adressen een foutmelding.

 

Het duurt te lang voordat 192.168.1.22 reageert.

192.168.1.24 heeft de verbinding geweigerd.

Het duurt te lang voordat 192.168.1.5 reageert.

192.168.1.8 heeft de verbinding geweigerd.

Het duurt te lang voordat 192.168.1.9 reageert.

 

 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

Dus een lokale connectie vanaf een PC naar http://192.168.1.222:8100 werkt niet.

Dat zal eerst opgelost moeten worden. Kun je die ip-adressen eens nakijken? Waren die vast ingesteld op de camera's?

 

Zet anders eerst als test eens de VLAN/IPTV-installatie inschakelen uit.

Dit is nodig indien je een digibox gebruikt. Heb je die niet, laat dan deze optie uit staan.

Eigenlijk zou dat niet echt iets met je probleem te maken mogen hebben.

 

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

@Rob73  Ik begrijp dat het enkel die osiris module is die geconnecteerd is aan je router? En vanuit die module ga je naar uw camera's (draadloos? Bekabeld?). Al eens die module herop gestart en de connecties na gekeken?

Die module waarover je spreekt is OS-NVR8M8P-2H1? Ik vind daar geen handleiding van. Maar hoe geraak je eigenlijk in de menu van die module?

Dus zeker die VLAN uitschakelen want ik vermoed dat je nu rechtstreeks op publieke IPadressen zit.

En heb je al eens gesurfd naar quickddns.com en daar ingelogd met je login en paswoord? Zo kan je zien naar welk publliek IP adres er gewezen wordt. Komt dit overeen met het publiek IPadres van je netgear?

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Rob73
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

@igvfer , @Arnie 

 

Ik heb 2 mogelijkheden waarmee ik mijn camerabeelden kon zien. Een url via de webbrowser op mijn laptop, en de Osiris security app op mijn smartphone.
Beiden gaan over quickddns, dat lijkt me dus louter en altijd een externe benadering te zijn en deze moet dus voorbij mijn telenet e-router geraken en dat lukt blijkbaar niet.

Ik heb ondertss contact opgenomen met het bedrijf dat de camera's geïnstalleerd heeft, maar aangezien ik géén servicecontract heb afgesloten verwijst men mij naar een betalende interventie (logisch vind ik wel aangezien het niet hun fout is).

 

"Ik begrijp dat het enkel die osiris module is die geconnecteerd is aan je router? En vanuit die module ga je naar uw camera's (draadloos? Bekabeld?). Al eens die module herop gestart en de connecties na gekeken?" => Deze werd mee stroomloos gezet en zou dus gereset moeten zijn.

 

"En heb je al eens gesurfd naar quickddns.com en daar ingelogd met je login en paswoord? Zo kan je zien naar welk publliek IP adres er gewezen wordt. Komt dit overeen met het publiek IPadres van je netgear?" => Hier moet idd volgens mij het probleem liggen aangezien het publiek adres van mijn eigenrouter meer dan wss niet meer dezelfde is.

Ik heb geprobeerd om via quickddns.com aan te loggen, maar ik heb daar géén gegevens van (ik heb al geprobeerd om via mijn mailadres mijn password te laten resetten, maar de pagina op quickddns.com blijft telkens hangen als ik dat probeer.

 

Ik denk dat ik de firma gewoon een interventie ga laten doen.

 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

@Rob73  Zie mijn PM.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.