24752
netweters
|
152354
antwoorden
|
20693
vragen
|
Beste,
Ik weet niet of ik het juiste thema heb gekozen voor deze vraag, maar de vraag luidt als volgt.
Ik probeer een Valheim server te hosten waarvoor ik dus moet port forwarden. Enkele maanden geleden had ik dit gedaan op deze manier (zie bijlage 1.)
Maar als ik dit nu opnieuw probeer te doen op deze manier kan ik de externe poorten niet meer zo definiëren. Als ik het op de manier doe dat ik 3x externe 2456-2458 instel met dan telkens een andere interne van 2456 tot 2458, dan kan ik niet opslaan wegens een error?
Iemand die een oplossing weet of is dit een bug in de settings van telenet?
MVG
Jonas
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Jonasw17 schreef:Ik probeer een Valheim server te hosten waarvoor ik dus moet port forwarden.
Maar als ik dit nu opnieuw probeer te doen op deze manier kan ik de externe poorten niet meer zo definiëren. Als ik het op de manier doe dat ik 3x externe 2456-2458 instel met dan telkens een andere interne van 2456 tot 2458, dan kan ik niet opslaan wegens een error?
Er is een tijdelijke bug in het Telenet systeem, waarbij je één poort niet kan forwarden (begin-poort = eind-poort).
Eindpoort moet altijd groter zijn dan beginpoort.
extern 2456-2456 > intern 2456
extern 2457-2457 > intern 2457
extern 2458-2458 > intern 2458
... werkt dus niet. Het is geen fout in de modem, maar in de webinterface van "Mijn Telenet".
Je kan eventueel de Helpdesk bellen, om dit manueel voor jou in te stellen, zij hebben rechtsreeks toegang tot jouw modem.
Wat wel zou kunnen werken is:
extern 2456-2457 > intern 2456
extern 2458-2459 > intern 2458
extern 2460-2461 > intern 2460
dus telkens per 2 poorten werken 🤔
Je wil 3 opeenvolgende poorten openen, dat kan met 1 regel.
Extern: 2456-2458 Intern: 2456
Wens je toch 3 afzonderlijke regels, doen doe je dat normaal zo:
Maar vanwege de "De startpoort moet lager zijn dan de eindpoort."-bug kan dat momenteel niet via de interface. Je kan je hiervoor wel tijdelijk wenden tot de klantendienst. Zij doen dan de aanpassing voor jou, dit is wel op eigen risico; ze voeren door wat jij vraagt maar valideren dit niet. Als je contact opneemt via FB Messenger kom je bij het team dat hier het meeste ervaring mee heeft.
@Jonasw17 schreef:Als ik het op de manier doe dat ik 3x externe 2456-2458 instel met dan telkens een andere interne van 2456 tot 2458, dan kan ik niet opslaan wegens een error?
Je kan dezelfde externe poorten niet 3x toewijzen. Dus logisch dat je een error krijgt. Dezelfde interne poort kan je wel meermaals toewijzen aan verschillende externe poorten.
@WG94 schreef:dezelfde externe poorten niet 3x toewijzen. Dus logisch dat je een error krijgt. Dezelfde interne poort kan je wel meermaals toewijzen aan verschillende externe poorten.
Nee, hij bedoelt volgens mij eigenlijk poort 2456, 2457 en 2458 naar 3 verschillende toestellen (foto nog niet goedgekeurd)...
Bedankt voor je antwoord. Het is dus inderdaad een tijdelijk bug zoals ik vermoede.
Ik heb echter wel de interne poorten nodig van 2456-2458, dus zal wachten tot ze dit regelen want het is niet al te dringend om ze hiervoor te storen.
Mvg en dank,
Jonas
Bedankt voor je antwoord. Het is dus inderdaad een tijdelijk bug zoals ik vermoede.
Ik zal het in contact opnemen via FB messenger in gedachten houden.
Mvg en dank,
Jonas
Hi,
I wrote a work around !
WIJZIGEN van Geavanceerde instellingen op Telenet modem/router
Ik schreef een oplossing voor het wijzigen van de Expert Instellingen op Mijn Telenet
via een PATCH API call
Zo kan je Port Forwarding enzo aanpassen en opslaan.
https://drive.google.com/...xjsuQTnSqpozyDysr2aE/view
Hey,
Zeer handige documentatie! Maar weet je of je hiermee dan ook de bug voorkomt voor de range van externe poort?
Bedankt voor je reactie!
mvg
Hey,
Ik heb je document exact gevolgd maar krijg een Error 400, enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Mvg
Hi,
Via de oplossing met Restman is het geen probleem om startpoort en eindpoort gelijk te zetten (bv 1234 - 1234)
en wat de Server Error - BadRequestException betreft:
zoals WG94 eerder vandaag aangaf, zit er waarschijnlijk een foutje in je BODY.
Een haakje of komma teveel of niet alle nodige parameters meegegeven.
Als je wil controleer ik de inhoud van je 'body' op juistheid.
(eventueel doormailen, mijn e-mail adres staat bovenaan in de handleiding)
Hi,
Het is gelukt, bedankt voor uw hulp!
Met vriendelijke groeten
Jonas