Beantwoorden
kevin405
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Port forwarding - poort 44158 openstellen

Dag netweters. Ik probeer hier nu al dagen  poort 44158 open te krijgen. Ik check dit met een online port checker op een laptop (is dit de juiste manier ?)  Geprobeerd rechtstreeks op telenet router (bekabeld of wifi) en ook via een 2de router ingesteld als acces point. Ook dmz geprobeerd voor de laptop of de 2de router maar niets helpt. Ook al dikwijls de router gereboot en opnieuw ingesteld maar zonder resultaat. 

 

tele.PNG

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Port forward

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding - poort 44158 openstellen

@kevin405  Ik zou eerst zorgen dat het device waar de service op draait een vast IP adres heeft. Ergens tussen 192.168.0.10 en .99. Dat is buiten de DHCP range van Telenet.

Zorg dan dat de service ook draait op het betreffende toestel. Controleer dan eerst of het intern bereikbaar is vanaf een ander toestel in je netwerk. Is dit niet bereikbaar controleer dan of de juiste poort openstaat op de firewall van het toestel waarop de service draait. Bij een windows toestel kan dat windows defender zijn.

Testen van buitenaf doe je ook het best niet vanaf je eigen netwerk maar van bijvoorbeeld een mobiel netwerk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kevin405
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Port forwarding - poort 44158 openstellen

Bedank voor het antwoordt igvfer. Zit al vast met een vast ip adres te geven aan mijn laptop. dit gaat niet in mijn telenet. Krijg deze foutmelding. Dus voor mijn bobcat miner zal dit ook niet gaan lukken dan. Heb ik misschien nog een oude router ofzo ?

 

fff.PNG

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Port forwarding - poort 44158 openstellen

Dag @kevin405 , hetgeen @igvfer bedoelt met een vast ip adres, is een manueel ingesteld IP adres op het apparaat zelf.

Hij bedoelt niet DHCP reservatie, iets wat inderdaad op een Telenet HGW niet mogelijk is.

 

Probeer dus eens op je server de IP adres toewijzing te veranderen van DHCP naar manueel, en stel een adres in ergens tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99

Vervolgens kun je testen of je applicatie/port vanaf een andere PC binnen je eigen netwerk bereikbaar is. Pas wanneer dat werkt kun je de volgende stap zetten; het toegankelijk maken door de HGW middels port-forwarding.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kevin405
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Port forwarding - poort 44158 openstellen

"Probeer dus eens op je server de IP adres toewijzing te veranderen van DHCP naar manueel, en stel een adres in ergens tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99"

 

euuh server ?  , ik heb alleen een laptop en een hgw

mvg kevin

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding - poort 44158 openstellen

@kevin405   Waarvoor heb je dan portforwarding nodig? Dat is alleen nodig om een bepaalde service, spelserver, fileserver of iets dergelijks, toegankelijk te maken van buiten uw eigen netwerk. Anders heeft portforwarding totaal geen nut.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kevin405
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Port forwarding - poort 44158 openstellen

Ik krijg volgende week mijn Helium miner aan , en hiervoor moeten de poort 44158 in beide richtingen open staan. Ik dacht dit even te testen op mijn laptop met een online checker. Heb hiervoor in de windows defender firewall ook 2 nieuwe regels voor aangemaakt. en ik vul in de telenet port forward pagina het ip adres van mijn laptop in + de juiste poort op tcp. maar zonder resultaat.  Op de helium miner kan er wel een vast adres worden ingeschreven. 

 

Dus even zonder het probleem van het vast ip adres , zou toch alles in orde moeten zijn om een open poort te checken. Of is het feit dat ik dit met een laptop wil proberen mischien het issue ?

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Port forwarding - poort 44158 openstellen

Het issue is dat er op jouw laptop geen software draait die "luistert" op poort 44158, dan gaat de online checker die poort als "gesloten" detecteren ...

Je moet dus een "dienst" hebben (vandaar het woord server) die deze poort gebruikt.

kevin405
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Port forwarding - poort 44158 openstellen

Opgelost . met een port fw check software . Thx all

 

PORT.PNG

 

0 Likes