Beantwoorden
Lorenzo2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Portforwarding instellen voor ubiquiti dream machine

Hoi kan iemand me wat raad geven hoe ik mijn Telenet router moet instellen om goed samen te kunnen werken met mijn Ubiquiti ultimate dream machine en Switch die daar achter zitten? Alvast bedankt.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: ubiquiti ultimate dream machine instellen

0 Likes
6 reacties
WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1020
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Portforwarding instellen voor ubiquiti dream machine

Aangezien je dus een eigen router na je Telenet modem wil plaatsen, kan je best opteren voor de CV8560E modem van Telenet. Deze heeft "bridging" waardoor je Ubiquiti een publiek IP-adres kan krijgen.

Dan sluit je alles daar op aan en hoef je je van de instellingen van je Telenet modem voor de rest geen zorgen meer te maken.

 

PS: ik ga er vanuit dat je  Ubiquiti UniFi Dream Machine bedoelt?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Portforwarding instellen voor ubiquiti dream machine


@Lorenzo2  schreef:

Hoi kan iemand me wat raad geven hoe ik mijn Telenet router moet instellen om goed samen te kunnen werken met mijn Ubiquiti ultimate dream machine en Switch die daar achter zitten?


In een ideale wereld zou ik je inderdaad aanraden om je modem te switchen voor de E-Router, en dan in "Mijn Telenet" de bridge functie instellen.

 

Maar zolang Telenet nog kampt met de huidige software problemen zou ik - voorlopig - niemand aanraden om een modem,issel te doen, met de kans dat je nieuwe modem niet geactiveerd geraakt, en je zonder internet valt.

 

Voorlopig advies:

Gewoon de WAN poort van je UDM aansluiten op één van de LAN poorten van de Telenet modem

Je hoeft hiervoor verder niets in te stellen.

Je hebt dan wel "dubbele NAT", but who cares?

Je switch hang je natuurlijk op een van de LAN poorten van de UDM 

 

TV-box mag eventueel aangesloten worden op de UDM, digicorders moet je wel rechtstreeks aansluiten op de Telenet modem.

 

 

Lorenzo2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Portforwarding instellen voor ubiquiti dream machine

Een deel van mijn probleem is dat mijn router na 1,5 maand nog steeds niet toegankelijk is via 'mijn telenet'.

Op dit moment doe ik het dus idd via uw voorlopig advies :).
Maar ik heb het gevoel dat sommige delen van domotica niet zo goed werken. Ze lijken regelmatig hun netwerk te verliezen. Ik heb de UDM ingesteld op 192.168.1.1 en deze gebruik ik ook als DHCP server. Maar ik denk dat de telenet Router hetzelfde IP gebruikt. is dat een probleem? Want die doet ook aan DHCP, en ik kan dat niet uitschakelen vermits ik er nog steeds niet in kan...

0 Likes
GuillaumeCoigné
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Portforwarding instellen voor ubiquiti dream machine

Hi Lorenzo2,

Waarom neem je geen business abo bij Telenet? Waarschijnlijk heb je geen BTW nummer, maar indien wel: op zo'n abo heb je ook telefonie, tv, internet en ... daar zit port-forwarding met een publiek WAN IP als optie bij.

Gewoon dan laten instellen (via de klantendienst indien je niet op de portal van Telenet geraakt) naar het MAC van je router (met firewall aub). Alles qua domotica er achter steken en klaar is kees.

Ikzelf vind domotica belangrijk. Het moet werken en stabiel blijven ... dat is toch mijn mening. Waarom moeilijk als het makkelijk kan? (tenzij de € een probleem is)

Mvg,
Guillaume Coigné
0 Likes
Lorenzo2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Portforwarding instellen voor ubiquiti dream machine

Dag GuillaumeCoigné,

 

Ik heb inderdaad geen BTW nummer want ik ben geen ondernemer. Is dit een vereiste? Ik kan het niet zien, want de portal hangt weer vast...
Want de prijs valt zo te zien wel mee 57.68 particulier en business zou op 55.55 komen voor hetzelfde. betere service en goedkoper dus...

 
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Portforwarding instellen voor ubiquiti dream machine

@Lorenzo2 

De prijs die jij ziet staan is wel zonder BTW inbegrepen. Op de pagina van de business zijn de prijzen zonder BTW .


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes