Beantwoorden
SanC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Portforwarding probleem Minecraft

Hoi iedereen

 

Sinds de nieuwe minecraft update, kan ik geen connectie meer maken met externe servers op mijn macbook. De java launcher geeft aan geen verbinding te kunnen maken via poort 25565 (connection refused). Ik las vervolgens op het internet dat ik deze poort moet openzetten in mn modem instellingen. Daartoe heb ik volgend forumbericht gebruikt: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Portforwarding-wil-maar-niet-lukken/td-p/...(Ik heb ook Minecraft toestemming gegeven voor nieuwe verbindingen in de firewall van mijn macbook)

 

Echter blijft het probleem zich voordoen (ook na herstarten modem en computer en dergelijke). Als ik het online nakijk, blijk de poort nogsteeds dicht te staan. Kan iemand mij toevallig helpen?

 

Schermafbeelding 2021-06-10 om 14.56.55.png

 

Alvast bedankt! 🙂

 

Tags (1)
0 Likes
11 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Portforwarding probleem Minecraft

De portforwarding is (volgens mij) enkel van toepassing wanneer je thuis een minecraft server hebt, waarop je spelers vanaf het internet toegang toe wilt geven.

Ik heb een server voor mijn zoon en zijn vrieden, en diende portforwarding te configureren. In dat geval is enkel TCP benodigd, geen UDP.

 

Om met een server op het internet te contacteren heb je geen port-forwarding nodig. Er is misschien toch iets anderes aan de hand. Kun je een andere server proberen?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SanC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Portforwarding probleem Minecraft

Ja ik moet eerlijk toegeven dat ik hier niet zo in thuis ben, ik weet alleen dat alles helemaal prima ging tot mijn macbook een update doorvoerde en minecraft geüpdate werd. De server geeft echt duidelijk aan dat hij niet kan connecteren met die bepaalde poort (25565). Ik heb geen idee waar het probleem zou kunnen zitten...

Schermafbeelding 2021-06-10 om 22.30.41.png

0 Likes
JVanAcker
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Portforwarding probleem Minecraft

eerst en vooral SanC zou ik niet die laatste nummers posten op een publiek forum, dat is uw IP adres je kan ge-Ddost worden door het gewoon publiek te versprijden.
anyway
ik heb hetzelfde probleem vermoedelijk. dezelfde port forward instellingen soortgelijke error.
error time.PNG

 

een vriend van me stuurde een ping naar mijn ip met deze port en de minecraft service was hier aan het runnen. het is dus vermoedelijk een probleem met telenet portforwarding of een minecraft software probleem. ik probeerde al customer service van telenet maar stuurden me naar deze forums

 

0 Likes
SanC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Portforwarding probleem Minecraft

Oops haha daar was ik me niet van bewust! Maar verder werd ik inderdaad ook doorgestuurd naar dit forum... Enorm vervelend dat ik nu niet meer kan spelen. Mocht je een oplossing vinden ben ik enorm benieuwd!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Portforwarding probleem Minecraft

@SanC  

Beste wat je eens doet is doormiddel van de zoekbalk , de zoek functie , eens Minecraft ingeven. Dan ga je zien dat er een heleboel topics uitkomen die hier al gepasseerd zijn. 

 

Misschien kan je daar je oplossing uithalen of heb je iets aan de tips die erbij staan die je kan toepassen. Hier kan je nog altijd je vraag of vragen stellen in je gemaakte topic moest er iets onduidelijk zijn. Probeer dan wel eventueel de bron erbij te vermelden als je daar bepaalde info uithaalt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SanC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Portforwarding probleem Minecraft

Ja het probleem is een beetje dat ik alles al geprobeerd heb en er helemaal niets werkt. De meest drastische oplossing die ik al geprobeerd heb is het uitschakelen van de firewall van mijn computer en die van de modem, zodat alles door zou moeten kunnen, en zelfs op dat moment werkt het nog steeds niet.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Portforwarding probleem Minecraft

@SanC 

Je hebt het nu ook specifiek over een Mac pc maar heb je al eens geprobeerd via een gewone pc , moest je die hebben hé. Kan ook zijn dat er een update in zat die blokkeert om via de Mac pc te gaan. 

 

Ik herinner mij een update die ik ooit eens van een programma kreeg wat ik wel eens gebruik en daar stond letterlijk bij , het is niet meer toegestaan om via een Mac hier gebruik van te maken. ( dus eigenlijk elke Mac gebruiker ) Nu heb ik ook een windows pc er naast draaien dus het is geen groot probleem maar kan me voorstellen diegene die dat niet hebben het wel een probleem is en vormt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SanC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Portforwarding probleem Minecraft

Pfoe, das een goeie! Ik ga dit weekend even kijken of ik ergens nog een Windows van onder het stof kan halen... Ik zal alleszins iets laten weten 🙂 Thanx

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Portforwarding probleem Minecraft

@SanC  

Laat het zeker eens weten wat de bevindingen zijn. En anders kijken we verder om eventueel een oplossing aan te rijken. 

 

Kan je niet via de Playstation gaan als je die hebt ? Want ik dacht dat je ook via die weg eventueel op Minecraft kan gaan en als dat dan werkt ben je eigenlijk al bijna zeker. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SanC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Portforwarding probleem Minecraft

Ik heb eventjes contact opgenomen met de server provider. Het blijkt dat minecraft probeerde te connecteren met een verkeerde poort (door een bugg?) de oplossing bestond erin om na de url :'de poort' de typen. En daardoor was alles opeens opgelost. 🙂

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Portforwarding probleem Minecraft

@SanC merci om te delen wat voor jou de oplossing was! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes