|
25.767
netweters
|
159.586
antwoorden
|
|
21.509
vragen
|
Dag allemaal,
Ik heb in het tuinhuis een Powerline van Telenet insteken zodat ook in de tuin wifi beschikbaar is.
In de achtertuin is er ook een Eufy wifi camera voorzien zonder ook maar enig verbindingsprobleem. Ook vooraan hangt er zo een exemplaar + een deurbel met camera. Camera's en deurbel krijgen netstroom, geen accu. Werken allemaal enkel op 2.4ghz wifi.
Nu kreeg ik laatst een voederhuis voor de vogels in de tuin cadeau. Voorzien van 2 camera's. Ook deze werken enkel op 2.4ghz
Overdag bleven deze mooi verbonden met de wifi. In de avond viel de connectie steeds weg. Hier wel accuvoeding en accu's waren vol.
Er werd me gezegd enkel 2.4ghz uit te sturen en niet 5ghz want dit kan voor problemen zorgen. Bij mijn andere camera's noooooit problemen mee gehad.
Nu is mijn uiteindelijke vraag: hoe kan ik die powerline in het tuinhuis enkel 2.r laten uitzenden en geen 5ghz?
Dus geen 2 afzonderlijke ssid's maken aan de modem maar enkel op die ene powerline? Kan dit wel?
Alvast bedankt iedereen 😉
Standaard neemt een Telenet Powerline de wifi‑instellingen van je modem over en zendt dus zowel 2.4 GHz als 5 GHz uit. Wil je in het tuinhuis enkel 2.4 GHz, dan kan dat in sommige gevallen via Mijn Telenet of de Telenet app door de 5 GHz‑band op die specifieke adapter uit te schakelen. Als dat niet lukt, kan je de Powerline een eigen SSID geven en daar alleen 2.4 GHz activeren, maar dan heb je wel een aparte netwerknaam.
Ik gebruik dit zelf niet, dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat het bij jouw model exact zo werkt, maar dit zijn de opties die normaal gezien mogelijk zijn.
Dank voor je respons alvast. Ik probeer morgen dit eens deftig te checken. Vandaag ook al naar gekeken maar niks gevonden.... Ik wist trouwens niet dat wifi camera's een probleem kunnen hebben als ook het 5ghz signaal uitgezonden wordt. Heb er uiteindelijk 3 hangen zonder ook maar 1 keer een verbindingsprobleem te hebben.
Dat ligt aan het type camera als merk en die dingen. Heb zelf ook camera's thuis en heb er bij die alles aankunnen prima denk je dan. Tot dat je alle kanalen open zet dan werken de andere niet want die kunnen niet alles aan helaas. Vervangen nee want ze werken nog dus ja 2.4 GHZ en alles werkt.
Als ik helemaal goed wil doen alles vervangen die ook de wifi 6 aan kunnen aangezien ik die ook heb de 6 GHZ maar daar begin ik ook niet aan weet niet eens of die bestaan maar goed das een ander onderwerp.