Beantwoorden
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Powerline met PG9073-TN via single modem?

Ik ben pas verhuisd en had vroeger een HGW met een powerline verbinding over een Telenet PG9073-TN en PG9042S. Dat was perfect op te zetten en te managen op MijnTelenet.

In mijn nieuw appartement heb ik mijn netwerk zelf geconfigureerd en heb ik enkel een Telenet modem, mijn eigen router en switch. Ik wil ook Wifi in de kelder (voor mijn auto & dashcam) en daarvoor wil ik de PG9073-TN en PG9042S recupereren.

Ik vind echter nergens informatie hoe ik die nu moet configureren, want op MijnTelenet staan die nu niet meer natuurlijk 🙂 Welk default IP adres hebben die? default webpagina? Default username/pwd?

 

Heeft er iemand enig idee?


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
29 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Powerline met PG9073-TN via single modem?

@BertXL

 

Euhm welk lampje? 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Powerline met PG9073-TN via single modem?

Power lampje

Ik heb het ondertussen aan de praat gekregen en de Wifi werkt ook in mijn berging.

De ontvangst in mijn auto op de staanplaats is niet denderend maar er is tenminste verbinding. En dat was het doel 🙂


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Joushua
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Powerline met PG9073-TN via single modem?

Hoi,

Ik heb via vrienden een PG9073 en een PG9072 op de kop kunnen tikken die ik wil toepassen bij een andere provider dan Telenet. Snel had ik de webinterface gevonden via een ip-scanner maar wist de gebruikersnaam en wachtwoord niet tot ik dit forumantwoord ontdekte. Ik vroeg me af hoe je die combinatie gebruikersnaam/wachtwoord hebt kunnen achterhalen, want ze lopen er alleszins niet mee te koop. Noch bij Telenet, noch bij Comtrend. 🙂

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Powerline met PG9073-TN via single modem?


@Joushua  schreef:

Ik vroeg me af hoe je die combinatie gebruikersnaam/wachtwoord hebt kunnen achterhalen, want ze lopen er alleszins niet mee te koop. Noch bij Telenet, noch bij Comtrend. 🙂


@Joushua, we zullen @Arthur2 even mentionen om dit te weten te komen. Wanneer je iemand mentioned krijgt de persoon in kwestie een melding dat hij genoemd wordt in een post. Heb trouwens zelf even gezocht in de installatiegids van deze hardware en klantenservice artikels en moet toegeven dat ik het tot nu toe nergens gevonden heb. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Powerline met PG9073-TN via single modem?

@Joushua@Suzy

 

Het was een pure gok, bij de meeste apparaten zijn het altijd dezelfde combinaties van gebruikersnamen en wachtwoorden, om even een lijstje te maken:

 

admin:admin

admin:password

administrator:administrator

admin:<niets>

admin:1234

root:root

root:<niets>

root:changeme

 

Vaak staat het ook gewoon op de onderkant of je kan het opzoeken. In dit geval had ik gewoon even admin en password gegokt. 😉

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Powerline met PG9073-TN via single modem?

Probeer eens met login: admin en het wifi paswoord die op de powerline staat. Mogelijks moet je via de reset knop eerst resetten naar fabriekinstellingen. Andere mogelijkheid is login de SSID en als paswoord het fabriekspaswoord op het toestel.

Hopelijk lukt het.

 Net even geprobeerd: admin - password en dat werkt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnout
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Powerline met PG9073-TN via single modem?

Werkt dit truukje nog?

Ik heb een set van PG-9072LG-TN en PG-9073LG-TN, ik vind de IP's met de scanner, maar ik kan niet surfen naar de inlogpagina.

Modem Only setup, dus instellen via mijntelenet gaat niet.

 

Ze zijn wel ingesteld, maar ik zou toch een SSID willen wijzigen.  Heb ze nu via de wps knop ingesteld met mijn router, maar daar zit een bugje in dat de 5Ghz SSID dezelfde is als de 2.4Ghz SSID terwijl het op mijn router echt wel verschillend is.

Lijkt erop dat de WPS knop enkel de 2.4Ghz opneemt en die dan ook maar op de 5Ghz SSID zet.

 

Manueel instellen wou dus super, alleen kan ik er dus niet naar surfen....  Vraag mij af het ligt aan de "TN" en ze de webserver in hun "custom" firmware afgezet hebben...

Is jullie modelnummer ook TN op het einde?

 

Thanks

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline met PG9073-TN via single modem?

log in op de wifi pwl met http en het ipadres. Als user geef je admin en als wachtwoord password.

 

0 Likes
Arnout
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Powerline met PG9073-TN via single modem?

Nou, dat lijkt dus niet meer te werken...

Mijn powerlines komen van de promotie van Telenet toen je ze gratis kreeg.  Modelnummer staat hierboven.

Ze hebben een IP, maar http werkt niet.

Portscan leert mij dat enkel port 7547 openstaat.  Als ik daar naartoe surf, krijg ik een popup voor user en pass, maar combinatie van hierboven werkt niet....

 

Weer zo een spijtig geval dat ze alles moeten dichtzetten.  En met een Modem-Only setup zie je ze natuurlijk ook niet in "mijn telenet" om ze verder te configureren....

 

Zoals gezegd, met de WPS knopt neemt hij wel de SSID van 2.4Ghz over, maar de powerlines zetten die SSID dan ook op de 5Ghz, ipv de juiste SSID voor 5Ghz ook over te nemen via WPS.

 

Spijtig verhaal, weeral....

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline met PG9073-TN via single modem?

Een factory reset proberen?

0 Likes
Arnout
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Powerline met PG9073-TN via single modem?

Done.  Paperclip 15sec inhouden tot alles begint te knipperen.  SSID's zijn terug default en security is weg.  Dus dat lijkt factory reset te zijn.

Security instellen, ipscan en ik vind hem terug, maar onmogelijk om in te loggen....

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline met PG9073-TN via single modem?

Vermeld je portscan nu ook poort 80? Zo ja nog een tweede of derde keer (achter elkaar) proberen in te loggen.

0 Likes
Arnout
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Powerline met PG9073-TN via single modem?

Bon, poort 7547 is "CPE WAN Management Protocol (CWMP)" volgens https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_TCP_and_UDP_port_numbers.

Dient dus om vanuit "mijntelenet" den boel te configureren. Zijn we niets mee dus.

 

Lijkt mij duidelijk dat ze poort 80 gewoon dicht gedaan hebben in de nieuwe lichting PG-907xLG-TN adapters.

Pech.  Thanks again Telenet.  Modem-only klanten zijn duidelijk zwarte schapen bij jullie. 😉

0 Likes
Arnout
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Powerline met PG9073-TN via single modem?


@janne_man  schreef:

Vermeld je portscan nu ook poort 80? Zo ja nog een tweede of derde keer (achter elkaar) proberen in te loggen.


Neenee, poort 80 komt er niet bij....  Zie vorig bericht. 😉

0 Likes
Arnout
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Powerline met PG9073-TN via single modem?

Oplossing ter referentie:

Neem je powerlines mee naar familie die wel een HGW hebben.

Inpluggen

Configureren met jouw WiFi SSID's en paswoord voor security via de "mijn telenet" van je familie Uittrekken

Thuis terug gebruiken.

 

Port 80 staat dus dicht op de nieuwe powerlines. Heb ik gedubbelchecked.

Indien je de WPS knop op de powerlines gebruikt (in samenwerking met je eigen router) dan werkt dit enkel indien je 2.4Ghz en 5Ghz dezelfde SSID en passwoord hebben.  Dikke bug volgens mij.

Indien deze SSIDs verschillen in je thuisnetwerk, dan moet je via familie/vrienden passeren zoals hierboven beschreven.

 

Een typisch voorbeeld van hoe Telenet alles gebruiksvriendelijk wil maken (en dat is het ook echt als je een HGW hebt), maar de tweakers helemaal in de kou laat.

0 Likes