De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Probleem met Mirror Casten

Beantwoorden
Freshman Veelweter
Berichten: 163
De vlam zit erin. It's your third party! Warming up? π-DAY!

Ik heb me gisteren een Google Chromecast V3 aangekocht en het casten via het casten smbool in de apps in bvb Yelo Play, YouTube ed. werkt prima,  dit komende van mijn Samsung S7 edge die overigens nog héél goed werkt voor alle andere apps.

Wanneer ik echter in de Google Home App de functie "Mijn scherm casten" activeer krijg ik een constant haperend beeld te zien op TV. Bij een video bvb krijg ik 1sec film te zien, dan 2 sec stilstaand beeld, dan terug 1sec film enz...
Ook bij het scrollen op mijn toestel zit er duidelijke vertraging op de weergave op TV.
Aan de wifi kan het niet liggen want witte Mercury modem staat vlakbij.
Ik heb het ook al eens op een andere TV getest en ook daar hetzelfde probleem.
Iemand een idee of dit met een bepaalde instelling heeft te maken?

Tags (1)
0 Likes
Beantwoorden
15 reacties
Highlighted
Freshman Veelweter
Berichten: 163
De vlam zit erin. It's your third party! Warming up? π-DAY!

Niemand een idee of tip 🤔 ??

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Moderator
Berichten: 11
Goed gevonden! Je eerste full page! Twee handen vol! Primeur!

Wie kan @dusbaba helpen met het oplossen van zijn/haar probleem?

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewLieselot | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Veelweter
Berichten: 163
De vlam zit erin. It's your third party! Warming up? π-DAY!

Ondertussen heb ik al met 2 andere Samsung toestellen getest, een Samsung A50 en een nieuwe Samsung A20e. Met deze beide toestellen werkt alles normaal. Het ligt dus duidelijk aan MIJN Samsung maar wat... niemand een idee?

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Allesweter
Berichten: 1786
GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Hallo zeg! Wat weet jij niet? De vlam zit erin.

Mogelijk is de één of ander app iets aan het doen of heb je een gebrek aan geheugen.

Mag ik veronderstellen dat die nu draait onder Android 9?

Ga naar instellingen, Apparaat onderhoud. Je hebt dan onderaan Batterij, Opslag, Geheugen, Beveiliging.

Kijk eens onder batterij, is er een app die opvalt in verbruik?

Kijk eens onder opslag en kies daar eens opschonen?

Kijk eens onder geheugen en kies daar eens opschonen? Voordat je opschoont, heb je daar nog veel over? Na eerste opschoonbeurt nogmaal opschone voor apps in de achtergrond.

Zonder andere apps te op te starten, probeer nu eens te casten.

 

   janne_man | Krak
    In het land der blinden is eenoog koning.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Highlighted
Freshman Veelweter
Berichten: 163
De vlam zit erin. It's your third party! Warming up? π-DAY!

@janne_man:

Nee, op dit toestel draait Android 8.0.0

Ik heb alle stappen uitgevoerd die je hebt vermeld en inderdaad, ik kreeg wat meer geheugen bij maar het probleem is spijtig genoeg niet opgelost.

Ik heb van de 32GB opslag nog 1,8GB over.

Van mijn geheugen heb ik nog voor het opstarten van de Google Home app nog 1,5 van de 4GB vrij

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Veelweter
Berichten: 163
De vlam zit erin. It's your third party! Warming up? π-DAY!

Ondertussen is mijn probleem, na een paar maanden dus.... nog steeds niet opgelost.
Ik heb als laatste poging mijn toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen, dan de Google Home app als eerste geïnstalleerd en getest...
Nog steeds hetzelfde probleem. Beeld op TV loopt steeds achter.
Ik heb al met meerdere, ook nog oudere toestellen getest dan de mijne en nooit een probleem gezien, juist dus met mijn S7 Edge. Verder, ook al heb ik dit toestel 3 jaar, werkt dit nog prima...

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Allesweter
Berichten: 1534
GP, kort voor Giga Poster! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Volop in the game! Champagne, lezer van het jaar!

@dusbaba 

 

Om zekerheid te hebben zou je eens iemand met hetzelfde toestel moeten vinden om dat dan te testen. Als het bij hem/haar wel lukt scheelt er iets aan uw exemplaar.

 

Je kunt het ook andersom doen. test eens met een andere chromecast (die je even kan lenen van een vriend  of ...). Daar zijn ook verschillende modellen en versies in ..

   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Veelweter
Berichten: 163
De vlam zit erin. It's your third party! Warming up? π-DAY!

Dit is inderdaad geen slecht idee. Bij deze dus een warme oproep 😉 !
Wie een Samsung S7 in bezit heeft (ik ken niemand die dit toestel heeft), gelieve eens te testen met de functie "Mirror Casten" in de Google Home app en dan wat actief te zijn op je toestel. Bij mij loopt beeld al na 5 sec achter. Opgelet, het werkt echter WEL perfect wanneer ik via het cast symbool gebruik met Yelo Play, YouTube enz...

Spijtig genoeg ken ik niemand die een chromecast heeft maar ik overweeg om mij eventueel een 2de te kopen voor een andere TV.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Allesweter
Berichten: 1786
GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Hallo zeg! Wat weet jij niet? De vlam zit erin.

@dusbaba 

Bij het nakijken van de specificaties van de S7 Edge denk ik nog aan één zaak.

Heb je 2,4 en 5 GHz wifi en hebben beiden dezelfde SSID? In dat geval probeer eens om ze een verschillend SSID te geven (ik voeg gewoon het cijfertje 5 toe aan de 5GHz, maar jij maakt je eigen keuzes). 

   janne_man | Krak
    In het land der blinden is eenoog koning.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Highlighted
Freshman Veelweter
Berichten: 163
De vlam zit erin. It's your third party! Warming up? π-DAY!

Ze hebben een apart SSID en mijn toestel is verbonden met de 5Ghz, modem staat zoals gezegd vlakbij.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Allesweter
Berichten: 1534
GP, kort voor Giga Poster! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Volop in the game! Champagne, lezer van het jaar!

@dusbaba  schreef:

Ze hebben een apart SSID en mijn toestel is verbonden met de 5Ghz, modem staat zoals gezegd vlakbij.


Doe dan eens zot en verbind hem met de 2,4 GHz

   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Veelweter
Berichten: 163
De vlam zit erin. It's your third party! Warming up? π-DAY!

Ik heb eens zot gedaan en wat denk je.... het werkt toch wel zeker ! Een verklaring kan ik niet direct geven daar de modem zo nabij staat maar nu werkt het echt perfect !
Nadien nog eens op de 5Ghz gezet en dan terug de haperingen. Bedankt voor het meedenken !

Beantwoorden
Highlighted
Professional Allesweter
Berichten: 1534
GP, kort voor Giga Poster! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Volop in the game! Champagne, lezer van het jaar!

@dusbaba 

 

Ik kreeg die ingeving omdat hier thuis de chromecast het vertikte om op de 5 GHz te gaan. Hij wilde enkel op 2,4 GHz. 

Duidelijker gezegd: hij zag de 5 GHz niet eens, ik had dus eigenlijk geen keuze. Vraag me nu niet welke versie dat het is. Ik heb die pas een maand of twee drie, maar het was niet de duurste.

   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Veelweter
Berichten: 163
De vlam zit erin. It's your third party! Warming up? π-DAY!

Ja, ik heb hier eigenlijk nooit aan gedacht daar het Casten vanuit de apps (YeloPlay, Youtube enz...) nooit problemen gaf. Alleen bij de optie "Mirror Casten" had ik dus de haperingen. Echt een verklaring vind ik niet maar ik ben al tevreden dat het nu feilloos werkt 😉 !

Beantwoorden