24775
netweters
|
152610
antwoorden
|
20723
vragen
|
ik heb vandaag onverwacht een nieuwe witte modem gekregen (om sneller internet te hebben ?)
mijn huidige port forwarding regels (die al meer dan 6 jaar werken op de zwarte modem docsys 3) werden perfect automatisch mee overgezet naar de nieuwe modem - alle andere instellingen ook - maar niets van de poorten werkt er nog als ik buiten het huis ben (via wifi wel)
ik heb ze er dan allemaal (al die forwarding regels) uitgezwierd en 1 voor 1 (in totaal 11) ingevoerd en niets werkt
dus mijn camera bewaking ... is niet toegangelijk
ik heb uiteraard wel het nieuwe externe ip adres ingevuld in de toestellen die van buiten toegang moeten krijgen dus dat is het niet
iemand een oplossing aub ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ja, weet ik, maar ik kon mij zo meteen niet van buiten herinneren wie al zo een router heeft, vandaar dat ik het zo algemeen vroeg.
Die opmerking van Patrick is heel terecht: log jij wel aan als beheerder? Indien niet is het heel normaal dat je die settings niet te zien krijgt ...
Ik zie de "Mijn gebruikers" blok niet staan in Mijn Telenet...
Ook niet in de volgende blokken verder op deze rij.
Dat is dan een duidelijke aanwijzing dat je niet als beheerder aanlogt. Evenzo is het dan logisch dat je uw routergegevens niet kan aanpassen.
Heb je niet nog een andere login?
Desnoods via de klantendienst dat achterhalen.
Ik heb 2 manieren om in te loggen. Met mijn uXXXXXX nummer en met mijn telenet mailadres. Beide gedaan en hebben hetzelfde resultaat. Kan ik zelf ergens instellen welk account als admin gebruikt mag worden?
Ondertussen ook gebeld met de klantendienst. Conclusie is als volgt: er is maar 1 gebruiker gekend, dus zou deze volgens klantendienst wel degelijk de admin moeten zijn.
Wat er vastgesteld werd is dat er een andere weg is om naar de gegevens gaat, die overigens niet werkt.
Kort samengevat, het is een router die gaan wireless signaal uitzend. Dit werd me verteld bij installatie van de router zodat ik me daar bewust van zou zijn. Aangezien ik er een router achter had geplaatst die wireless uitzend was dat geen probleem.
In Mijn Telenet zie ik echter wel nog de wireless instelling staan van mijn oude router. Waar ik eveneens op kan doorklikken. Daar vind ik een link naar modeminstellingen die resulteerd in een foutmelding. (Zie screenshots onderaan.)
Volgens klantendienst zit er een fout in de koppeling van mijn profiel en de router. Er komt een technieker langs die een nieuwe MTA router zal plaatsen. Hopelijk is deze dan compatibel met de speed boost, want dat is de reden waarom ze deze router waren komen plaatsen.