|
25.661
netweters
|
158.787
antwoorden
|
|
21.413
vragen
|
Hallo
Na een overstap van Proximus naar Telenet werkt mijn dahua NVR- camerasysteem niet meer. Ik heb al verschillende manieren ondernomen, maar niets lijkt te lukken.
Normaal kan je de installatie doorlopen door de QR code te scannen. Dit loopt altijd vast op 99% met de boodschap de verbinding werd verbroken.
Alles is aangesloten op identieke wijze als ervoor bij proximus. Ik heb al gepoogd om te ethernetkabel in een andere ingang gepropt, helaas zonder resultaat.
Ik vermoed dat de NVR geen bedrade connectie kan/wil/mag maken met de modem/router van Telenet.
Ik probeer de installatie te voltooien via mijn gsm, deze is via wifi verbonden met het telenet-wifinetwerk in huis.
Hoe krijg ik het systeem terug aan de praat?
Bedankt!
Volgens google AI:
@Marc9820 schreef:
- Belangrijk: Het IP-adres van de NVR kan veranderen als je de DHCP-server van Telenet niet in een statisch IP-adres kunt instellen. De DHCP-server van Telenet geeft adressen uit binnen een bepaald bereik (bijvoorbeeld 192.168.0.200 tot 192.168.0.245). Om zeker te zijn, kun je een adres kiezen dat lager is dan 200.
Bij Telenet is alles vanaf 100 DHCP, je kiest dus best lager dan dat als je manueel een IP-adres instelt
@WG94 schreef:
@Marc9820 schreef:
- Belangrijk: Het IP-adres van de NVR kan veranderen als je de DHCP-server van Telenet niet in een statisch IP-adres kunt instellen. De DHCP-server van Telenet geeft adressen uit binnen een bepaald bereik (bijvoorbeeld 192.168.0.200 tot 192.168.0.245). Om zeker te zijn, kun je een adres kiezen dat lager is dan 200.
Bij Telenet is alles vanaf 100 DHCP, je kiest dus best lager dan dat als je manueel een IP-adres instelt
Google AI (Gemini), dat zegt al genoeg...
Log in op je Telenet-modem via je browser door het IP-adres van de modem in te typen (bijvoorbeeld 192.168.0.1).
Zo werkt het niet bij Telenet. De Telenet modem is enkel bereikbaar via MyTelenet.
Ik vind het soms wel OK, op voorwaarde dat de bron vermeld wordt (wat hierboven wel het geval was) 😊.
Maar inderdaad, op die manier kan iedereen een forum vraag beantwoorden door klakkeloos AI te copy/pasten 😐