Beantwoorden
Wim1
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken!

Probleem verbinden cameras na overstap van proximus

Hallo

Na een overstap van Proximus naar Telenet werkt mijn dahua NVR- camerasysteem niet meer. Ik heb al verschillende manieren ondernomen, maar niets lijkt te lukken.

Normaal kan je de installatie doorlopen door de QR code te scannen. Dit loopt altijd vast op 99% met de boodschap de verbinding werd verbroken.

Alles is aangesloten op identieke wijze als ervoor bij proximus. Ik heb al gepoogd om te ethernetkabel in een andere ingang gepropt, helaas zonder resultaat.

Ik vermoed dat de NVR geen bedrade connectie kan/wil/mag maken met de modem/router van Telenet. 

Ik probeer de installatie te voltooien via mijn gsm, deze is via wifi verbonden met het telenet-wifinetwerk in huis.

Hoe krijg ik het systeem terug aan de praat?

Bedankt!

5 reacties
Marc9820
Professional Meerweter
Een bus vol! Topicvreter! It's your tenth party! BINGO!

Volgens google AI:

Om een Dahua NVR met Telenet te verbinden,
sluit je de NVR aan op de router van Telenet met een netwerkkabel. Voor externe toegang (zoals via de DMSS app) moet je poorten doorsturen in de routerinstellingen van Telenet. 

Stappenplan
  1. Sluit de apparaten aan:
    • Verbind de NVR via een netwerkkabel met je Telenet-modem/router.
    • Sluit je Dahua IP-camera's aan op de NVR. Als je een PoE-NVR hebt, kun je de camera's direct via de PoE-poorten verbinden met de NVR.
  2. Configureer de NVR:
    • Gebruik een muis die via USB is aangesloten op de NVR om de initiële instellingen te configureren.
    • De NVR krijgt nu automatisch een IP-adres via de DHCP-server van je Telenet-modem. Controleer het toegewezen IP-adres om te weten welk adres het heeft gekregen (bijvoorbeeld 192.168.0.20).
  3. Stuur poorten door (poortforwarding) voor toegang op afstand:
    • Log in op je Telenet-modem via je browser door het IP-adres van de modem in te typen (bijvoorbeeld 192.168.0.1).
    • Ga naar de instellingen voor poortforwarding. Dit staat vaak onder 'Mijn Telenet' -> 'Mijn Internet' -> 'Geavanceerd' of vergelijkbaar.
    • Je moet de poorten die je NVR gebruikt doorsturen naar het interne IP-adres van de NVR (dat je bij stap 2 hebt gevonden).
    • Belangrijk: Het IP-adres van de NVR kan veranderen als je de DHCP-server van Telenet niet in een statisch IP-adres kunt instellen. De DHCP-server van Telenet geeft adressen uit binnen een bepaald bereik (bijvoorbeeld 192.168.0.200 tot 192.168.0.245). Om zeker te zijn, kun je een adres kiezen dat lager is dan 200. 

Tip
  • Voor een eenvoudigere installatie kun je de camera's en recorder toevoegen met een SN-nummer. Dit maakt gebruik van het P2P-netwerk van Dahua, waardoor poortforwarding niet altijd nodig is en je sneller verbinding kunt maken via de DMSS app. 
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

@Marc9820  schreef:
  • Belangrijk: Het IP-adres van de NVR kan veranderen als je de DHCP-server van Telenet niet in een statisch IP-adres kunt instellen. De DHCP-server van Telenet geeft adressen uit binnen een bepaald bereik (bijvoorbeeld 192.168.0.200 tot 192.168.0.245). Om zeker te zijn, kun je een adres kiezen dat lager is dan 200. 

Bij Telenet is alles vanaf 100 DHCP, je kiest dus best lager dan dat als je manueel een IP-adres instelt

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@WG94  schreef:

@Marc9820  schreef:

Bij Telenet is alles vanaf 100 DHCP, je kiest dus best lager dan dat als je manueel een IP-adres instelt

Google AI (Gemini), dat zegt al genoeg...

Log in op je Telenet-modem via je browser door het IP-adres van de modem in te typen (bijvoorbeeld 192.168.0.1).

Zo werkt het niet bij Telenet. De Telenet modem is enkel bereikbaar via MyTelenet.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

De grote lijnen lijken wel te kloppen, maar persoonlijk vind ik het wel jammer dat dat dan zonder meer gekopieerd en geplakt wordt

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ik vind het soms wel OK, op voorwaarde dat de bron vermeld wordt (wat hierboven wel het geval was) 😊.

Maar inderdaad, op die manier kan iedereen een forum vraag beantwoorden door klakkeloos AI te copy/pasten 😐