Ik heb een domotica systeem van Loxone, alwaar port forwarding op toegepast wordt. In het verleden heeft dit altijd goed gewerkt.
Echter heeft telenet tijdens de zomermaanden onze modem veranderd. Het is nu een docics 3.1.
Ik heb aldaar opnieuw dezelfde port forwarding regels ingevoegd, maar het verkeer lijkt niet door te gaan.
Als ik via een port checker controleer, dan lijkt de poort gesloten. Lokaal kan ik eraan, maar remote acces is niet mogelijk.
Wat ook vreemd is, Ik heb de loxone mini server heeft een vast ip adres gegeven. Maar het lijkt alsof hij van de modem een ipv6 adres heeft gekregen. (terwijl andere oude apparaten wel nog hun oud ipv4 adres hebben behouden).
Ik heb hier al in een andere post gelezen, dat je eventjes de firewall moest uitzetten. Maar ook dat brengt geen beterschap.
Uitgaand verkeer doet hij wel: bv. meldingen van het systeem krijg ik op mijn gsm als ik niet thuis ben. Maar omgekeerd, als ik vanop afstand de app wil openen dan krijg ik geen verbinding.
Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?