24650
netweters
|
151390
antwoorden
|
20594
vragen
|
Zoals de titel zegt:
Klant heeft nu Wigo S 3GB. Kost: 90.28 €pm
Data: 3GB pot te gebruiken door 2 GSM's.
Er is nu ook internet nodig op een 2de locatie.
Klant overweegt overstap naar One met 2 GSM's (1ste GSM onbeperkt, 2de GSM 5GB).
Data SIM kan dan gebruikt worden in de 2de locatie (in plaats van daar 2de Internet-only abbo af te sluiten).
Er loopt op dit ogenblik een promotie voor One(Up), waarbij je 15€ korting krijgt gedurende 1 jaar.
Zou dit alleen gelden voor nieuwe klanten, of kunnen bestaande Wigo klanten die overstappen naar One(Up) deze promotie ook krijgen?
Voorwaarden ONE(up) -€15 / maand gedurende 12 maanden
Aanbieding geldig van 28/08/2023 tot en met 05/11/2023 voor (i) nieuwe klanten die ONE(up)-klant worden (ii) bestaande klanten die nog geen mobiel abonnement hebben en ONE(up)-klant worden of (iii) reeds ONE-klant zijn en ONEup klant worden. Een vaste maandelijkse korting van €15 wordt toegekend op de eerste 12 aanrekeningen na activering. Aanbod niet cumuleerbaar met andere promoties voor Telenet internet (met uitzondering van bestaande promo’s waarvan ONE klanten reeds genieten op het product ONE).
Volgens de voorwaarden op de website is deze promotie alleen geldig als een bestaande klant nog geen mobiel abonnement heeft. Aangezien de Wigo-bundel wel al een mobiel abonnement bevat veronderstel ik dat Telenet de promotie niet zal toekennen aan huidige Wigo-klanten.
zie voorwaarden prijzen en promoties op https://www2.telenet.be/content/www-telenet-touch/nl/producten/one
Niet relevant voor huidige situatie, aangezien klant voor ONE wil kiezen, maar wel interessant dat de voorwaarden zeggen "...of (iii) reeds ONE-klant zijn en ONEup klant worden...".
Dan zou je dus wel korting krijgen als je van WIGO naar ONE en dan naar ONEup overschakelt. In dat geval zou het ook wel handig zijn als je rechtstreeks van WIGO naar ONEup zou mogen gaan...
Ik had gisteren contact met de helpdesk.
Deze promotie is enkel geldig voor nieuwe klanten.
Vandaag toch nog even gebeld voor info bij wijziging van mijn huidige WIGO35 naar ONE.
Die mevrouw wist mij te vertellen dat de promotie inderdaad niet geldig is voor bestaande klanten maar ik wel een korting van 73,24 euro per maand kon krijgen op het ONE abonnement.
En dat gedurende 6 maanden!
Dus de nieuwe klanten krijgen 12 x 15 euro = 180 euro korting
En ik krijg 6 x 73.24 euro = 439,44 euro korting.
Okee, het abonnement wordt na 6 maand 147,06 euro ipv 142.99 euro (4.07 euro per maand duurder)
Ik zou in feite gek moeten zijn om mijn abonnement niet te wijzigen naar een ONE abonnement.
Alles is ondertussen al aangepast en werkt naar behoren.
Ik ben alvast een blije Telenetklant.
@trekkie schreef:Alles is ondertussen al aangepast en werkt naar behoren.
Ik ben alvast een blije Telenetklant.
Is de overgang van Wigo naar One vlot verlopen (zowel internet als GSM's correct overgezet)?
Bestelling on-line ingegeven?
Mijn dochter wil nu ook van Wigo S 3GB overgaan naar One for 2 (één onbeperkt + 5GB).
Ze heeft de E-router (CV8560E), die is ook geschikt voor het One abbo
Ze wil een extra Data SIM (gratis), en zal van de gelegenheid gebruik maken om haar TV op te zeggen.
De bestaande 2 GSM's gaan dus over naar One
Totaal wordt dat (zonder korting): 88.24€. Haar huidige Wigo S 3GB kost 90.28€
Mijn aarzeling: gaat de overgang soepel verlopen, of kunnen we problemen verwachten ???
Hoi Flip1953,
Ik heb gebeld met de helpdesk en zij hebben alles geregeld.
Overgang ging zeer vlot. Binnen het uur was alles gepiept.
Helemaal niets moeten doen. Modem startte automatisch terug op.
Na een uurtje heb ik wel alle gsm's even terug opgestart.
Ik had vroeger 5 betaalde SIM kaarten. 4 voor telefoon en 1 voor tablet.
Nu heb ik 4 SIM kaarten (3 onbeperkt en 1 met 5GB) voor de 4 telefoons en 1 gratis Data SIM voor de tablet.
Deze Data SIM zat na 1 dag met de post in de brievenbus.
Ik lees veel berichten over problemen met Telenet maar bij mij ging alles zoals het moet.
Ik zou niet aarzelen.
Veel succes!
Trekkie
Ik hoop dat je die korting ook op papier of per email gekregen hebt...
Een paar maanden geleden werd me een serieuze korting voor een paar maand beloofd aan de telefoon (wegens wekenlange problemen), uiteindelijk kreeg ik 2 keer niks (een paar Euro korting), en ik had niks om te bewijzen dat er een grotere korting beloofd was...
Kijk dus je factuur volgende keer goed na!
Best nog eens contact nemen leg het uit tegen hun
De gesprekken worden opgenomen dus als iets niet klopt zeg het hun
Kan wel zijn dat ze de totale compensatie hebben gezegd wat je krijgt verdeeld over een jaar
Ik heb bevestiging met de nieuwe bedragen ontvangen via mail.
Goed voor jou @trekkie , maar staat die beloofde korting (6 x 73.24 euro) echt vermeld in die email, of enkel de nieuwe bedragen die je gaat betalen?
Ik heb nog nooit dergelijke grote korting gezien bij Telenet (toch niet bij een abonnementsverandering), daarom dat ik het nog eens vraag.
Als dit klopt zie ik niet in waarom niet iedereen van Wigo naar One (of One-Up) zou gaan... (maar ik zie die korting nergens gepubliceerd).
William
Bedankt, ik ga morgen ook eens luisteren!
En heb je ondertussen al gebeld?
Hopelijk krijg je dezelfde korting...
Ik heb vorige week telefonisch het abonnement van mijn dochter over laten zetten van Wigo S 3GB (90.28€) naar One for 2 (88.24€).
De One for 2 bevat:
Wat betreft de service van Telenet was ik heel positief verrast:
Als het goed is mag het ook gezegd worden 😀
Wat betreft de korting:
Tijdens het gesprek zijn we dan "vergeten" om nog eens over de korting te spreken, deze werd dus nog niet ingevoerd ☹️
Volgende dag teruggebeld voor de korting. Terug heel vriendelijke persoon aan de lijn, die ook 100% op de hoogte was. Zij kon de korting niet inbrengen, gezien de activatie nog bezig was (data SIM moest nog via Mijn Telenet geactiveerd worden). Maar de vraag werd genoteerd in ons dossier.
Dus nog eens terug moeten bellen.
Ik heb vorige week in totaal 3 keer gebeld met Telenet, en telkens héél vlug en correct behandeld geworden. Ik was positief verrast (en zeer ongerust na al die onheilspellende boodschappen van de laatste maanden). Net zoals bij @trekkie (zie voorgaande posts) ging bij alles zoals het moet.!!!